RALLY IRELAND - PO 2. ETAPĚ: Již včera skončila druhá etapa Rally Irsko. Všichni si stále drží své pozice a snaží se dojet do cíle. K tomu potřebují hlavně udržet auto na trati.
Komentáře
Sebastien Loeb Dnešní zkoušky byly trochu širší. Ale kvůli všem loužím, tekoucí vodě a bahnu jsme museli být nadále velmi opatrní. Jízdu za těchto podmínek si vážně neužívám, přilnavost se mění každou chvíli a je jednoduché udělat chybu. Jsem rád že máme dnešek za námi. Pokud se nám bude zítra dařit, tak si můžeme zajistit dobrou pozici s ohledem na boj o titul mistra světa.
Dani Sordo Jízda na tak blátivých a kluzkých silnicích není jednoduchá, obzvláště když nevíte jakou budete mít přilnavost při brždění. Chtěl jsem jet tak, abych udržel stejný odstup na jezdce za mnou. To se mi až na malou chybu na RZ12 povedlo. Čekají na nás ještě čtyři rychlostní zkoušky a uděláme vše pro dosažení dobrého výsledku v Irsku.
Jari-Matti Latvala Byl to pro mně další fantastický den. Podařilo se mi udržet třetí místo a vyhrát poslední rychlostní zkoušku. S mou dnešní jízdou jsem byl až na menší chybu na RZ14 spokojený. To jsme skončili mimo trať na poli a měli hodně štěstí, že se nám podařilo dostat zpět na silnici, protože pole bylo hodně měkké a kluzké. Informace od našich špiónů byly dobrou pomocí a naše volba pneumatik byla taktéž perfektní.
Mikko Hirvonen Nemusím útočit, stačí mi jen dojet do cíle a zajistit Fordu potřebné tři body. Jel jsem tak že jsem se nemohl dostat do tempa, ale myslím že to nevadilo. Ráno tolik nepršelo, jen trochu na každé zkoušce a trať tak byla spíš vlhká než mokrá. Byly to dobré zkoušky se skoky jako máme ve Finsku a za sucha by byly rychlé.
Petter Solberg Na dnešek jsem neměl žádný plán, jen jsem se koncentroval na svou jízdu a na vůz – to bylo vše. A ačkoliv jsem nejel naplno, tak to nebylo tak špatné. Chci být opatrný, soutěž dokončit a udělat dobrý výsledek. A také potřebujeme body pro tým Subaru. Je důležité zůstat před Stobartem, protože strávím s mým bratrem Vánoce a jestli mě porazí, tak to budu neustále poslouchat.
Matthew Wilson Dopoledne bylo docela průměrné, protože podmínky byly nadále velmi obtížné, ale odpoledne se to začalo zlepšovat. Zkoušky byly kvůli stojící vodě na silnici nadále velmi záludné, ale mí špioni naštěstí odvedli fantastickou práci. Označili mi všechna nebezpečná místa, já tak věděl kde stojí voda na silnici a to bylo pro mě velkou pomocí. V poslední zkoušce začalo hodně pršet a byla to extrémně rychlý test – viditelnost byla děsná a chtělo to závodnické srdce." Henning Solberg Vůz dnes fugoval velmi dobře, ale jen jsem se snažil udržet pozici, protože útočení pro mně již nemá smysl. Dnešní podmínky byly lehčí než ty včerejší, na trati bylo méně bláta než včera. Zítra chci získat body pro tým, po zbytek soutěže tak již pojedu pomaleji. Dnešní poslední zkouška byla tak mokrá že nevím, jestli jsem někdy jel na rychlostní zkoušce, na které by tak hodně pršelo. Chris Atkinson Byl to celkem pozitivní den. Inženýři v poledne provedli změny v nastavení a já tak měl více přilnavosti na přední nápravě a lepší pocit z vozu, hlavně na hrbolatých úsecích. To mi dalo důvěru pro bezpečnou, ale stále rychlou jízdu – dostatečně rychlou pro vítězství v rychlostní zkoušce. Samozřejmě že ostatní trochu ubrali, ale aspoň to je něco pro tým a fanoušky. V zásadě to je i stejný plán pro zítřek. Budeme sbírat informace pro inženýry a chceme nabídnout fanouškům dobrou show.
Manfred Stohl (havaroval a o betonový sloupek silně poškodil Xsaru WRC) V našem rozpisu stálo "horizont – 60 metrů – horizont do pravé tři" a to bylo bohužel příliš rychlé, do té pravé se již nešlo vejít. Tím pro nás soutěž skončila. Pro tým je mi to moc líto. Chyba je v rozpisu a určitě ne v jeho přečtení, protože jsem ho jako hodně jezdců napsal mnohem rychlej, než ve skutečnosti šlo jet. Nyní můžeme tuto spíše skromnou sezónu zachránit jen absolutním top výsledkem ve Walesu. Každopádně pro to vše udělám. Výsledky po 2. etapě:
1
1
S. LOEB
2:30:35.2
0.0
0.0
2
2
D. SORDO
2:31:34.5
59.3
59.3
3
9
J. LATVALA
2:32:44.0
1:9.5
2:08.8
4
4
M. HIRVONEN
2:33:12.8
28.8
2:37.6
5
7
P. SOLBERG
2:33:28.4
15.6
2:53.2
6
18
G. WILKS
2:36:27.2
2:58.8
5:52.0
7
16
M. WILSON
2:39:58.5
3:31.3
9:23.3
8
20
G. MACHALE
2:40:42.9
44.4
10:07.7
9
21
A. MIKKELSEN
2:43:36.5
2:53.6
13:01.3
10
46
A. Araujo
2:45:04.9
1:28.4
14:29.7
11
53
N. MCSHEA
2:45:31.3
26.4
14:56.1
12
54
G. POZZO
2:45:51.8
20.5
15:16.6
13
26
A. MACHALE
2:46:33.6
41.8
15:58.4
14
66
O. SVEDLUND
2:46:41.0
7.4
16:05.8
15
84
R. CATHCART
2:47:23.2
42.2
16:48.0
16
93
J. VAN DEN HEUVEL
2:47:42.8
19.6
17:07.6
17
39
N. AL-ATTIYAH
2:48:03.6
20.8
17:28.4
18
40
S. CAMPEDELLI
2:49:43.6
1:40.0
19:08.4
19
17
K. AL QASSIMI
2:49:49.9
6.3
19:14.7
20
10
H. SOLBERG
2:50:51.8
1:1.9
20:16.6
21
48
P. MORROW
2:51:21.4
29.6
20:46.2
22
62
G. JENNINGS
2:51:29.5
8.1
20:54.3
23
49
S. VOJTECH
2:52:06.2
36.7
21:31.0
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.