Seznam přihlášených do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC se začíná pomalu rozrůstat. V barvách maďarského týmu Zengő Motorsport v letošní sezoně nastoupí Francouz Aurélien Panis.
"Jsem velice hrdý na to, že pojedu letos ve WTCC. Je to velmi silný, mezinárodní šampionát a je to velký krok v mé kariéře. Je tam mnoho velmi kvalitních jezdců, takže to bude pro mě pořádná výzva. Měl bych si vyhrnout rukávy už od prvního dne. Jsem hrdý, že nastoupím za tým Zengő Motorsport, který v minulosti vyhrál několik závodů, a že se připojím k rodině Honda Racing," prozradil Panis.
Pro Panise bude WTCC něco úplně nového. Dosud totiž závodil pouze v monopostech, když vloni vybojoval páté místo v seriálu Formula V8 3.5 a získal tři vítězství v závodech.
"Všechno bude pro mě nové, takže mým cílem bude se co nejrychleji učit, co nejrychleji získat zkušenosti tak, abych mohl co nejdříve bojovat o co nejlepší příčky. Na začátek sezony se už moc těším a doufám, že můj otec bude o mě mluvit při komentování pro Eurosport France pouze v dobrém," dodal mladý Francouz.
Syn slavného Oliviera Panise se tak stal prvním potvrzeným jezdcem maďarského týmu. Vloni ve skvadře Zoltána Zenga závodili Ferenc Ficza a Daniel Nagy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?