ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o tomto víkendu zamířilo na jeden z nejslavnějších okruhů vůbec - na německý Nürburgring ležící v pohoří Eifel. Na okruhu se často mění počasí, a tak nás čeká zajisté zajímavý víkend.
Nedělní závodEduardo Mortara získal své třetí vítězství v sezoně i přesto, že startoval až jako 6. Souboj o vítězství byl velmi těsný, avšak v závěru se Mortarovi podařilo udolat těžší Mercedes s Lucasem Auerem za volantem. Italovi vyšel už start, když při něm předjel týmového kolegu, Jamieho Greena, a Augusta Farfuse. Po první zatáčce byl tedy již 4.
Následně se rozhodl pro dlouhý první stint, během kterého se mu povedlo udržet si dobrou rychlost. Díky této vyčkávací strategii předjel jezdce BMW Toma Blomqvista, Bruno Spenglera a Marco Wittmanna. Mortara zajel do boxů až v 28. kole, naproti tomu Lucas Auer a Marco Wittmann byli u svých mechaniků již v kole 17.
V první fázi závodu jsme sledovali těsný duel na čele mezi držitelem pole position, Lucasem Auerem, a Marco Wittmannem, který vyrážel do závodu jako druhý. Po všech zastávkách v boxech bylo pořadí na trati následující: 1. Auer, 2. Mortara a 3. Wittmann. Jenže Audi bylo na výrazně čerstvější sadě pneumatik, což umožnilo Edoardovi se na svého soka na Mercedesu v 32. kole dotáhnout a úspěšně zaútočit. Útok se odehrál na konci cílové rovinky s přispěním DRS v zatáčce číslo 1.
V závěru byl velmi těsný souboj o poslední místo na podium mezi dvěma vozy v barvách Red Bull. Mattias Ekström startoval do závodu sice až jako 10., nicméně i jemu bezvadně vyšla vyčkávací strategie s pozdní zastávkou v boxech. Švéd v závěru mocně dotahoval Wittmanna, ale do DRS se dostal pouhé kolo před koncem závodu. Po celé kolo vyvíjel Mattias velký tlak, ale mistra DTM z roku 2014 už nezdolal.
Pátý byl Nico Müller na Audi (opět stejná strategie jako jeho kolegové). Body si z Nürburgringu odvážejí také Bruno Spengler (v závěru očividně trpěl opotřebovanými pneumatikami a Audi se kolem něj prohnala jak nůž máslem), Gary Paffett, Blomqvist, Daniel Juncadella a Miguel Molina.
Nevedlo se dalším uchazečům o titul: Robert Wickens a Jamie Green obsadili až 14. a 17. místo, což znamená, že Wittmann stále vede tabulku jezdců. Green přitom mířil za ziskem bodů, jenže při výjezdu z jeho zastávky ve 24. kolem v první zatáčce roztožil Garyho Paffetta, za což dostal penalizaci 10 vteřin stop and go.
Jediným odstoupivším ze závodu byl Paul di Resta. Ten měl v první zatáčce kolizi s Timem Glockem. Skot byl na vnějšku první zatáčky, Němec na vnějšku. Na druhou stranu Paul neměl kam uhnout, protože po své pravé straně měl ještě Tima Scheidera. Glock dostal hodiny, ale alespoň mohl pokračovat. Di Resta musel se zlomeným zavěšením odstoupit.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závodMarco Wittmann v sobotu na německém Nürburgringu upevnil svoje vedení, když prožil poměrně poklidný kratší, 40 minutový, závod. Jezdec BMW do závodu odstartoval z pole position, když nejvyšší místo na roštu 'zdědil' po Lucasi Auerovi, který dostal penalizaci pěti míst na startu. Rakušan ve službách Mercedesu přitom vloni na Nürburgringu získal svoje první pole position a dnes to dokázal zopakovat. Penalizaci pěti míst dostal za to, že během závodu v Moskvě obdržel od komisařů již třetí varování a posbírání tří varování v rámci jedné sezony znamená propad na roštu v následujícím závodě.
Wittmann si po startu udržel vedení a postupně si budoval náskok na Toma Blomqvista. Během závodu jsme viděli několik incidentů, když v tom nejdramatičtějším byli zapojeni Tom Blomqvist, Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Mortara v 16. kole netrefil šikanu a její průjezd si zkrátil, čímž získal výhodu před Blomqvistem. Když chtěl nechat Brita předjet zpět, tak Juncadella zaútočil a najednou se toto trio jezdců řídilo do první zatáčky.
Do tohoto souboje se v průběhu prvního sektoru přidal ještě Bruno Spengler. Když pak ale najel po auto Juncadelly v úzké zatáčce číslo 6, tak došlo ke kontaktu a Španěl se roztočil. Spengler byl odceněn penalizací drive-through. Ve stejném kole byl ve stejném místě Gary Paffett trefen a poslán z trati Timem Scheiderem. Také Němec dostal penalizaci.
Další penalizaci obdržel Adrien Tambay za kontakt s Augustem Farfusem. Francouz ale musel brzy po kontaktu odstoupit, a tak si penalizaci ani nestihl odpykat. Adrien byl přitom jedním ze dvou jezdců, kteří neviděli cílovou vlajku. Tím druhým byl Mattias Ekström, jenž si poškodil auto při nepovedeném pokusu o předjetí Maximiliana Götze v šikaně.
První místo tedy bral Wittmann a druhé Blomqvist. Třetí byl jezdec Audi, Jamie Green, a čtvrtý byl Edoardo Mortara. Pátý byl Timo Glock, který zkraje závodu předvedl parádní předjížděcí manévr na Lucase Auera vnějškem v první zatáčce. TOP10 doplnili Paul di Resta, Lucas Auer, Maxime Martin, Robert Wickens a Maximilian Götz. Tento výsledek znamená, že Wittmann vede průběžné pořadí už o 35 bodů před Wickensem.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?