Již vloni ohlašoval Stéphane Ratel návrat vozů GT1 na závodní tratě. Stalo se tak během závodního víkendu 1000 km Paul Ricard. Nyní, po více jak půl roce, známe konkrétní plány.
Tzv. Ultracar GT1 Club bude mít v letošní sezoně dvě setkání, a to nejdříve ve Spa během závodního víkendu Spa Classic a o měsíc později doplní podnik Blancpain GT Series Endurance Cupu v Le Castellet.
Vzhledem k tomu, že Ultracar GT1 Club tvoří pouze jednu část tzv. Blancpain Ultracar Sports Clubu, na trati se budou potkávat vozy GT1 všech generací se svými moderními nástupci z řad superaut a hyperaut.
K tomuto pak byl vydán i seznam způsobilých vozů.
BPR 1994-1996Venturi 600LMPorsche SLMJaguar XJ220Bugatti EB110Ferrai F40 LM & GTEMcLaren F1 GTRLotus Esprit V8 GT1Lister Jaguar GT1
FIA GT 1997-98Mercedes CLK GTR & CLK LMPorsche GT1Lotus GT1McLaren F1 GTR Long tailPanoz GT1
FIA GT 2002-2009Ferrari 550 ProdriveFerrari 575Aston Martin DBR9Saleen S7Corvette C5 & C6Maserati MC12Lamborghini MurcielagoR-GT
FIA GT1 World 2010-2011Nissan GTR GT1Ford GT1Lamborghini Murcielago R-SV
UltracarsFerrari FXX & 599XX & FXXKMcLaren P1 GTRAston Martin VulcanLamborghini Sesto ElementoPagani Zonda & Huayra R
Hypercars (současné)Na pozvání
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?