Debut McLarenu se odkládá, IMSA má vysoké finanční požadavky

McLaren 650S GT3
McLaren 650S GT3, foto: McLaren
iM3 8. února 2017 07:36
Sdílej:

Závodní speciál McLaren 650S GT3 v americkém seriálu IMSA SportsCar Championship jen tak neuvidíme. Vedení šampionátu vyžaduje od tovární účasti příliš mnoho finančních prostředků.

Výkonný ředitel McLarenu GT Andrew Kirkaldy prozradil, že míra nákladů na účast v IMSA je příliš vysoká a tudíž nerentabilní. Startovné v kategorii GTD, vypsané pro vozy GT3, je pro týmy s tovární podporou neúnosné. Ačkoliv přesnou částku Kirkaldy neuvedl, prozradil, že pokud IMSA nezmění přístup vůči továrnám v GTD, McLaren na startu fanoušci neuvidí.

V IMSA SportsCar Championship v kategorii GTD se na úvodní podnik v Daytoně představilo sedmadvacet vozů. Kompletní sezonu pak absolvuje o něco méně vozů, nicméně i tak se v této kategorii automobilky angažují. Novinkou pro letošní rok jsou Honda a Lexus, BMW podporuje tým Turner Motorsport, Mercedes vstoupil do IMSA prostřednictvím týmu Riley a opomenout nelze ani například Porsche.

Američtí diváci mohli vidět alespoň debut McLarenu 570S GT4 v seriálu Continental Tire SportsCar Challenge, který navazuje na historii série Trans-Am a je vypsán pro sportovní a cestovní vozy. Tam není startovné tak vysoké a McLaren tam mohl se svým GT4 nastoupit, aby severoamerickému trhu prezentoval svou novinku z loňského roku.

Že má závodní program pro model 570S GT4 smysl, se ukázalo v Continental Tire SportsCar Challenge hned na úvodním závodu v Daytoně. Rovné čtyři mclareny debutovaly na floridské dráze a Kirkaldy předpokladá, že nejméně další čtyři vozy nastoupí v kategorii GTS v populárním americkém seriálu Pirelli World Challenge. Celkem bylo prodáno 70 těchto vozů a Kirkaldy je přesvědčen, že kategorie GT4 je ideálním místem pro amatérské závodníky, kteří hledají kvalitní závodění za rozumnou cenu.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.