Danny Watts, kterého si závodní fanoušci po celém světě nejvíce spojují s prototypy týmu Strakka Racing, oznámil, že je homosexuál.
"Cítíte, že to prostě musíte skrývat, protože motorsport je především mužský sport. Něco ve mě hořelo a říkalo mi, že už to prostě nemůžu dál skrývat a že se z toho musím osvobodit," prozradil Autosportu vítěz 24h Le Mans ve třídě LMP2 z roku 2010 Danny Watts.
"Nejdříve jsem to řekl rodině a blízkým. Byli šokováni, ale také mi vyjádřili podporu, což bylo hezké. Tak jsem si říkal, že když to vzali oni v pohodě, tak s tím prostě půjdu ven."
Watts ukončil aktivní kariéru vloni po Le Mans a v současnosti se soustředí především na koučink jezdců. Sedmatřicetiletý Brit přiznal, že bylo oznámení snazší po konci kariéry, jelikož nevěděl, jak by reagovali sponzoři a týmy.
"Nejhorší jsou obavy o tom, co si o vás budou myslet lidé a jak se budou před vámi chovat. Jsou to takové blbosti jako např. když já mu podám ruku, podá mi ji také? Můžu se těm lidem dívat do očí? Bude to trapné nebo nebude?"
"Právě teď se mi motá v hlavě milion otázek o tom, jestli to bude nebo nebude fungovat. Bolí mě břicho jen z pomyšlení na to, co si o mě lidé pomyslí, když mě uvidí v paddocku. Je to zatraceně strašidelné," připouští Watts.
"Víte, mohl jsem vést dvojí život, ve kterém o mě rodina a přátelé ví všechno a v závodění si svoje osobní věci utajím, a nebo vyjít s pravdou ven a vyložit všechny karty na stůl."
"Nejtěžších bylo posledních šest měsíců. Před lidmi se chováte na oko spokojeně, ale když jdete v noci spát, tak vás to všechno neuvěřitelně sžírá. Došel jsem do bodu, kdy jsem se svým životem nebyl šťastný. Nic mě nebavilo."
"Co je tedy nejlepší řešení? Jít s pravdou ven. Potom už si každý může myslet, co chce. Alespoň můžu chodit spát a nemyslet při tom na to. Jsem o dost šťastnější," dodal Watts.
Angličan během své kariéry závodil např. ve Formuli Renault 3.5, A1 GP, britské F3, Porsche Supercupu, největší úspěchy si však připsal ve vytrvalostních závodech, ať už v evropské sérii Le Mans nebo v šampionátu FIA WEC.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?