Také po startu v mistrovství republiky v Krumlově vede tým ROTO Plzeň skupinu A i třídu A6.
Na čtvrtou soutěž Mediasport MMČR se vydal plzeňský tým opět v plné sestavě s oběma posádkami. Pro dvojici Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart to byl první start s fiatem na tak náročné soutěži. Po rychlé Šumavě byla otázka, zda se dokáží popasovat i s podstatně techničtější a těžší tratí. Rada Jindřicha Štolfy zněla jednoznačně:
„Od počátku rychle, ale s patřičným respektem, zdejší tratě vás mohou opravdu překvapit.“ Chodská posádka plnila taktický úkol beze zbytku. Po druhé vložce se dostala do čela klasifikace skupiny A, na třetí ji předstihli Sedláček s Marouškovou ve dvoulitrovém Renaultu Clio R3. Toto pořadí zůstalo až do konce soutěže.
Ve vlastní třídě A6 zvítězila posádka týmu ROTO Plzeň naprosto jednoznačně, vedla od počátku až do cíle. Největšímu soupeří Antonínu Tlusťákovi se nepovedla zejména první etapa a náskok vozu Fiat Punto S1600 byl takový, že se ho už podařilo udržet.
I tak ale neměla posádka Šlehofer – Soběhart úlohu snadnou. Trochu jí zatrnulo na RZ 4, divácké superstage na výstavišti v Českých Budějovicích, kde začal jít motor v nízkých otáčkách jen na tři válce.Přesto dosáhl Šlehofer hvězdného času a obsadil v absolutním pořadí sedmé místo. V okamžiku,kdy na posledních večerních pátečních erzetách nastoupil Josef Sedláček k tvrdému ataku, poněkud znervóznila kdyňského pilota drobná chyba na startu jednoho z testů. Zhasl mu motor, což znamenalo ztrátu jen asi tří sekund, ale po nějakou dobu také koncentrace.
Petr Svoboda, šéf týmu, ohodnotil Šlehoferův první den takto: „Nejvíc si cením toho, že neztrácí nervy. Josef Sedláček je ostřílený matador s velkým nasazením, Šlehofer se ale nedá nijak znervóznit. Jsem nadmíru spokojený.“
Druhý den se posádka po dohodě s vedením týmu a poradcem Štolfou rozhodla soustředit hlavně na obranu proti očekávanému útoku Antonína Tlusťáka. Ten skutečně přišel, jak to u něj bývá v závěru soutěží zvykem. Šlehoferovi se Soběhartem se ale podařilo náskok udržet a vyhrát. K dokonalému triumfu schází jen celkové vítězství ve skupině A, ale ztráta 8,4 s na Sedláčka a druhé místo nic nemění na faktu, že ROTO Plzeň si v zatímní klasifikaci vede velmi dobře.
Posádka Jiří Skoupil – Tomáš Singer si vedla velmi dobře zejména na suchu, se svým výkonem na vodě nebyl Skoupil příliš spokojený. „Teprve na posledních dvou dnešních zkouškách (pátečních) jsem poznal, že do gum se s tímhle vozem dá opřít i na mokru,“ poznamenal v nočním servisu po první etapě.
Zajímavostí je užití pneumatik už neexistující značky Matador. Skoupilovi se je podařilo opatřit ze zbytkových zásob okruhového Škoda Octavií Cupu a posádku jejich vlastnosti překvapily. „Neuvěřitelně drží. Rozhodně se dají srovnat s tím, co jsme poznali u BF Goodrich,“ ohodnotil je Tomáš Singer.
Pohled do celkových výsledků mistrovství republiky skupiny A je po čtyřech soutěžích z devíti pro ROTO Plzeň radostný: 1.Šlehofer 50, 2.Tlusťák 32, 3.Sedláček 28, 4.Zedník 27,…10.Skoupil 11. Stejně jednoznačné je i pořadí ve třídě A6: 1.Šlehofer 55, 2.Tlusťák 35, 3.Zedník 31,…7.Skoupil 14.
TZ/ROTO Plzeň / Vladimír Dolejš Ilustrační foto / RallyZone.cz / Tomáš Urban a Adam Eliáš
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.