ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o tomto víkendu zamířilo na jeden z nejslavnějších okruhů vůbec - na německý Nürburgring ležící v pohoří Eifel. Na okruhu se často mění počasí, a tak nás čeká zajisté zajímavý víkend.
Nedělní závodEduardo Mortara získal své třetí vítězství v sezoně i přesto, že startoval až jako 6. Souboj o vítězství byl velmi těsný, avšak v závěru se Mortarovi podařilo udolat těžší Mercedes s Lucasem Auerem za volantem. Italovi vyšel už start, když při něm předjel týmového kolegu, Jamieho Greena, a Augusta Farfuse. Po první zatáčce byl tedy již 4.
Následně se rozhodl pro dlouhý první stint, během kterého se mu povedlo udržet si dobrou rychlost. Díky této vyčkávací strategii předjel jezdce BMW Toma Blomqvista, Bruno Spenglera a Marco Wittmanna. Mortara zajel do boxů až v 28. kole, naproti tomu Lucas Auer a Marco Wittmann byli u svých mechaniků již v kole 17.
V první fázi závodu jsme sledovali těsný duel na čele mezi držitelem pole position, Lucasem Auerem, a Marco Wittmannem, který vyrážel do závodu jako druhý. Po všech zastávkách v boxech bylo pořadí na trati následující: 1. Auer, 2. Mortara a 3. Wittmann. Jenže Audi bylo na výrazně čerstvější sadě pneumatik, což umožnilo Edoardovi se na svého soka na Mercedesu v 32. kole dotáhnout a úspěšně zaútočit. Útok se odehrál na konci cílové rovinky s přispěním DRS v zatáčce číslo 1.
V závěru byl velmi těsný souboj o poslední místo na podium mezi dvěma vozy v barvách Red Bull. Mattias Ekström startoval do závodu sice až jako 10., nicméně i jemu bezvadně vyšla vyčkávací strategie s pozdní zastávkou v boxech. Švéd v závěru mocně dotahoval Wittmanna, ale do DRS se dostal pouhé kolo před koncem závodu. Po celé kolo vyvíjel Mattias velký tlak, ale mistra DTM z roku 2014 už nezdolal.
Pátý byl Nico Müller na Audi (opět stejná strategie jako jeho kolegové). Body si z Nürburgringu odvážejí také Bruno Spengler (v závěru očividně trpěl opotřebovanými pneumatikami a Audi se kolem něj prohnala jak nůž máslem), Gary Paffett, Blomqvist, Daniel Juncadella a Miguel Molina.
Nevedlo se dalším uchazečům o titul: Robert Wickens a Jamie Green obsadili až 14. a 17. místo, což znamená, že Wittmann stále vede tabulku jezdců. Green přitom mířil za ziskem bodů, jenže při výjezdu z jeho zastávky ve 24. kolem v první zatáčce roztožil Garyho Paffetta, za což dostal penalizaci 10 vteřin stop and go.
Jediným odstoupivším ze závodu byl Paul di Resta. Ten měl v první zatáčce kolizi s Timem Glockem. Skot byl na vnějšku první zatáčky, Němec na vnějšku. Na druhou stranu Paul neměl kam uhnout, protože po své pravé straně měl ještě Tima Scheidera. Glock dostal hodiny, ale alespoň mohl pokračovat. Di Resta musel se zlomeným zavěšením odstoupit.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závodMarco Wittmann v sobotu na německém Nürburgringu upevnil svoje vedení, když prožil poměrně poklidný kratší, 40 minutový, závod. Jezdec BMW do závodu odstartoval z pole position, když nejvyšší místo na roštu 'zdědil' po Lucasi Auerovi, který dostal penalizaci pěti míst na startu. Rakušan ve službách Mercedesu přitom vloni na Nürburgringu získal svoje první pole position a dnes to dokázal zopakovat. Penalizaci pěti míst dostal za to, že během závodu v Moskvě obdržel od komisařů již třetí varování a posbírání tří varování v rámci jedné sezony znamená propad na roštu v následujícím závodě.
Wittmann si po startu udržel vedení a postupně si budoval náskok na Toma Blomqvista. Během závodu jsme viděli několik incidentů, když v tom nejdramatičtějším byli zapojeni Tom Blomqvist, Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Mortara v 16. kole netrefil šikanu a její průjezd si zkrátil, čímž získal výhodu před Blomqvistem. Když chtěl nechat Brita předjet zpět, tak Juncadella zaútočil a najednou se toto trio jezdců řídilo do první zatáčky.
Do tohoto souboje se v průběhu prvního sektoru přidal ještě Bruno Spengler. Když pak ale najel po auto Juncadelly v úzké zatáčce číslo 6, tak došlo ke kontaktu a Španěl se roztočil. Spengler byl odceněn penalizací drive-through. Ve stejném kole byl ve stejném místě Gary Paffett trefen a poslán z trati Timem Scheiderem. Také Němec dostal penalizaci.
Další penalizaci obdržel Adrien Tambay za kontakt s Augustem Farfusem. Francouz ale musel brzy po kontaktu odstoupit, a tak si penalizaci ani nestihl odpykat. Adrien byl přitom jedním ze dvou jezdců, kteří neviděli cílovou vlajku. Tím druhým byl Mattias Ekström, jenž si poškodil auto při nepovedeném pokusu o předjetí Maximiliana Götze v šikaně.
První místo tedy bral Wittmann a druhé Blomqvist. Třetí byl jezdec Audi, Jamie Green, a čtvrtý byl Edoardo Mortara. Pátý byl Timo Glock, který zkraje závodu předvedl parádní předjížděcí manévr na Lucase Auera vnějškem v první zatáčce. TOP10 doplnili Paul di Resta, Lucas Auer, Maxime Martin, Robert Wickens a Maximilian Götz. Tento výsledek znamená, že Wittmann vede průběžné pořadí už o 35 bodů před Wickensem.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.