Nový dodavatel obutí pro závodní vozy v seriálu WRC, představil novou gumu, kterou budou jezdci používat při šotolinových soutěžích. Poprvné bez použití mousse systému, který umožňoval dojetí i s defektem.
Jezdci nyní budou mít k dispozici púouze jediný vzorek šotolinové pneumatiky a jednou směs. Tvrdou. Vzhledem k tomu, že mousse systém zde není, má nová pneumatika SCORPION zesílené boční vedení.
Mexiko má výborné terény k tomu, aby se hned zkraje sezóny tyto nové gumy důkladně prověřily v závodě. Výrobce je samozřejmě už testoval. "Připravili jsme myslím dobrou gumu. Výroba tohoto pláště je velmi speciální. Bok pneumatiky je vyztužen proti bočními průrazu při zatáčení, samotný běhoun má takové složení, které minimalizuje průraz přímo přes vzorek. Testovací jezdci si gumu velmi chválili," říká pirelli rally manažer Mario Isola
Toto potvrzují i zástupci týmu Ford WRT, kteří testovali pneumatiky ve Francii dva dny. Měli za úkol jezdit s nimi do úplného zničení. Najeli při testech asi 400km. Podle jejich vyjádření by měla nová pneumatika v pohodě vydržet normální servisní intervaly. Miko Hirvonen se nechal slyšet, že se neobává ani příliš defektů.
Vozy s pohonem na všechna čtyři kola potřebují na šotolině kvalitní přilnavost. Charakter šotoliny se mění, a s ním i guma, která je vyrobená ze speciální adaptabilní směsi. Jezdec musí přesně vědět, kdy jej guma podrží. Je zde ještě otázka defektů. Na její zodpovězení si však budeme muset ještě pár dnů počkat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.