Ve čtvrtek v podvečer se na modřické trati odehrála bitva jak z románu Julese Vernea.
Však, jak by ne, sešli se zde opět jezdci (redaktoři) serveru AUTO NEWS NETWORK.
Velké ambice na snížení náskoku Dana prokázal slovenský pilot Jozef Smrtník, jenž v první jízdě na Dana tlačil, ale na víc, než druhou pozici to nestačilo. Petr se po dlouhé době dostal v Modřicích na bednu díky třetí pozici v cíli.
Velké boje spolu absolvovali po startu právě Petr s Karlem, kteří se doslova strkali kolo na kolo. Radek Musil zase nehodlal pustit před sebe jezdce s plným počtem kol.
V tomto prvním závodě se ambice prolínaly s emocemi a touhou vybojovat alespoň bod navíc, než soupeř.
Nejrychlejší kolo v prvním závodě zajel Dan Šupa, díky čemuž si připsal jeden bod ke svým devíti za vítězství. Ve druhém závodě vyrazil Petr po startu do čela a třetinu závodu si vedoucí pozici držel.
Pak přišel drtivý attack od Karla a Dana, kteří se po předjetí vedoucího jezdce pustili do souboje kolo na kolo. Opravdu pěkné závodění bylo vidět včera na trati v Modřicích. Petr s vedoucí dvojkou neztratil kontakt a to doslova, když v některých částech trati byl na dosah Dana. Dan záhy v zatáčce po startu udělal při attacku Karla chybu a v pravotočivé zatáčce, kde se dostal díky smyku až na vnější okraj tratě, čehož využil Petr, ztratil svoji pozici.
Karel zaslouženě po dlouhé době v Modřicích vyhrál, Petr si také po dlouhé době zde dojel pro druhou pozici a Dan nečekaně skončil až třetí. Čtrvtou pozici si vyjel Jozef, Radek Hurbánek dokončil závod pátý a šestý dojel Radek Musil.
Nejlepší formu, co se týče rychlosti opět potvrdil Dan, který opět zajel nejrychlejší kolo. Třetí závod se odehrával opět v zápalu boje o každý metr tratě. Vytvořily se dvě skupinky, Karel, Jozef a Dan a Radek H., Radek M. a Petr.
V té první se opět bojovalo o vítězství, kde asi ve třetině závodu učinil chybu Karel z vedoucí pozice. Předjela jej dokonce i druhá skupina a do cíle dojel jako poslední. Vyhrál Dan a druhý skončil Jozef. Jozef se stal díky svému vyrovnanému výkonu asi nejžhavějším kandidátem na boj o titul společně s Danem. Ale bude muset ještě nějaké to kilo shodit, aby stačil na Danovu muší váhu. Petr se snažil s károu č. 8 dojet Radka Musila, což bylo ale i přes bezchybnou jízdu nad schopnosti jeho motoru.
Nakonec byl předjetý ještě Radkem Hurbánkem, který jel velmi dobře a čistě. Nejrychlejší kolo opět zajel Dan Šupa. Dan má v průběžném hodnocení na druhého Jozefa už opět velký náskok + 25 bodů, třetí Karel ztrácí 28 bodů a čtvrtý Petr už 44 bodů.
"V první jízdě jsem měl prostě pomalou káru č.8. Byla dobrá, ale motor neměl šanci, možná jsem mohl být třetí, víc ne. Ve druhé jsem se štěstím udržel Dana, takže konečně modřické vítězství, z toho mám velkou radost. Ve třetí jízdě to byla zase jednou smůla, ale tu má občas každý," říká velký bojovník a také smolař Karel Bařina.
"Kára č.4 byla perfektní, až na to, že dostala bombu od bludného Holanďana a táhla příšerně doleva, strašně jsem se nadřel. V kombinaci s jedovatými brzdami to byla vražedná kombinace. Zabojovali jsme si dnes hodně, i když to dnes bylo hodně tvrdé, až nepěkně. Mrzí mě šťuchanec do Radka Hurbánka v poslední jízdě, měl jsem tam dost starostí sám se sebou.:-(," dodává.
Startovní a výsledkové listiny - Modřice, 20. července 2005
Foto: AUTO NEWS NETWORK
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.