V nadcházející čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně série IMSA SportsCar Championship bude v kategorii PC pouhých pět prototypů. Na kompletní sezonu je však přihlášeno ještě méně vozů.
Kategorie PC s prototypy ORECA FLM09 má před sebou poslední rok života. Americký promotér IMSA s těmito osm let starými vozy do budoucna nepočítá a jejich třída zmizí příští sezonu ze scény. Je tedy logické, že řada závodních stájí nemá o setrvání v PC zájem a na letošní kompletní sezonu se přihlásily jen tři týmy.
Tým BAR1 Motorsports v Daytoně oznámil, že nasadí dva vozy. Jediným potvrzeným jezdcem na celý rok 2017 je Don Yount, který v Daytoně pojede s vítězem Indianapolis 500 Buddy Ricem, dále s Markem Kvammem, Chapmanem Ducotem a zkušeným Gustavem Yacamanem. V druhém voze se představí další pětice jezdců včetně Johnnyho Mowlema, který loni oznámil konec kariéry, ale na Daytonu si ještě čas našel. Ve zbývajících závodech sezony by podle šéfa týmu Briana Aldera měli jezdci fluktuovat.
Ve startovním poli všech závodů bude ještě tým Starworks. Vítězové 24h Le Mans v roce 2012 nasadí v Daytoně dva prototypy, ale ve zbytku sezony už pojedou pouze s jedním vozem. Poslední potvrzenou stájí na kompletní rok je Performance Tech Motorsport, která v Daytoně pojede ve čtyřčlenném složení.
Kategorie PC tak bude letos nevýrazným doplňkem šampionátu. Promotér se zatím nevyjádřil nad budoucností druholigové kategorie prototypů, určené především pro amatéry-podnikatele a začínající závodníky. Jako vhodný nástupce za PC se jeví kategorie LMP3. Ta ovšem našla uplatnění v sérii IMSA Prototype Challenge.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.