Posádky bojující o body do světového seriálu Intercontinental Rally Challenge zavítaly do Ruska, kde na šotolinových cestách změřily své síly ve čtvrté soutěži zařazené do série IRC.
Na startu nechyběla ani česká posádka Jan Kopecký-Petr Starý startující s vozem Peugeot 207 S2000 v barvách týmu Motorsport Kopecký. Na piloty a jejich navigátory čekaly v každé ze tří etap čtyři rychlostní zkoušky s rozdílnou charakteristikou tratí. Od „tradičních rychlých finských“ testů až po rozbité erzety s povalujícími se balvany na trati a hlubokými kolejemi. Jan Kopecký vstoupil do Rally Russia výborně, neboť po úvodní etapě mu patřila bronzová pozice. Navíc ve druhé etapě se dokázal hned v úvodním testu posunout na skvělou stříbrnou pozici. Bohužel v následující rychlostní zkoušce ležící balvan za horizontem prorazil pneumatiku soutěžního vozu a posádka Jan Kopecký-Petr Starý si připsala čtyřminutovou ztrátu, která znamenala konec nadějí na umístění mezi nejlepšími. Z průběžné jedenácté příčky, kam Jan Kopecký po ztrátě zaviněné defektem klesl, se ve druhé polovině soutěže i díky vítězství v předposlední erzetě dokázal posunout až na konečné šesté místo.
„Rally Russia byla další šotolinovou soutěží v seriálu Intercontinental Rally Challenge. Po zisku stříbrné pozice v Portugalsku jsem měl představu, že bychom se i v Rusku mohli pokusit vybojovat umístění na stupních vítězů. V neděli před soutěží jsme měli ve Finsku nedaleko hranic s Ruskem šotolinový test společně s Juhou Hänninenem. Po tomto testu jsem považoval můj cíl v podobě snahy o zisk pódiového umístění za reálný. Bohužel kvůli defektu v šesté erzetě a následné ztrátě čtyř minut jsme ztratili nejenom průběžnou stříbrnou příčku, ale i šanci na umístění mezi nejlepšími třemi,“ řekl jezdec Jan Kopecký.
„Jsem samozřejmě rád, že se náš vůz po těžko uvěřitelné kolizi v Belgii vůbec na start v Rusku postavil. Všichni pracovali s maximálním úsilím, aby se vůz stihl pro Rally Russia připravit. Patří jim velké poděkování, neboť odvedli špičkovou práci. Již během testu ve Finsku se mi potvrdil názor, že se Jan posunul mezi špičkové šotolinové piloty. Aby se zařadil mezi tu absolutní šotolinovou špičku, tak pochopitelně potřebuje na nezpevněném povrchu odjet ještě pár soutěží. Ačkoliv jsme podmínky v Rusku neznali a Jan tu v loňském roce nestartoval, od počátku soutěže se pohyboval mezi nejlepšími. Dosahované časy byly výborné a jsem přesvědčen, že nebýt smolného defektu v šesté rychlostní zkoušce, vraceli bychom se z Ruska s umístěním na stupních vítězů. Pochopitelně defekty postihly i naše soupeře, ale Jan vzhledem k tomuto průrazu pneumatiky ztratil čtyři minuty a to je skutečně mnoho. Zmíněný moment jsme několikrát studovali na videozáznamu z vozu. Jsem maximálně přesvědčený, že tento defekt v žádném případě pilot nezavinil, ale ani mu nemohl předejít, neboť vyhrabaný kámen ležel za horizontem přímo v jezdecké stopě. I když se může zdát čtyřminutová ztráta obrovská, je třeba si uvědomit, že ztráta kvůli defektu dramaticky narůstá, pokud je pilot nucen zastavit na trati a vyměnit kolo. Je třeba zpomalit vůz, nalézt bezpečné místo pro výměnu kola, uvolnit se ze závodní sedačky a bezpečně vyheverovat vůz, aby případně nespadl. Na šotolinové soutěži však oproti asfaltovým soutěžím jsou šrouby i závity zaprášené a je třeba vše nejprve očistit, jinak nejde kolo sundat. Kvůli odletujícím kamenům není lehké nalézt bezpečné místo pro výměnu. V některých úsecích Rally Russia byly erzety široké právě pro jeden soutěžní vůz, a proto jediné místo pro výměnu kola bylo mnohdy pouze v lese mimo trať. Rally Russia byla extrémně náročnou soutěží pro posádky i závodní vozy. Proto jsem rád, že se nám podařilo tuto soutěž dokončit. Všichni členové týmu Motorsport Kopecký včetně Jana s Petrem odvedli vynikající výkon a zaslouží si uznání a poděkování, stejně jako partneři týmu, kteří nás podporují,“ dodal Josef Kopecký. Tisková zpráva Kopecký Motorsport
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?