Spousta chyb od van Gisbergena, rozezlený Engel se omluvil

Maro Engel
Maro Engel, foto: Mercedes-AMG
iM4 6. března 2017 12:34 | akt. 6. února 2017 13:13
Sdílej:

20 minut do konce dvanáctihodinovky v Bathurstu. Shane van Gisbergen nezvládá Mercedes AMG GT3 v jedné ze zatáček a končí ve zdi. Když to vidí jeho týmový kolega Maro Engel kopne jen do pneumatik a rozezleně odejde z garáže.

Následovala scéna, která obletěla celý svět a díky níž Maro Engel přišel o veškeré fanoušky na Novém Zélandu. 

"Tohle podle mě není motorsport. Měl bych si dávat pozor na to, co říkám, ale jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Je to těžké přijmout to."

A very unhappy @MaroEngel with @shanevg97. #B12HR pic.twitter.com/yxMq9MfFJ6

— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017

S chladnou hlavou už však německý jezdec hovořil jinak: "Mluvil jsem se Shanem. On se mi omluvil za to, že ukončil náš závod, já zase za věci, které jsem řekl do TV. Pravděpodobně jsem neměl dělat ten rozhovor, to uznávám. To nebyl správný čas, abych mluvil do televize. Shane je skvělý jezdec, všichni to ví," uznal Engel.

"I tak si ale myslím, že ani on sám nebude spokojený s tímto víkendem. Udělal mnoho chyb, ať už se jedná o kvalifikaci nebo konec závodu. Je to skvělý jezdec, ale je to prostě škoda, protože tohle od něj nejsme zvyklí vídat. Jsem si jistý, že je taky zklamaný," dodal německý jezdec, jenž letos bude závodit v DTM.

S van Gisbergenem sice nijak nepohnula Engelova kritika, uznal však svoji vinu za incidenty, které vyústili v odstoupení týmu STM Motorsport ze závodu.

"Ani nevím, co o mě (Engel) řekl, ale omluvil se mi za to. Nechci komentovat to, co řekl. Omluvil jsem se mu, omluvil jsem se všem v týmu a omluvil jsem se i týmu, který kvůli mé chybě odstoupil. Jel jsem prostě přes limit a snažil jsem se z toho vytěžit maximum, ale prostě to nevyšlo."

"Opravdu nesnáším dělání chyb a zklamání týmu. Beru si z toho ponaučení, ale nemělo by se to stávat. O té penalizaci jsem nevěděl, takže jsem si myslel, že to bude v pohodě, tak jsem šel po Jamiem. Šel jsem do toho příliš tvrdě a přehnal jsem to," řekl van Gisbergen ke své havárii.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.