Všechny rychlostní zkoušky první etapy Hungarian Baja poznaly jediného vítěze, Aleše Lopraise. Na prašných stepích v okolí maďarského Veszprému se jezdec Loprais Tatra Teamu ujal zaslouženého vedení, které zkoušku po zkoušce jen upevňoval.
Důvěrně známé úseky ze Středoevropské rallye hostí Hungarian Baja několik let. Pro potřeby nového závodu byly sice využity, ale popropojovány zcela odlišným způsobem, takže kdo jel soutěž ASO v dubnu, může se jen stěží spolehnout na znalost tratí zpaměti. Změť cest je prověrkou pozornosti navigátorů, zatímco jezdci nesmí polevit v pozornosti ani na okamžik kvůli zrádnosti mnohých úseků, opepřených četnými skoky. Mechanici věnují naopak pozornost hlavně stavu brzd, které tu dostanou maximálně zabrat.
Od začátku bylo jasné, že hlavní Alešův soupeř Zoltán Szaller na velmi kvalitně připraveném kamionu MAN bude zřejmě jediný vážný rival. Maďar který zdejší tratě důvěrně zná, se zpočátku držel ve velmi těsném závěsu, nicméně Alešův soustředěný útok mu nedovolil atakovat první příčku.
"Dnes bylo všechno, jak má být. Na autě je spousta nových věcí a všechny fungují na jedničku a vykazují právě ta zlepšení a parametry, jaké jsme od nich očekávali. Chlazení je skvělé, stejně tak i úpravy motoru, kterými jsme chtěli vylepšit výkonové ukazatele. Nastavení tlumičů je teď už skutečně blízké ideálu. Auto jede skvěle a je pekelně rychlé. V neděli nás čeká o poznání kratší program, vůz je zcela v pořádku a celá posádka v té nejlepší pohodě, takže nezbývá než se těšit na další den," netajil Aleš Loprais svou spokojenost po dojetí čtvrté erzety.
Na rozdíl od Středoevropské rallye nebo Dakaru musejí všechny vozy do uzavřeného parc fermé a práce na nich je povolena pouze v omezeném čase. To platí i pro dotankování. Například mezi prvními bloky rychlostních zkoušek byl servisní čas jen 40 minut. Na Tatře naštěstí proběhla jen základní údržba a dotažení kol. Bivak je umístěn na stejném místě jako při Středoveropské rallye a menší rozměr soutěže zajišťuje domáckou atmosféru, při níž si k týmu našla cestu i řada přátel a fanoušků. Slunečné počasí prvního dne bylo doprovázeno silným větrem, díky němuž na pistách nestála prachová clona. Maďarská baja má velmi slušně obsazenou kategorii automobilů, je součástí Světového poháru FIA, ale i maďarského a českého šampionátu v cross country.
Tisková zpráva Loprais Tatra TeamMinulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?