Jens Marquardt se vyjádřil velmi pochvalně na adresu svého jezdce, Marco Wittmanna. Neustále diskuse o tom, že má letos BMW výhodu, nepovažuje za pravdivé.
Marco Wittmann sice letos vyhrál zatím jenom jeden závod, ale v první půli sezony ukázal, že není nadarmo šampionem DTM. 26 letý jezdec nejenže je zatím na dobré cestě k tomu, aby získal svůj druhý titul, ale také si získal obdiv svého šéfa. Jense Marquardta však mrzí neustále diskuse o současném rozpoložení sil v DTM.
"Marco je neustále připravené získat ze svého balíčku to nejlepší," říká 49 letý šéf BMW v rozhovoru pro 'Auto Bild motorsport'. "A když to prostě nestačí na podium, tak získá maximální počet bodů a nedělá žádné hlouposti. Tohle je to, co dělají opravdu dobří jezdci." Až na úvodní víkend sezony na Hockenheimu si Marco z každého víkendu odvezl minimálně 20 bodů a více.
Znechucený už je ale šéf BMW naopak neustálými debatami o tom, jestli má BMW výhodu, díky úpravě pravidel ve prospěch mnichovského týmu před startem sezony. Jen připomeňme, že BMW M4 DTM mají v letošní sezoně nižší váhu oproti konkurenci o 7,5 kilo a jejich zadní přítlačné křídlo je širší o 50 milimetrů.
"Tohle vyrovnání bylo důležité, především kvůli fanouškům. I tak ale o tom musíme pořád poslouchat diskuse," říká Marquardt. BMW v současné době přezkoumává svoje aktivity v motorsportu, zaměřuje se především na seriál Formule E a WEC/Le Mans.
V DTM chce BMW zůstat, uvažuje však o snížení počtu vozů. Naopak o návratu do DTM se v Mnichově neuvažuje: "Svoje angažmá jsme zde [F1] ukončili v roce 2009. Od té doby se pravidla moc nezměnila."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?