Představujeme Vám další posádku, startující s podporou rallyzone.cz. Jakub Urban - Standa Saifrt.
Posádka Jakub Urban a Stanislav Saifrt bude startovat na rallysprintu Vyškov v rámci poháru mládeže. Pilot tak vstupuje do své druhé sezóny v rally.
Stanislav Saifrt je tradičním spolujezdcem jeho otce. Pro letošek tak bude navigovat oba. Královehradecký rally klub přes zimu nezahálel a připravil nové auto. Jedná se o WV Polo. Před startem Böttcher Rally Vyškov jsme položili mladému jezdci několik otázek.
Jakube, mnoho lidí touží po alespoň jednom svezení na uzavřené rychlostní zkoušce při rally. Ty jsi jedním z těch šťastných, kterým se to podařilo a daří díky poháru mládeže už druhou sezónu. Jak si se k rally dostal? Jakub Urban - Je jasné, že přes přes tátu, který jezdí už od mých 9ti let. Já jsem začal ve 12ti v autokrosu s Trabantem a postupně jsme se vypracovali až do MČR, a když přišla šance jezdit v 16ti rallye, tak jsme po tom skočili, protože rallye je bezesporu královská disciplína motorsportu. Jsem hrozně vděčný všem, kteří mi to umožnili, hlavně tedy tátovi, vždyť i ten co jede poslední je na tom lépe než ten, co se jezdí jen dívat.
Dříve jsi jezdíval autokros, jakých úspěchů jsi dosáhl tam?
Moc oslnivé výsledky v MČR jsem nikdy neměl, na to by byla potřeba jiná technika a určitě i víc času věnovaného tréninku, ale na hobby závodech se mi většinou dařilo dojíždět na bedně. Ale hlavně jsem se pokaždé hezky svezl a nasbíral cenné zkušenosti s jízdou na blátě.
Oproti loňsku je změna v technice, jakou historii má tvé VW Polo? Pokud vím, jako první s ním jezdil na Slovensku Gavlák ve třídě A5, poté se dostalo k Panu Feitovi, který s ním už v N1 absolvoval pár závodů, pak mu ale přišly jiné povinnosti a musel se závody skončit. Tak tedy stálo Polo přes rok u p.Feita na špalkách, až do loňského podzimu, kdy táta přišel s návrhem Polo od něj koupit a nakonec tedy končí u nás v garáži.
Startuješ v Poháru mládeže, jak vlastně taková soutěž probíhá?
Skoro stejně jako u ostatních posádek, jen při seznamovacích jízdách nemohu řídit, takže sedím v autě jako spolujezdec a sám si píšu rozpis, nebo jedeme ve třech lidech a ze sedadla spolujezdce diktuji rozpis. Při samotném závodu se akorát musíme před časovkama se spolujezdcem měnit, ale jinak se na zkoušce svezu jako všichni ostatní, fakt že nám neměří první průjezd je nepodstatný, svezu se tak jako tak.
Letos také nepojedeš s otcem, ale se Standou Saifrtem. Jste sehraní ? To ještě nevím, zatím jsem s ním jel jen na podzim Berounku, kde jsme spolu neměli žádný problém, takže snad nebudou ani v budoucnu, Standa je přeci jenom zvyklý jezdit s tátou, a navíc má zkušenosti, proto myslím že si i my na sebe rychle zvykneme
V loni startovalo pět jezdců, jaká bude konkurence letos ? Loni nás startovalo jen pět, ale pokud vím,letos nikdo nepřibude, naopak nám postupně bude 18, takže budeme Pohár Mládeže opouštět, ale i tak je konkurence silná, vždyť jedou samí vynikající jezdci, kteří, snad až na Láďu Mandíka mají bohaté zázemí. Ambice si neděláme žádné a jedeme se pěkně svézt a zase se něco víc naučit.
Loňská závodní technika je na prodej, mohl bys uvést detaily ?
Přesně tak. Auto se nevyplatí pronajímat, takže je Felicie na prodej. Vše s platnou homologací, připravená a otestovaná pro sezónu 2008. Loni dojela na třetím místě v absolutní klasifikaci v poháru mládeže. Nikdy neodstoupila ze závodu pro poruchu. Poměrně levné a spolehlivé závodění. Pokud máte zájem tak mi napište.
Komu pošleš poděkování?
Závěrem bych chtěl poděkovat zejména svému tátovi a rodině, firmě Filtr ZEOS .Pak ještě fa Monts s.r.o., autoopravna pana Zákoutského a firma Kovolak profi s.r.o. za to, že se mohu svézt.
Při Böttcher Rally Vyškov pojedou se startovním číslem 138. Rally Startuje v sobotu 19.4.2008 v 8:30 z Vyškovského náměstí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.