Pouhá čtveřice českých posádek v první dvacítce startovní listiny je dokladem výtečné konkurence, která nemá ve Zlíně ani v historii českého rallysportu obdoby. Proto i hlasy předních českých jezdců na téma jejich ambicí jsou spíše umírněnější.
Roman Kresta (st. č. 2) Čeká nás náročný závod, uvidíme jak do něj případně zasáhne počasí. Pindula, Semetín i Troják jsou známé specifickým hrbolatým povrchem, a tak bude hodně záležet, jak si kdo dokáže nastavit auto. V tom by mohla být naše výhoda, na shakedownu auto fungovalo výtečně. Obrovskou výzvou je čtveřice sobotních zkoušek bez servisu.
Václav Pech (st. č. 6) Chceme se co nejvíce popasovat s vozy kategorie Super 2000 a pokusit se dostat lancera co nejvýše. Tratě jsou relativně známé, ale pokaždé, když se do Zlína vrátíte, vždy vás čeká nesmírně těžká trať. Určitě nás čeká nejvíce obsazená soutěž v Evropě. Nechci udělal jezdeckou chybu či poškodit auto, ale taktizovat se v dané konkurenci nedá.
Pavel Valoušek (st. č. 17) Na shakedownu jsme jeli třikrát, rozdíl proti produkčnímu autu je obrovský, peugeot je skutečný závoďák. Ještě zkusíme provést nějaké změny na nastavení, což je při premiérovém startu s tímto vozem pro mě nesmírně těžké. Proto vše konzultuji s techniky, kteří mi nabízejí možnosti, které existují.
Roman Odložilík (st. č. 22) Trať barumky je pěkná jako každý rok, i když řada míst je rok od roku rozbitějších. Vůbec netuším, kam se mohu dostat, ale kdybych byl kolem desátého místa budu velmi rád.
Jaromír Tarabus (st. č. 23) Vůbec nechci tipovat, ale rádi bychom se pohybovali někde v druhé desítce.
Jaroslav Orsák (st. č. 25) Pro mě bude zajímavá hlavně Pindula v opačném směru. Barumku jedu teprve potřetí, takže to pro mě bude nové. Naopak spolujezdec Karel Vajík pojede už po třinácté. Rádi bychom do patnáctky, ale na druhou stranu chceme dojet až do cíle. Hodně bude záležet i na výpadcích soupeřů.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?