Ve čtvrtek v podvečer se na modřické trati odehrála bitva jak z románu Julese Vernea.
Však, jak by ne, sešli se zde opět jezdci (redaktoři) serveru AUTO NEWS NETWORK.
Velké ambice na snížení náskoku Dana prokázal slovenský pilot Jozef Smrtník, jenž v první jízdě na Dana tlačil, ale na víc, než druhou pozici to nestačilo. Petr se po dlouhé době dostal v Modřicích na bednu díky třetí pozici v cíli.
Velké boje spolu absolvovali po startu právě Petr s Karlem, kteří se doslova strkali kolo na kolo. Radek Musil zase nehodlal pustit před sebe jezdce s plným počtem kol.
V tomto prvním závodě se ambice prolínaly s emocemi a touhou vybojovat alespoň bod navíc, než soupeř.
Nejrychlejší kolo v prvním závodě zajel Dan Šupa, díky čemuž si připsal jeden bod ke svým devíti za vítězství. Ve druhém závodě vyrazil Petr po startu do čela a třetinu závodu si vedoucí pozici držel.
Pak přišel drtivý attack od Karla a Dana, kteří se po předjetí vedoucího jezdce pustili do souboje kolo na kolo. Opravdu pěkné závodění bylo vidět včera na trati v Modřicích. Petr s vedoucí dvojkou neztratil kontakt a to doslova, když v některých částech trati byl na dosah Dana. Dan záhy v zatáčce po startu udělal při attacku Karla chybu a v pravotočivé zatáčce, kde se dostal díky smyku až na vnější okraj tratě, čehož využil Petr, ztratil svoji pozici.
Karel zaslouženě po dlouhé době v Modřicích vyhrál, Petr si také po dlouhé době zde dojel pro druhou pozici a Dan nečekaně skončil až třetí. Čtrvtou pozici si vyjel Jozef, Radek Hurbánek dokončil závod pátý a šestý dojel Radek Musil.
Nejlepší formu, co se týče rychlosti opět potvrdil Dan, který opět zajel nejrychlejší kolo. Třetí závod se odehrával opět v zápalu boje o každý metr tratě. Vytvořily se dvě skupinky, Karel, Jozef a Dan a Radek H., Radek M. a Petr.
V té první se opět bojovalo o vítězství, kde asi ve třetině závodu učinil chybu Karel z vedoucí pozice. Předjela jej dokonce i druhá skupina a do cíle dojel jako poslední. Vyhrál Dan a druhý skončil Jozef. Jozef se stal díky svému vyrovnanému výkonu asi nejžhavějším kandidátem na boj o titul společně s Danem. Ale bude muset ještě nějaké to kilo shodit, aby stačil na Danovu muší váhu. Petr se snažil s károu č. 8 dojet Radka Musila, což bylo ale i přes bezchybnou jízdu nad schopnosti jeho motoru.
Nakonec byl předjetý ještě Radkem Hurbánkem, který jel velmi dobře a čistě. Nejrychlejší kolo opět zajel Dan Šupa. Dan má v průběžném hodnocení na druhého Jozefa už opět velký náskok + 25 bodů, třetí Karel ztrácí 28 bodů a čtvrtý Petr už 44 bodů.
"V první jízdě jsem měl prostě pomalou káru č.8. Byla dobrá, ale motor neměl šanci, možná jsem mohl být třetí, víc ne. Ve druhé jsem se štěstím udržel Dana, takže konečně modřické vítězství, z toho mám velkou radost. Ve třetí jízdě to byla zase jednou smůla, ale tu má občas každý," říká velký bojovník a také smolař Karel Bařina.
"Kára č.4 byla perfektní, až na to, že dostala bombu od bludného Holanďana a táhla příšerně doleva, strašně jsem se nadřel. V kombinaci s jedovatými brzdami to byla vražedná kombinace. Zabojovali jsme si dnes hodně, i když to dnes bylo hodně tvrdé, až nepěkně. Mrzí mě šťuchanec do Radka Hurbánka v poslední jízdě, měl jsem tam dost starostí sám se sebou.:-(," dodává.
Startovní a výsledkové listiny - Modřice, 20. července 2005
Foto: AUTO NEWS NETWORK
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?