Spousta chyb od van Gisbergena, rozezlený Engel se omluvil

Maro Engel
Maro Engel, foto: Mercedes-AMG
iM4 6. března 2017 12:34 | akt. 6. února 2017 13:13
Sdílej:

20 minut do konce dvanáctihodinovky v Bathurstu. Shane van Gisbergen nezvládá Mercedes AMG GT3 v jedné ze zatáček a končí ve zdi. Když to vidí jeho týmový kolega Maro Engel kopne jen do pneumatik a rozezleně odejde z garáže.

Následovala scéna, která obletěla celý svět a díky níž Maro Engel přišel o veškeré fanoušky na Novém Zélandu. 

"Tohle podle mě není motorsport. Měl bych si dávat pozor na to, co říkám, ale jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Je to těžké přijmout to."

A very unhappy @MaroEngel with @shanevg97. #B12HR pic.twitter.com/yxMq9MfFJ6

— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017

S chladnou hlavou už však německý jezdec hovořil jinak: "Mluvil jsem se Shanem. On se mi omluvil za to, že ukončil náš závod, já zase za věci, které jsem řekl do TV. Pravděpodobně jsem neměl dělat ten rozhovor, to uznávám. To nebyl správný čas, abych mluvil do televize. Shane je skvělý jezdec, všichni to ví," uznal Engel.

"I tak si ale myslím, že ani on sám nebude spokojený s tímto víkendem. Udělal mnoho chyb, ať už se jedná o kvalifikaci nebo konec závodu. Je to skvělý jezdec, ale je to prostě škoda, protože tohle od něj nejsme zvyklí vídat. Jsem si jistý, že je taky zklamaný," dodal německý jezdec, jenž letos bude závodit v DTM.

S van Gisbergenem sice nijak nepohnula Engelova kritika, uznal však svoji vinu za incidenty, které vyústili v odstoupení týmu STM Motorsport ze závodu.

"Ani nevím, co o mě (Engel) řekl, ale omluvil se mi za to. Nechci komentovat to, co řekl. Omluvil jsem se mu, omluvil jsem se všem v týmu a omluvil jsem se i týmu, který kvůli mé chybě odstoupil. Jel jsem prostě přes limit a snažil jsem se z toho vytěžit maximum, ale prostě to nevyšlo."

"Opravdu nesnáším dělání chyb a zklamání týmu. Beru si z toho ponaučení, ale nemělo by se to stávat. O té penalizaci jsem nevěděl, takže jsem si myslel, že to bude v pohodě, tak jsem šel po Jamiem. Šel jsem do toho příliš tvrdě a přehnal jsem to," řekl van Gisbergen ke své havárii.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.