ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o tomto víkendu zamířilo na jeden z nejslavnějších okruhů vůbec - na německý Nürburgring ležící v pohoří Eifel. Na okruhu se často mění počasí, a tak nás čeká zajisté zajímavý víkend.
Nedělní závodEduardo Mortara získal své třetí vítězství v sezoně i přesto, že startoval až jako 6. Souboj o vítězství byl velmi těsný, avšak v závěru se Mortarovi podařilo udolat těžší Mercedes s Lucasem Auerem za volantem. Italovi vyšel už start, když při něm předjel týmového kolegu, Jamieho Greena, a Augusta Farfuse. Po první zatáčce byl tedy již 4.
Následně se rozhodl pro dlouhý první stint, během kterého se mu povedlo udržet si dobrou rychlost. Díky této vyčkávací strategii předjel jezdce BMW Toma Blomqvista, Bruno Spenglera a Marco Wittmanna. Mortara zajel do boxů až v 28. kole, naproti tomu Lucas Auer a Marco Wittmann byli u svých mechaniků již v kole 17.
V první fázi závodu jsme sledovali těsný duel na čele mezi držitelem pole position, Lucasem Auerem, a Marco Wittmannem, který vyrážel do závodu jako druhý. Po všech zastávkách v boxech bylo pořadí na trati následující: 1. Auer, 2. Mortara a 3. Wittmann. Jenže Audi bylo na výrazně čerstvější sadě pneumatik, což umožnilo Edoardovi se na svého soka na Mercedesu v 32. kole dotáhnout a úspěšně zaútočit. Útok se odehrál na konci cílové rovinky s přispěním DRS v zatáčce číslo 1.
V závěru byl velmi těsný souboj o poslední místo na podium mezi dvěma vozy v barvách Red Bull. Mattias Ekström startoval do závodu sice až jako 10., nicméně i jemu bezvadně vyšla vyčkávací strategie s pozdní zastávkou v boxech. Švéd v závěru mocně dotahoval Wittmanna, ale do DRS se dostal pouhé kolo před koncem závodu. Po celé kolo vyvíjel Mattias velký tlak, ale mistra DTM z roku 2014 už nezdolal.
Pátý byl Nico Müller na Audi (opět stejná strategie jako jeho kolegové). Body si z Nürburgringu odvážejí také Bruno Spengler (v závěru očividně trpěl opotřebovanými pneumatikami a Audi se kolem něj prohnala jak nůž máslem), Gary Paffett, Blomqvist, Daniel Juncadella a Miguel Molina.
Nevedlo se dalším uchazečům o titul: Robert Wickens a Jamie Green obsadili až 14. a 17. místo, což znamená, že Wittmann stále vede tabulku jezdců. Green přitom mířil za ziskem bodů, jenže při výjezdu z jeho zastávky ve 24. kolem v první zatáčce roztožil Garyho Paffetta, za což dostal penalizaci 10 vteřin stop and go.
Jediným odstoupivším ze závodu byl Paul di Resta. Ten měl v první zatáčce kolizi s Timem Glockem. Skot byl na vnějšku první zatáčky, Němec na vnějšku. Na druhou stranu Paul neměl kam uhnout, protože po své pravé straně měl ještě Tima Scheidera. Glock dostal hodiny, ale alespoň mohl pokračovat. Di Resta musel se zlomeným zavěšením odstoupit.
VÝSLEDKY NEDĚLNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY NEDĚLNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 3. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Sobotní závodMarco Wittmann v sobotu na německém Nürburgringu upevnil svoje vedení, když prožil poměrně poklidný kratší, 40 minutový, závod. Jezdec BMW do závodu odstartoval z pole position, když nejvyšší místo na roštu 'zdědil' po Lucasi Auerovi, který dostal penalizaci pěti míst na startu. Rakušan ve službách Mercedesu přitom vloni na Nürburgringu získal svoje první pole position a dnes to dokázal zopakovat. Penalizaci pěti míst dostal za to, že během závodu v Moskvě obdržel od komisařů již třetí varování a posbírání tří varování v rámci jedné sezony znamená propad na roštu v následujícím závodě.
Wittmann si po startu udržel vedení a postupně si budoval náskok na Toma Blomqvista. Během závodu jsme viděli několik incidentů, když v tom nejdramatičtějším byli zapojeni Tom Blomqvist, Edoardo Mortara, Daniel Juncadella a Bruno Spengler. Mortara v 16. kole netrefil šikanu a její průjezd si zkrátil, čímž získal výhodu před Blomqvistem. Když chtěl nechat Brita předjet zpět, tak Juncadella zaútočil a najednou se toto trio jezdců řídilo do první zatáčky.
Do tohoto souboje se v průběhu prvního sektoru přidal ještě Bruno Spengler. Když pak ale najel po auto Juncadelly v úzké zatáčce číslo 6, tak došlo ke kontaktu a Španěl se roztočil. Spengler byl odceněn penalizací drive-through. Ve stejném kole byl ve stejném místě Gary Paffett trefen a poslán z trati Timem Scheiderem. Také Němec dostal penalizaci.
Další penalizaci obdržel Adrien Tambay za kontakt s Augustem Farfusem. Francouz ale musel brzy po kontaktu odstoupit, a tak si penalizaci ani nestihl odpykat. Adrien byl přitom jedním ze dvou jezdců, kteří neviděli cílovou vlajku. Tím druhým byl Mattias Ekström, jenž si poškodil auto při nepovedeném pokusu o předjetí Maximiliana Götze v šikaně.
První místo tedy bral Wittmann a druhé Blomqvist. Třetí byl jezdec Audi, Jamie Green, a čtvrtý byl Edoardo Mortara. Pátý byl Timo Glock, který zkraje závodu předvedl parádní předjížděcí manévr na Lucase Auera vnějškem v první zatáčce. TOP10 doplnili Paul di Resta, Lucas Auer, Maxime Martin, Robert Wickens a Maximilian Götz. Tento výsledek znamená, že Wittmann vede průběžné pořadí už o 35 bodů před Wickensem.
VÝSLEDKY SOTOBNÍHO ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY SOTOBNÍ KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY 2. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
VÝSLEDKY 1. VOLNÉHO TRÉNINKU: ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?