Závodní speciál McLaren 650S GT3 v americkém seriálu IMSA SportsCar Championship jen tak neuvidíme. Vedení šampionátu vyžaduje od tovární účasti příliš mnoho finančních prostředků.
Výkonný ředitel McLarenu GT Andrew Kirkaldy prozradil, že míra nákladů na účast v IMSA je příliš vysoká a tudíž nerentabilní. Startovné v kategorii GTD, vypsané pro vozy GT3, je pro týmy s tovární podporou neúnosné. Ačkoliv přesnou částku Kirkaldy neuvedl, prozradil, že pokud IMSA nezmění přístup vůči továrnám v GTD, McLaren na startu fanoušci neuvidí.
V IMSA SportsCar Championship v kategorii GTD se na úvodní podnik v Daytoně představilo sedmadvacet vozů. Kompletní sezonu pak absolvuje o něco méně vozů, nicméně i tak se v této kategorii automobilky angažují. Novinkou pro letošní rok jsou Honda a Lexus, BMW podporuje tým Turner Motorsport, Mercedes vstoupil do IMSA prostřednictvím týmu Riley a opomenout nelze ani například Porsche.
Američtí diváci mohli vidět alespoň debut McLarenu 570S GT4 v seriálu Continental Tire SportsCar Challenge, který navazuje na historii série Trans-Am a je vypsán pro sportovní a cestovní vozy. Tam není startovné tak vysoké a McLaren tam mohl se svým GT4 nastoupit, aby severoamerickému trhu prezentoval svou novinku z loňského roku.
Že má závodní program pro model 570S GT4 smysl, se ukázalo v Continental Tire SportsCar Challenge hned na úvodním závodu v Daytoně. Rovné čtyři mclareny debutovaly na floridské dráze a Kirkaldy předpokladá, že nejméně další čtyři vozy nastoupí v kategorii GTS v populárním americkém seriálu Pirelli World Challenge. Celkem bylo prodáno 70 těchto vozů a Kirkaldy je přesvědčen, že kategorie GT4 je ideálním místem pro amatérské závodníky, kteří hledají kvalitní závodění za rozumnou cenu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.