Josef Semerád a Sherlog Racing se účastnili dalšího dějství sprintového mistrovství - Thermica Rally Lužické Hory
Thermica rally Lužické Hory byla soutěž, kam se celý Sherlog Racing tým velmi těšil. Po seznamovacích jízdách nikdo z týmu neskrýval své nadšení z pěkných a technických rychlostních zkoušek, zároveň však všichni členové Sherlog Racingu vyjadřovali zdravou úctu před náročností rychlostních testů. I přes nejistou předpověď počasí se nakonec soutěž odjela na suchu a přihlížející diváci i soutěžící si do sytosti užili prachu na šotolinových úsecích, kterými byly proloženy všechny rychlostní zkoušky.
Úkolem Josefa Semeráda a Romana Niemetze bylo zaútočit na špičku v absolutním pořadí, a po umístění na stupních vítězů ve Vyškově přidat i co nejvíce bodů na své bodové konto. Ještě před startem soutěže odpadl pro technickou poruchu jeden z hlavních soupeřů Josef Peták, ale o umístění na stupních vítězů bylo i tak zájemců víc než dost, jak s vozy WRC, tak se silnými produkčními čtyřkolkami. V rallysprintech více než ve dvoudenních soutěžích rozhodují drobná zaváhání a chybičky, a právě jedna chyba zpomalila hned na úvodní rychlostní zkoušce Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing týmu.
Josef Semerád popisuje co že se vlastně na první rychlostní zkoušce stalo: „Krátce po startu jsme s Romanem laborovali s hlasitostí interkomu, a to mělo zřejmě za následek mojí špatnou soustředěnost na diktát, a udělal jsem školáckou chybu, která se mi stala naposledy snad před pěti lety. Auto jsem si pěkně do zatáčky připravil, a ukázkově ho na placku poslal přes hranu na široký asfalt, ale přesně na druhou stranu, než se mělo jet… Najedou byli před námi diváci, kteří se ani nepohli. Auto jsem rychle zastavil, a při tom nám chcípnul motor. Při startování a otáčení se jsme tam nechali minimálně dvacet vteřin, a to je při sprintu velká časová ztráta. V tu chvíli jsem si myslel, že je pro nás po závodech, ale zkusil jsem jet zbytek vložky hodně rychle a v cíli to nebylo až tak tragické, jak to původně vypadalo. Zbytek závodu jsme tedy spěchali a z té snahy pramenily další chyby a chybičky. V cíli soutěže z toho bylo třetí místo, ale pak jsme se dozvěděli, že jsme díky předčasným startům Karla Trněného poskočili o jedno místo vpřed, a na vítěze nám chybělo osm vteřin. Ve sprintech prostě rozhoduje hrozně málo. Celkovému vítězi Honzovi Sýkorovi gratulujeme, protože jel vážně hodně rychle.“
S výsledným druhým místem byli Josef Semerád s Romanem Niemetzem nakonec spokojeni. Před startem soutěže v Hrádku nad Nisou Josef Semerád zavzpomínal jak tady závodil před více než dvaceti lety se Škodou 120 LS.
„Některá místa na rychlostních zkouškách jsem poznával. Tratě v Lužických horách se mi opravdu moc líbily a patří podle mě spolu s Kopnou k tomu nejlepšímu u nás. Šotolinové úseky do rally určitě patří a soutěž to pěkně oživí. Je pak na každém, aby si rozmyslel, jestli nějaký úsek prodá, nebo naopak podrží. O tom přeci rally je,“ chválí trať Thermica Rally Lužické hory Josef Semerád.
V Lužických horách ale soutěžily i další posádky Sherlog Racing týmu. Bohužel, poloosa vystavila stop dieselové Fábii Jardy Paděly už na úvodní rychlostní zkoušce a Jardovi i zkušenému Pavlu Ryšánkovi nezbývalo nic jiného než odevzdat jízdní výkaz.
Jaroslav Hejzlar se postupně dále seznamuje s technikou Škody Felicia KIT CAR „S autem se mi jede opravdu krásně, a po deseti letech kdy jsem závodil naposledy s Astrou, je to krásné svezení. Auto funguje parádně, spolujezdec taky, ale já se musím ještě postupně rozjíždět,“ komentoval svůj výkon Jaroslav Hejzlar.
Junior Martin Semerád startující s Bohuslavem Ceplechou s VW Polo 1,4 v Poháru Mládeže neskrýval zklamání nad stávkujícím řazením, díky kterému se jim nepodařilo v Lužických horách zvítězit. Vypadl šroubek v táhlech řazení a převodovka v tu chvíli měla jen 3. a 4. rychlostní stupeň.
V Poháru Mládeže se započítávají jen druhé průjezdy každé z RZ, takže porucha měla samozřejmě fatální následky na celkové umístění. „Od půlky RZ 4 nám auto neřadilo a zůstala nám jen trojka a čtyřka. Auto ztrácelo hlavně na rychlých úsecích a na výjezdech ze zatáček, kde se malému Polu na trojku moc rozjíždět nechtělo. :-) Překvapilo nás, že jsme přesto všechno nakonec skončili druzí se ztrátou jen šesti vteřin. V páté rychlostní zkoušce bylo hodně ostrých odbočení, a to byl na trojku problém. Na poslední rychlostní zkoušce jsme Martinovi Bujáčkovi nakonec ještě 10 vteřin dali. Potěšil nás taky úspěch našeho kamaráda Ládi Mandíka, který i s velmi slabou technikou ukazoval, že se dá jet velmi rychle a skončil jen o 3 desetinky čtvrtý. Děkuji taky našim mechanikům Honzovi, Lukášovi a Robertovi z Hübner motorsport, kteří se o naše Polo pěkně starali,“ říká junior Martin Semerád.
Další soutěží bude pro Sherlog Racing tým rally Tišnov, která se jede za tři týdny.
TZ/Sherlog Racing Team/Petr Eliáš Foto: RallyZone.cz/Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?