Co těší a co trápí šéfa BMW, Marquardta, v polovině roku?

Marquardt, Jens
Marquardt, Jens, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 16. srpna 2016 22:25
Sdílej:

Jens Marquardt se vyjádřil velmi pochvalně na adresu svého jezdce, Marco Wittmanna. Neustále diskuse o tom, že má letos BMW výhodu, nepovažuje za pravdivé.

Marco Wittmann sice letos vyhrál zatím jenom jeden závod, ale v první půli sezony ukázal, že není nadarmo šampionem DTM. 26 letý jezdec nejenže je zatím na dobré cestě k tomu, aby získal svůj druhý titul, ale také si získal obdiv svého šéfa. Jense Marquardta však mrzí neustále diskuse o současném rozpoložení sil v DTM.

"Marco je neustále připravené získat ze svého balíčku to nejlepší," říká 49 letý šéf BMW v rozhovoru pro 'Auto Bild motorsport'. "A když to prostě nestačí na podium, tak získá maximální počet bodů a nedělá žádné hlouposti. Tohle je to, co dělají opravdu dobří jezdci." Až na úvodní víkend sezony na Hockenheimu si Marco z každého víkendu odvezl minimálně 20 bodů a více.

Znechucený už je ale šéf BMW naopak neustálými debatami o tom, jestli má BMW výhodu, díky úpravě pravidel ve prospěch mnichovského týmu před startem sezony. Jen připomeňme, že BMW M4 DTM mají v letošní sezoně nižší váhu oproti konkurenci o 7,5 kilo a jejich zadní přítlačné křídlo je širší o 50 milimetrů. 

"Tohle vyrovnání bylo důležité, především kvůli fanouškům. I tak ale o tom musíme pořád poslouchat diskuse," říká Marquardt. BMW v současné době přezkoumává svoje aktivity v motorsportu, zaměřuje se především na seriál Formule E a WEC/Le Mans.

V DTM chce BMW zůstat, uvažuje však o snížení počtu vozů. Naopak o návratu do DTM se v Mnichově neuvažuje: "Svoje angažmá jsme zde [F1] ukončili v roce 2009. Od té doby se pravidla moc nezměnila."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.