Posádky atraktivních historických automobilů ve Vyškově bojovaly o mistrovské body pravidelně skoro patnáct let a patřily mezi největší stálice této soutěže.
Zkrátka, ať se ve Vyškově jela dvoudenní soutěž či sprint, veteráni od roku 1994 ani jednou nechyběli. Oblíbenost vyškovské rally mezi historiky dokresluje tradičně velice početná startovní listina, která byla z moravských podniků v předešlých letech pravidelně nejlépe obsazená. I přesto Böttcher rally do kalendáře MČR v rally historických automobilů 2008 zařazena nebyla, a to bez jakéhokoliv odůvodnění. Pořadatelé však usilují, aby historici nechyběli ani na startu letošního ročníku, třebaže jejich výkony nebudou odměněny mistrovskými body.
„Piloti historických automobilů u nás byli vždy vítaní a pokaždé jsme se pro ně snažili vytvořit co nejlepší podmínky. Ačkoliv Böttcher rally do kalendáře MČR letos zařazena nebyla, rádi bychom je na startu přivítali opět. Vypsali jsme pro ně volný podnik a fakt, že zde nebudou bojovat o mistrovské body, hodláme účastníkům vykompenzovat sníženým startovným,“ říká místopředseda pořádajícího rally klubu a tajemník soutěže Jan Olejníček. „Zároveň počítáme s tím, že by historici startovali v poli mezi soudobými vozy tak, jak to od letoška povolují řády. Doufáme, že tento krok přivítají jezdci i diváci,“ dodal Olejníček.
Nezbývá než doufat, že příležitost svézt se za rozumný peníz přiláká do Vyškova co nejvíce atraktivních vozů i posádek této kategorie. ftr-media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?