Po smutné rally Lavantal zavítá posádka Aleš Jirátko - Roman Opletal na Rally Vyškov nově s mediální podporou rallyzone.cz
Posádku doktora Aleše Jirátka není třeba dlouze představovat. Jeho modré BMW 2002 Ti brázdí rychlostní zkoušky už delší dobu. V loňském roce jim patřila v celkovém hodnocení Mistrovství republiky historických vozidel třetí příčka.
V letošní sezóně se posádka rozhodla startovat na soutěžích v rámci Mitropa Rally Cupu Historických vozidel. První soutěží byla Lico Lavantal Rally v Rakousku. Zde patřilo této moravské posádce vysoké startovní číslo. Díky němu se museli prokousávat pomalejšími vozy Yugo. Soutěž byla po tragické havárii po šesté rychlostní zkoušce ukončena. Posádce SAS Zlín patřila v té době 72. pozice. Nebýt této havárie, určitě by se posunuli ještě dopředu.
Soutěži v Rakousku předcházela horečná příprava vozu, mechanici vůz do tří hodin do rána dávali dohromady a ráno vyráželi tři mechanici s vozem do Rakouska. Jezdec k tomu říká: "Příprava byla náročná, musím poděkovat mechanikům, že vše zvládli na jedničku. Rally byla pro tragickou havárii ukončena. Všechny nás smrt Breitenedera velmi zasáhla, atmosféra byla nezáviděníhodná,"
Dalším svezením je Böttcher Rally Vyškov. V loňském roce zde také posádka startovala. Po první etapě byli na druhém místě v MČR Historických vozidel. Po celou dobu závodu sváděli velký boj se Zdeňkem Tichým, který nakonec prohráli a skončili třetí v historikách. Letos zde posádka Aleš Jirátko - Roman Opletal pojedou v rámci volného poháru Historických vozidel. Aleš Jirátko k tomu říká: "Soutěž ve Vyškově pro nás bude něco jako testovací. Po Rakousku jsme nechali zrevidovat kardan. Teď jedeme do Vyškova vše vyzkoušet,".
Zlínský pilot tak pojede v poměrně známém, téměř domácím prostředí. Zastihli jsme jej ve fázi příprav a jak taková příprva na rally probíha? Aleš Jirátko na to říká: "Příprava probíhá, jako již tradičně velmi horečně. V pondělí jsem mechanikům dovezl kardan, takže snad se auto stihne nachystat. Musím sladit ordinaci, přejímku a seznamovací jízdy, ale všechno zvládneme,".
V zahraničí se objevíme v další soutěži Mitropa rally Cupu což bude Castrol Rally 23.-24.5.-pořádá se opět poblíž Wolfsbergu v Korutanech.
Modré BMW 2002 TI bude mít na dveřích startovní číslo 71.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.