Závodní speciál McLaren 650S GT3 v americkém seriálu IMSA SportsCar Championship jen tak neuvidíme. Vedení šampionátu vyžaduje od tovární účasti příliš mnoho finančních prostředků.
Výkonný ředitel McLarenu GT Andrew Kirkaldy prozradil, že míra nákladů na účast v IMSA je příliš vysoká a tudíž nerentabilní. Startovné v kategorii GTD, vypsané pro vozy GT3, je pro týmy s tovární podporou neúnosné. Ačkoliv přesnou částku Kirkaldy neuvedl, prozradil, že pokud IMSA nezmění přístup vůči továrnám v GTD, McLaren na startu fanoušci neuvidí.
V IMSA SportsCar Championship v kategorii GTD se na úvodní podnik v Daytoně představilo sedmadvacet vozů. Kompletní sezonu pak absolvuje o něco méně vozů, nicméně i tak se v této kategorii automobilky angažují. Novinkou pro letošní rok jsou Honda a Lexus, BMW podporuje tým Turner Motorsport, Mercedes vstoupil do IMSA prostřednictvím týmu Riley a opomenout nelze ani například Porsche.
Američtí diváci mohli vidět alespoň debut McLarenu 570S GT4 v seriálu Continental Tire SportsCar Challenge, který navazuje na historii série Trans-Am a je vypsán pro sportovní a cestovní vozy. Tam není startovné tak vysoké a McLaren tam mohl se svým GT4 nastoupit, aby severoamerickému trhu prezentoval svou novinku z loňského roku.
Že má závodní program pro model 570S GT4 smysl, se ukázalo v Continental Tire SportsCar Challenge hned na úvodním závodu v Daytoně. Rovné čtyři mclareny debutovaly na floridské dráze a Kirkaldy předpokladá, že nejméně další čtyři vozy nastoupí v kategorii GTS v populárním americkém seriálu Pirelli World Challenge. Celkem bylo prodáno 70 těchto vozů a Kirkaldy je přesvědčen, že kategorie GT4 je ideálním místem pro amatérské závodníky, kteří hledají kvalitní závodění za rozumnou cenu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?