Stuck: Výhoda BMW, i přes zisk titulu, byla 100% správná

BMW sice dostalo letos úlevu, díky které vyhrálo, ale šampionát to potřeboval
BMW sice dostalo letos úlevu, díky které vyhrálo, ale šampionát to potřeboval, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 3. prosince 2016 00:01
Sdílej:

Marco Wittmann se stal šampionem DTM pro rok 2016, avšak BMW dostalo před sezonou citelnou výhodu. Legenda DTM, Hans-Joachim Stuck, obhajuje v rozhovoru s ard.de toto rozhodnutí.

O: Pane Stucku, Marco Wittmann je šampion DTM - zasloužil si tento titul?Hans-Joachim Stuck: Zcela jasně ano! Pro mě byl letos jezdeckou hvězdou. A to v DTM jezdí velmi dobří jezdci. Marco Wittmann je vyjímečný jezdec - jako Michael Schumacher, Sebastian Vettel ve svých časech u Red Bullu nebo Nico Rosberg v letošní sezoně.

O: Co ho tak odlišuje?H-JS: Není jen velmi rychlý, ale jezdí také velmi inteligentně. Jasně, má dobré auto a jeho tým ho také dobře řídí. Ale má také velký jezdecký talent nikdy nepoškodit auto a je velmi stabilní.

O: Naopak Edoardo Mortara je typem jezdce, který vždy jezdí naplno. Jaké jsou jeho kvality?H-JS: Ano, je také velmi, velmi rychlý. Ale také s autem vjede do jakékoliv malé díry, která se před ním otevře. Najede do ní, i kdyby měla jenom jeden metr a on přitom potřeboval dva metry. 

O: Jeho jízda je ale kořením DTM, ne?H-JS: Ano, jistě. Je dobré, že máme takto rozdílné typy jezdců. Například v F1 mám občas pocit, že jsou všichni jezdci stejní. Proto jsem byl rád, když si Lewis Hamilton na tiskové konferenci hrál s telefonem - to se alespoň něco dělo. Jde přece o zábavu pro fanoušky, nejezdíme zde jen pro nás.

O: Zábava v DTM 2016 byla ale trošku uměle vytvořená - BMW dostalo výhodu [nižší váha, širší zadní křídlo]. Při zpětném pohledu, bylo to správné rozhodnutí? H-JS: Ano, na 100 %. Správné bylo, že jim byla tato výhoda udělena, a také to, že jim nebyla během sezony odebrána.

O: To nám musíte vysvětlit - možná také jezdcům Audi a Mercedesu...H-JS: Určitě, tak za prvé: Občas mělo výhodu Audi, občas Mercedes, takže BMW není žádná výjimka. V této sérii jde hlavně o jedno: napětí. S tím souhlasí všichni tři výrobci. Když se někdo před sezonou ocitne v prekérní situaci, tak se společně sejdeme a ušetříme ho od katastrofy. Nemáme tolik značek, jako jinde, kde jede třeba 14 výrobců. Máme jen tři a kdyby jeden nestačil, tak by to byl pro fanoušky problém. Bylo by to nudné. Jsem za DTM rád, že jsme se domluvili.

O: Ale když Wittmann vedl a ostatní výrobci mohli chtít vyrovnání nebo alespoň snížení výhody, tak proč byste nesouhlasil?H-JS: Nemá smysl zasahovat do rozběhnuté sezony. Chtěli jsme napětí, to jsme měli, takže proč něco korigovat?

O: Protože teď může před každou sezonou přijít jedna značka a chtít podobnou úlevu...H-JS: Přiznávám, že tohle si u nás nikdo nepřeje. Ale je to jednou z výhod DTM, že zde možnost takovéto úpravy existuje. Máme tři značky, pneumatiky a aerodynamika jsou dost svázány pravidly a my potřebujeme napětí. 

O: Proč jsou v DTM vlastně jenom tři značky? Je DTM uzavřená společnost?H-JS: Naopak, jsme absolutně otevření! Šéf ITR, Hans-Werner Aufrecht, je v této otázce hodně aktivní - naposledy jsme měli na Nürburgringu Japonce a hodně jsme s nimi jednali. Moc bychom si přáli, kdyby ještě někdo přišel. Ale ještě důležitější je, aby nikdo neodešel. Pokud by zůstaly jenom dvě značky, nebyl by to šampionát.

O: Hrozí tento scénář?H-JS: V roce 2017 a 2018 ne. Ale kdo ví, jaký bude další vývoj? Kdo ví, co chtějí značky a kdo ví, co chtějí fanoušci?

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.