Pouhá čtveřice českých posádek v první dvacítce startovní listiny je dokladem výtečné konkurence, která nemá ve Zlíně ani v historii českého rallysportu obdoby. Proto i hlasy předních českých jezdců na téma jejich ambicí jsou spíše umírněnější.
Roman Kresta (st. č. 2) Čeká nás náročný závod, uvidíme jak do něj případně zasáhne počasí. Pindula, Semetín i Troják jsou známé specifickým hrbolatým povrchem, a tak bude hodně záležet, jak si kdo dokáže nastavit auto. V tom by mohla být naše výhoda, na shakedownu auto fungovalo výtečně. Obrovskou výzvou je čtveřice sobotních zkoušek bez servisu.
Václav Pech (st. č. 6) Chceme se co nejvíce popasovat s vozy kategorie Super 2000 a pokusit se dostat lancera co nejvýše. Tratě jsou relativně známé, ale pokaždé, když se do Zlína vrátíte, vždy vás čeká nesmírně těžká trať. Určitě nás čeká nejvíce obsazená soutěž v Evropě. Nechci udělal jezdeckou chybu či poškodit auto, ale taktizovat se v dané konkurenci nedá.
Pavel Valoušek (st. č. 17) Na shakedownu jsme jeli třikrát, rozdíl proti produkčnímu autu je obrovský, peugeot je skutečný závoďák. Ještě zkusíme provést nějaké změny na nastavení, což je při premiérovém startu s tímto vozem pro mě nesmírně těžké. Proto vše konzultuji s techniky, kteří mi nabízejí možnosti, které existují.
Roman Odložilík (st. č. 22) Trať barumky je pěkná jako každý rok, i když řada míst je rok od roku rozbitějších. Vůbec netuším, kam se mohu dostat, ale kdybych byl kolem desátého místa budu velmi rád.
Jaromír Tarabus (st. č. 23) Vůbec nechci tipovat, ale rádi bychom se pohybovali někde v druhé desítce.
Jaroslav Orsák (st. č. 25) Pro mě bude zajímavá hlavně Pindula v opačném směru. Barumku jedu teprve potřetí, takže to pro mě bude nové. Naopak spolujezdec Karel Vajík pojede už po třinácté. Rádi bychom do patnáctky, ale na druhou stranu chceme dojet až do cíle. Hodně bude záležet i na výpadcích soupeřů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?