Na Thermica Rally Lužické hory bude Lubomír Minařík startovat s novým náčiním.
Kolem úřadujícího sprintového mistra skupiny A Lubomíra Minaříka bylo poměrně dlouhou dobu v médiích ticho a o jeho dalších soutěžáckých plánech se mezi fanoušky pouze spekulovalo. Překvapení vzbudil Lubův rozchod se stájí Roto Plzeň, se kterou loni za volantem Fiatu Punto S1600 vybojoval titul šampióna, a další nejasnosti vyvolala i jeho neúčast na úvodním českém sprintu v okolí Vyškova, kam byl přihlášen s kitovou Fabií. Jak se ale podle posledních informací zdá, měli bychom tohoto talentovaného pilota i letos na soutěžních tratích vídat pravidelně.
Lubo, v seznamu přihlášených na dubnovou Böttcher rally Vyškov ses objevil na místo obvyklého Fiatu Punto S1600 s kitovou Fabií. Proč přišla tato změna a jak to, že jste nakonec na startovní rampě vyškovské rally se spolujezdcem Viktorem Semelou chyběli? „Pro letošní sezónu jsme využili skvělou nabídku od pana Vlastimila Brůzla, který nám nabídl absolvovat sezónu ve sprintrally s jeho Fabií Kit Car. Ta patří bezesporu ke špičce startovního pole, což nám koneckonců dokázal už Honza Kopecký řadou vynikajících výsledků. Na můj oblíbený, takřka domácí sprint ve Vyškově jsme se hodně těšili, ale bohužel nás provázela smůla. Při testování nám praskla kliková hřídel a i přes veškeré úsilí mechaniků a Vlastíka Brůzla nešel tento problém do startu odstranit.“
Na které soutěži se tedy Tvoje premiéra s Fabií uskuteční? „Nyní nás čeká druhý podnik seriálu, a to Lužické hory, kde si poprvé vyzkoušíme Fabii Kit Car v „ostrém“ tempu. Budeme se snažit poznat auto a samozřejmě podat co nejlepší výkon. Doufám, že pauza, kdy jsme neseděli v závodním autě, která trvá pět měsícu od Pražského sprintu, nebude na nás tolik znát a dostaneme se co nejdříve do tempa. Bohužel se nám nepodařilo sehnat dostatek financí, abychom mohli absolvovat i mezinárodní šampionát, takže budeme závodit jen na sprintech, které jsou podle mě mnohem nabitější než MMČR. Důkazem toho může být srovnání počtu startujících posádek ve Vyškově a například na Šumavě. Našim partnerům patří poděkování, neboť právě díky jejich přízni budeme moci být součástí početného pelotonu účastníků šampionátu i my.“
Čím vyplňuješ pauzu mezi jednotlivými podniky? „Měsíční pauzu, která je letos mezi jednotlivými sprintovými závody, budu vyplňovat starty v závodech motokár v královské třídě 125 ccm. V přestávce mezi Vyškovem a Lužickými horami jsem absolvoval závod v Písku, kde jsem si v první rozjížďce bohužel nevzal žeberní pás a narazil si o sedačku žebra tak, že jsem musel jednu rozjížďku vynechat a nedělní závod odjet v bolestech. Teď docela trpím a doufám, že do startu v Lužických horách budu fit.“
Lubo, děkuji za rozhovor, přeji brzké uzdravení a doufám, že pro Tebe premiéra za volantem kitové Fabie na Thermica rally Lužické hory dopadne co nejlépe.
TZ / Lubomír Minařík / Jiří Dokulil Ilustrační foto: Jiří Dokulil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.