20 minut do konce dvanáctihodinovky v Bathurstu. Shane van Gisbergen nezvládá Mercedes AMG GT3 v jedné ze zatáček a končí ve zdi. Když to vidí jeho týmový kolega Maro Engel kopne jen do pneumatik a rozezleně odejde z garáže.
Následovala scéna, která obletěla celý svět a díky níž Maro Engel přišel o veškeré fanoušky na Novém Zélandu.
"Tohle podle mě není motorsport. Měl bych si dávat pozor na to, co říkám, ale jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Je to těžké přijmout to."
A very unhappy @MaroEngel with @shanevg97. #B12HR pic.twitter.com/yxMq9MfFJ6
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017S chladnou hlavou už však německý jezdec hovořil jinak: "Mluvil jsem se Shanem. On se mi omluvil za to, že ukončil náš závod, já zase za věci, které jsem řekl do TV. Pravděpodobně jsem neměl dělat ten rozhovor, to uznávám. To nebyl správný čas, abych mluvil do televize. Shane je skvělý jezdec, všichni to ví," uznal Engel.
"I tak si ale myslím, že ani on sám nebude spokojený s tímto víkendem. Udělal mnoho chyb, ať už se jedná o kvalifikaci nebo konec závodu. Je to skvělý jezdec, ale je to prostě škoda, protože tohle od něj nejsme zvyklí vídat. Jsem si jistý, že je taky zklamaný," dodal německý jezdec, jenž letos bude závodit v DTM.
S van Gisbergenem sice nijak nepohnula Engelova kritika, uznal však svoji vinu za incidenty, které vyústili v odstoupení týmu STM Motorsport ze závodu.
"Ani nevím, co o mě (Engel) řekl, ale omluvil se mi za to. Nechci komentovat to, co řekl. Omluvil jsem se mu, omluvil jsem se všem v týmu a omluvil jsem se i týmu, který kvůli mé chybě odstoupil. Jel jsem prostě přes limit a snažil jsem se z toho vytěžit maximum, ale prostě to nevyšlo."
"Opravdu nesnáším dělání chyb a zklamání týmu. Beru si z toho ponaučení, ale nemělo by se to stávat. O té penalizaci jsem nevěděl, takže jsem si myslel, že to bude v pohodě, tak jsem šel po Jamiem. Šel jsem do toho příliš tvrdě a přehnal jsem to," řekl van Gisbergen ke své havárii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?