Citroen C4 WRC HYmotion4

Citroën C4 WRC HYmotion4
Citroën C4 WRC HYmotion4, foto: www.citroen-presse.com
Tomáš Urban 6. října 2008 11:00
Sdílej:

Na autosalónu v Paříži byla představena dlouhá řada novinek, ale jedna docela vybočuje. Automobilka Citroen představila studii na modelu C4 – C4 WRC HYmotion4, první WRC s kombinací benzinového elektrického motoru.

Diskuse  z poslední doby, vedou ke zlepšování životního prostředí. „V našem sportu to bereme jako výzvu do budoucna. Není to zrovna směr, který bychom se chtěli ihned ubírat, ale je to směr ke kterému možná vývojem situace na zemi časem dojdeme, abychom náš sport mohli dále provozovat“ říká manažer FIA Simon Long. President FIA Max Mosley k tomu dodává: „Podobný systém jsme začali vyvíjet ve Formuli 1. Jde o využití kinetické energie při brždění. Jde o jakousi její recyklaci a zpětné použití. Tento systém se vyvíjí, ale existuje několik řešení, která jsou rozpracovaná,“ O co vlastně jde u Citroenu? Odpověď je jednoduchá. Tato C4 WRC má dva motory. Benzinový a elektrický.  Volná energie získaná při bržďění se uloží přes iontový měnič do lithiových baterií, kterých je 990, 22Ah a 400 Voltů. Jsou umístěny v těžišti vozidla. 125 kilowatový elektromotor, je poháněn elektřinou z baterií. Je na předním diferenciálu. Má krouticí moment 300Nm. Baterie  Tento elektromotor může při konstantní rychlosti sloužit na přejezdech mezi rychlostními zkouškami a spalovat tak účinně přeměněnou energii, která vznikla při brzdění v rychlostní zkoušce. Také může fungovat jako booster při rychlostní zkoušce. Jezdec může volit několik dalších různých režimů jak motoru benzinového tak motoru elektrického. Citroen se dal jako první na tento dlouhý běh s alternativními technologiemi pohonu. Dokázal, že kombinace elektromotoru a benzínového motoru může fungovat i v závodním voze. „ Podle pravidel FIA toto vozidlo na tratě rychlostních zkoušek nemůže, jelikož pravidla FIA pro WRC tuto kombinaci nepovolují. Ale není vyloučeno, že postupné zvyšování tlaku na zlepšování životního prostředí donutí FIA ke změně,“ říká Olivier Quesnel, sprotovní ředitel Citroen Sport
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.