Již vloni ohlašoval Stéphane Ratel návrat vozů GT1 na závodní tratě. Stalo se tak během závodního víkendu 1000 km Paul Ricard. Nyní, po více jak půl roce, známe konkrétní plány.
Tzv. Ultracar GT1 Club bude mít v letošní sezoně dvě setkání, a to nejdříve ve Spa během závodního víkendu Spa Classic a o měsíc později doplní podnik Blancpain GT Series Endurance Cupu v Le Castellet.
Vzhledem k tomu, že Ultracar GT1 Club tvoří pouze jednu část tzv. Blancpain Ultracar Sports Clubu, na trati se budou potkávat vozy GT1 všech generací se svými moderními nástupci z řad superaut a hyperaut.
K tomuto pak byl vydán i seznam způsobilých vozů.
BPR 1994-1996Venturi 600LMPorsche SLMJaguar XJ220Bugatti EB110Ferrai F40 LM & GTEMcLaren F1 GTRLotus Esprit V8 GT1Lister Jaguar GT1
FIA GT 1997-98Mercedes CLK GTR & CLK LMPorsche GT1Lotus GT1McLaren F1 GTR Long tailPanoz GT1
FIA GT 2002-2009Ferrari 550 ProdriveFerrari 575Aston Martin DBR9Saleen S7Corvette C5 & C6Maserati MC12Lamborghini MurcielagoR-GT
FIA GT1 World 2010-2011Nissan GTR GT1Ford GT1Lamborghini Murcielago R-SV
UltracarsFerrari FXX & 599XX & FXXKMcLaren P1 GTRAston Martin VulcanLamborghini Sesto ElementoPagani Zonda & Huayra R
Hypercars (současné)Na pozvání
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.