Marco Wittmann se stal šampionem DTM pro rok 2016, avšak BMW dostalo před sezonou citelnou výhodu. Legenda DTM, Hans-Joachim Stuck, obhajuje v rozhovoru s ard.de toto rozhodnutí.
O: Pane Stucku, Marco Wittmann je šampion DTM - zasloužil si tento titul?Hans-Joachim Stuck: Zcela jasně ano! Pro mě byl letos jezdeckou hvězdou. A to v DTM jezdí velmi dobří jezdci. Marco Wittmann je vyjímečný jezdec - jako Michael Schumacher, Sebastian Vettel ve svých časech u Red Bullu nebo Nico Rosberg v letošní sezoně.
O: Co ho tak odlišuje?H-JS: Není jen velmi rychlý, ale jezdí také velmi inteligentně. Jasně, má dobré auto a jeho tým ho také dobře řídí. Ale má také velký jezdecký talent nikdy nepoškodit auto a je velmi stabilní.
O: Naopak Edoardo Mortara je typem jezdce, který vždy jezdí naplno. Jaké jsou jeho kvality?H-JS: Ano, je také velmi, velmi rychlý. Ale také s autem vjede do jakékoliv malé díry, která se před ním otevře. Najede do ní, i kdyby měla jenom jeden metr a on přitom potřeboval dva metry.
O: Jeho jízda je ale kořením DTM, ne?H-JS: Ano, jistě. Je dobré, že máme takto rozdílné typy jezdců. Například v F1 mám občas pocit, že jsou všichni jezdci stejní. Proto jsem byl rád, když si Lewis Hamilton na tiskové konferenci hrál s telefonem - to se alespoň něco dělo. Jde přece o zábavu pro fanoušky, nejezdíme zde jen pro nás.
O: Zábava v DTM 2016 byla ale trošku uměle vytvořená - BMW dostalo výhodu [nižší váha, širší zadní křídlo]. Při zpětném pohledu, bylo to správné rozhodnutí? H-JS: Ano, na 100 %. Správné bylo, že jim byla tato výhoda udělena, a také to, že jim nebyla během sezony odebrána.
O: To nám musíte vysvětlit - možná také jezdcům Audi a Mercedesu...H-JS: Určitě, tak za prvé: Občas mělo výhodu Audi, občas Mercedes, takže BMW není žádná výjimka. V této sérii jde hlavně o jedno: napětí. S tím souhlasí všichni tři výrobci. Když se někdo před sezonou ocitne v prekérní situaci, tak se společně sejdeme a ušetříme ho od katastrofy. Nemáme tolik značek, jako jinde, kde jede třeba 14 výrobců. Máme jen tři a kdyby jeden nestačil, tak by to byl pro fanoušky problém. Bylo by to nudné. Jsem za DTM rád, že jsme se domluvili.
O: Ale když Wittmann vedl a ostatní výrobci mohli chtít vyrovnání nebo alespoň snížení výhody, tak proč byste nesouhlasil?H-JS: Nemá smysl zasahovat do rozběhnuté sezony. Chtěli jsme napětí, to jsme měli, takže proč něco korigovat?
O: Protože teď může před každou sezonou přijít jedna značka a chtít podobnou úlevu...H-JS: Přiznávám, že tohle si u nás nikdo nepřeje. Ale je to jednou z výhod DTM, že zde možnost takovéto úpravy existuje. Máme tři značky, pneumatiky a aerodynamika jsou dost svázány pravidly a my potřebujeme napětí.
O: Proč jsou v DTM vlastně jenom tři značky? Je DTM uzavřená společnost?H-JS: Naopak, jsme absolutně otevření! Šéf ITR, Hans-Werner Aufrecht, je v této otázce hodně aktivní - naposledy jsme měli na Nürburgringu Japonce a hodně jsme s nimi jednali. Moc bychom si přáli, kdyby ještě někdo přišel. Ale ještě důležitější je, aby nikdo neodešel. Pokud by zůstaly jenom dvě značky, nebyl by to šampionát.
O: Hrozí tento scénář?H-JS: V roce 2017 a 2018 ne. Ale kdo ví, jaký bude další vývoj? Kdo ví, co chtějí značky a kdo ví, co chtějí fanoušci?
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?