Již vloni ohlašoval Stéphane Ratel návrat vozů GT1 na závodní tratě. Stalo se tak během závodního víkendu 1000 km Paul Ricard. Nyní, po více jak půl roce, známe konkrétní plány.
Tzv. Ultracar GT1 Club bude mít v letošní sezoně dvě setkání, a to nejdříve ve Spa během závodního víkendu Spa Classic a o měsíc později doplní podnik Blancpain GT Series Endurance Cupu v Le Castellet.
Vzhledem k tomu, že Ultracar GT1 Club tvoří pouze jednu část tzv. Blancpain Ultracar Sports Clubu, na trati se budou potkávat vozy GT1 všech generací se svými moderními nástupci z řad superaut a hyperaut.
K tomuto pak byl vydán i seznam způsobilých vozů.
BPR 1994-1996Venturi 600LMPorsche SLMJaguar XJ220Bugatti EB110Ferrai F40 LM & GTEMcLaren F1 GTRLotus Esprit V8 GT1Lister Jaguar GT1
FIA GT 1997-98Mercedes CLK GTR & CLK LMPorsche GT1Lotus GT1McLaren F1 GTR Long tailPanoz GT1
FIA GT 2002-2009Ferrari 550 ProdriveFerrari 575Aston Martin DBR9Saleen S7Corvette C5 & C6Maserati MC12Lamborghini MurcielagoR-GT
FIA GT1 World 2010-2011Nissan GTR GT1Ford GT1Lamborghini Murcielago R-SV
UltracarsFerrari FXX & 599XX & FXXKMcLaren P1 GTRAston Martin VulcanLamborghini Sesto ElementoPagani Zonda & Huayra R
Hypercars (současné)Na pozvání
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.