ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o tomto víkendu zamířilo na jeden z nejslavnějších okruhů vůbec - na německý Nürburgring ležící v pohoří Eifel. Na okruhu se často mění počasí, a tak nás čeká zajisté zajímavý víkend.
Nedělní závodEduardo Mortara získal své třetí vítězství v sezoně i přesto, že startoval až jako 6. Souboj o vítězství byl velmi těsný, avšak v závěru se Mortarovi podařilo udolat těžší Mercedes s Lucasem Auerem za volantem. Italovi vyšel už start, když při něm předjel týmového kolegu, Jamieho Greena, a Augusta Farfuse. Po první zatáčce byl tedy již 4.
Následně se rozhodl pro dlouhý první stint, během kterého se mu povedlo udržet si dobrou rychlost. Díky této vyčkávací strategii předjel jezdce BMW Toma Blomqvista, Bruno Spenglera a Marco Wittmanna. Mortara zajel do boxů až v 28. kole, naproti tomu Lucas Auer a Marco Wittmann byli u svých mechaniků již v kole 17.
V první fázi závodu jsme sledovali těsný duel na čele mezi držitelem pole position, Lucasem Auerem, a Marco Wittmannem, který vyrážel do závodu jako druhý. Po všech zastávkách v boxech bylo pořadí na trati následující: 1. Auer, 2. Mortara a 3. Wittmann. Jenže Audi bylo na výrazně čerstvější sadě pneumatik, což umožnilo Edoardovi se na svého soka na Mercedesu v 32. kole dotáhnout a úspěšně zaútočit. Útok se odehrál na konci cílové rovinky s přispěním DRS v zatáčce číslo 1.
V závěru byl velmi těsný souboj o poslední místo na podium mezi dvěma vozy v barvách Red Bull. Mattias Ekström startoval do závodu sice až jako 10., nicméně i jemu bezvadně vyšla vyčkávací strategie s pozdní zastávkou v boxech. Švéd v závěru mocně dotahoval Wittmanna, ale do DRS se dostal pouhé kolo před koncem závodu. Po celé kolo vyvíjel Mattias velký tlak, ale mistra DTM z roku 2014 už nezdolal.
Pátý byl Nico Müller na Audi (opět stejná strategie jako jeho kolegové). Body si z Nürburgringu odvážejí také Bruno Spengler (v závěru očividně trpěl opotřebovanými pneumatikami a Audi se kolem něj prohnala jak nůž máslem), Gary Paffett, Blomqvist, Daniel Juncadella a Miguel Molina.
Nevedlo se dalším uchazečům o titul: Robert Wickens a Jamie Green obsadili až 14. a 17. místo, což znamená, že Wittmann stále vede tabulku jezdců. Green přitom mířil za ziskem bodů, jenže při výjezdu z jeho zastávky ve 24. kolem v první zatáčce roztožil Garyho Paffetta, za což dostal penalizaci 10 vteřin stop and go.
Jediným odstoupivším ze závodu byl Paul di Resta. Ten měl v první zatáčce kolizi s Timem Glockem. Skot byl na vnějšku první zatáčky, Němec na vnějšku. Na druhou stranu Paul neměl kam uhnout, protože po své pravé straně měl ještě Tima Scheidera. Glock dostal hodiny, ale alespoň mohl pokračovat. Di Resta musel se zlomeným zavěšením odstoupit.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závodMarco Wittmann v sobotu na německém Nürburgringu upevnil svoje vedení, když prožil poměrně poklidný kratší, 40 minutový, závod. Jezdec BMW do závodu odstartoval z pole position, když nejvyšší místo na roštu 'zdědil' po Lucasi Auerovi, který dostal penalizaci pěti míst na startu. Rakušan ve službách Mercedesu přitom vloni na Nürburgringu získal svoje první pole position a dnes to dokázal zopakovat. Penalizaci pěti míst dostal za to, že během závodu v Moskvě obdržel od komisařů již třetí varování a posbírání tří varování v rámci jedné sezony znamená propad na roštu v následujícím závodě.
Wittmann si po startu udržel vedení a postupně si budoval náskok na Toma Blomqvista. Během závodu jsme viděli několik incidentů, když v tom nejdramatičtějším byli zapojeni Tom Blomqvist, Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Mortara v 16. kole netrefil šikanu a její průjezd si zkrátil, čímž získal výhodu před Blomqvistem. Když chtěl nechat Brita předjet zpět, tak Juncadella zaútočil a najednou se toto trio jezdců řídilo do první zatáčky.
Do tohoto souboje se v průběhu prvního sektoru přidal ještě Bruno Spengler. Když pak ale najel po auto Juncadelly v úzké zatáčce číslo 6, tak došlo ke kontaktu a Španěl se roztočil. Spengler byl odceněn penalizací drive-through. Ve stejném kole byl ve stejném místě Gary Paffett trefen a poslán z trati Timem Scheiderem. Také Němec dostal penalizaci.
Další penalizaci obdržel Adrien Tambay za kontakt s Augustem Farfusem. Francouz ale musel brzy po kontaktu odstoupit, a tak si penalizaci ani nestihl odpykat. Adrien byl přitom jedním ze dvou jezdců, kteří neviděli cílovou vlajku. Tím druhým byl Mattias Ekström, jenž si poškodil auto při nepovedeném pokusu o předjetí Maximiliana Götze v šikaně.
První místo tedy bral Wittmann a druhé Blomqvist. Třetí byl jezdec Audi, Jamie Green, a čtvrtý byl Edoardo Mortara. Pátý byl Timo Glock, který zkraje závodu předvedl parádní předjížděcí manévr na Lucase Auera vnějškem v první zatáčce. TOP10 doplnili Paul di Resta, Lucas Auer, Maxime Martin, Robert Wickens a Maximilian Götz. Tento výsledek znamená, že Wittmann vede průběžné pořadí už o 35 bodů před Wickensem.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?