Seznam přihlášených do světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCC se začíná pomalu rozrůstat. V barvách maďarského týmu Zengő Motorsport v letošní sezoně nastoupí Francouz Aurélien Panis.
"Jsem velice hrdý na to, že pojedu letos ve WTCC. Je to velmi silný, mezinárodní šampionát a je to velký krok v mé kariéře. Je tam mnoho velmi kvalitních jezdců, takže to bude pro mě pořádná výzva. Měl bych si vyhrnout rukávy už od prvního dne. Jsem hrdý, že nastoupím za tým Zengő Motorsport, který v minulosti vyhrál několik závodů, a že se připojím k rodině Honda Racing," prozradil Panis.
Pro Panise bude WTCC něco úplně nového. Dosud totiž závodil pouze v monopostech, když vloni vybojoval páté místo v seriálu Formula V8 3.5 a získal tři vítězství v závodech.
"Všechno bude pro mě nové, takže mým cílem bude se co nejrychleji učit, co nejrychleji získat zkušenosti tak, abych mohl co nejdříve bojovat o co nejlepší příčky. Na začátek sezony se už moc těším a doufám, že můj otec bude o mě mluvit při komentování pro Eurosport France pouze v dobrém," dodal mladý Francouz.
Syn slavného Oliviera Panise se tak stal prvním potvrzeným jezdcem maďarského týmu. Vloni ve skvadře Zoltána Zenga závodili Ferenc Ficza a Daniel Nagy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.