RALLY JESENÍKY PO RZ3: Velký boj se dnes dopoledne odehrává na tratích rychlostních zkoušek AZ Pneu Rally Jeseníky, dalším podniku rallysprintového mistrovství. Po třech zkouškách vede Roman Odložilík, těsně následovaný Jrinem Orsákem. Otřetí příčku bojují otec a syn Semerádové.
Od první rychlostní zkoušky se v čele průběžného pořadí usadil Roman Odložilík. Jediný jezdec s vozem Kategorie S2000 zatím vyhrál všechny tři odjeté rychlostní zkoušky. Na druhém místě za ním jede Jaroslav Orsák s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX. I ten v průběhu prvních zkoušek nepustil nikoho na druhé místo a v poklidu si kontroluje stříbrnou pozici. Navíc jeho ztráta na prvního Odložilíka je jen necelých deset vteřin. O první příčku se tedy bude ještě bojovat, nic není rozhodnuto. A bojovat se bude i o třetí pozici na stupních vítězů. Tento boj je navíc velmi pikantní. O třetí příčku totiž bojuje Martin Semerád se svým otcem Josefem. Překvapivě však po třech zkouškách vede "syn slavného otce" Martin. Dokazuje tak, že už si na velké auto v podobě devítkového Lanceru dokonale zvykl a že se už může pouštět do soubojů o příčky nejvyšší. Rozdíl mezi Martinem a Josefem je po třech zkouškách jen 2,3 vteřiny. I na dalších místech jsou rozestupy minimální. Jezdce od pátého do osmnáctého místa dělí minuta, což při plném nasazení ve sprintu znamná, že případný jeden defekt zhatí veškerou předešlou snahu po dobrém výsledku. Průběh dalších rychlostních zkoušek budeme i nadále sledovat a přinášet Vám aktuální informace a výsledky. Výsledky po RZ3 najdete zde
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?