Co těší a co trápí šéfa BMW, Marquardta, v polovině roku?

Marquardt, Jens
Marquardt, Jens, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 16. srpna 2016 22:25
Sdílej:

Jens Marquardt se vyjádřil velmi pochvalně na adresu svého jezdce, Marco Wittmanna. Neustále diskuse o tom, že má letos BMW výhodu, nepovažuje za pravdivé.

Marco Wittmann sice letos vyhrál zatím jenom jeden závod, ale v první půli sezony ukázal, že není nadarmo šampionem DTM. 26 letý jezdec nejenže je zatím na dobré cestě k tomu, aby získal svůj druhý titul, ale také si získal obdiv svého šéfa. Jense Marquardta však mrzí neustále diskuse o současném rozpoložení sil v DTM.

"Marco je neustále připravené získat ze svého balíčku to nejlepší," říká 49 letý šéf BMW v rozhovoru pro 'Auto Bild motorsport'. "A když to prostě nestačí na podium, tak získá maximální počet bodů a nedělá žádné hlouposti. Tohle je to, co dělají opravdu dobří jezdci." Až na úvodní víkend sezony na Hockenheimu si Marco z každého víkendu odvezl minimálně 20 bodů a více.

Znechucený už je ale šéf BMW naopak neustálými debatami o tom, jestli má BMW výhodu, díky úpravě pravidel ve prospěch mnichovského týmu před startem sezony. Jen připomeňme, že BMW M4 DTM mají v letošní sezoně nižší váhu oproti konkurenci o 7,5 kilo a jejich zadní přítlačné křídlo je širší o 50 milimetrů. 

"Tohle vyrovnání bylo důležité, především kvůli fanouškům. I tak ale o tom musíme pořád poslouchat diskuse," říká Marquardt. BMW v současné době přezkoumává svoje aktivity v motorsportu, zaměřuje se především na seriál Formule E a WEC/Le Mans.

V DTM chce BMW zůstat, uvažuje však o snížení počtu vozů. Naopak o návratu do DTM se v Mnichově neuvažuje: "Svoje angažmá jsme zde [F1] ukončili v roce 2009. Od té doby se pravidla moc nezměnila."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.