Brněnský tým Mičánek Motorsport posiluje svou pozici na okruhové scéně a pro nadcházející sezónu připravuje program v závodech Mezinárodního mistrovství zóny střední Evropy (FIA CEZ) a s tím spojeným seriálem ESET Mistrovství Slovenské republiky.
Pro Mičánek Motorsport se jedná o další krok kupředu, loni jihomoravská sestava absolvovala Carbonia Cup a Slovenský okruhový pohár a postupně se sžívala s novou technikou, kterou představovaly dva vozy Lamborghini Gallardo Supertrofeo. S vozy italského výrobce pojede tým i nadále a rozšíří konkurenci ve třídě GTC.
„Loni jsme vyrazili s vozy poprvé na trať, a především jsme se s nimi seznamovali. V závěru roku jsme se účastnili zónového víkendu v Brně, kde naši jezdci ukázali, že jsou konkurenceschopní a že auta mají potřebný potenciál. Naše Lamborghini jsou čistě pohárová, bez jakýchkoliv úprav, a protože se osvědčila, pokračujeme s nimi dál. Během zimy prošly vozy běžnou údržbou, a tak nás v tomto směru nečekalo nic náročného. Velice se těšíme na jarní testovací program a od nové sezóny očekáváme atraktivní souboje ve třídě GTC, která by se měla významně rozrůst,“ konstatuje s nadšením manažer týmu Jiří Mičánek jr.
V Mezinárodním mistrovství FIA Zóny střední Evropy chce Mičánek Motorsport nastoupit do všech závodních víkendů a účastnit se sprintů i vytrvalostních závodů. Zatímco v jezdcích pro závodu ve sprintu má Jiří Mičánek téměř jasno a ladí už jen pouze detaily, pro Endurance ještě posádka stanovena není.
Kompletní jezdeckou sestavu tak Mičánek Motorsport představí až během následujících týdnů.
Tisková zpráva GP Group s.r.o.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.