Jens Marquardt se vyjádřil velmi pochvalně na adresu svého jezdce, Marco Wittmanna. Neustále diskuse o tom, že má letos BMW výhodu, nepovažuje za pravdivé.
Marco Wittmann sice letos vyhrál zatím jenom jeden závod, ale v první půli sezony ukázal, že není nadarmo šampionem DTM. 26 letý jezdec nejenže je zatím na dobré cestě k tomu, aby získal svůj druhý titul, ale také si získal obdiv svého šéfa. Jense Marquardta však mrzí neustále diskuse o současném rozpoložení sil v DTM.
"Marco je neustále připravené získat ze svého balíčku to nejlepší," říká 49 letý šéf BMW v rozhovoru pro 'Auto Bild motorsport'. "A když to prostě nestačí na podium, tak získá maximální počet bodů a nedělá žádné hlouposti. Tohle je to, co dělají opravdu dobří jezdci." Až na úvodní víkend sezony na Hockenheimu si Marco z každého víkendu odvezl minimálně 20 bodů a více.
Znechucený už je ale šéf BMW naopak neustálými debatami o tom, jestli má BMW výhodu, díky úpravě pravidel ve prospěch mnichovského týmu před startem sezony. Jen připomeňme, že BMW M4 DTM mají v letošní sezoně nižší váhu oproti konkurenci o 7,5 kilo a jejich zadní přítlačné křídlo je širší o 50 milimetrů.
"Tohle vyrovnání bylo důležité, především kvůli fanouškům. I tak ale o tom musíme pořád poslouchat diskuse," říká Marquardt. BMW v současné době přezkoumává svoje aktivity v motorsportu, zaměřuje se především na seriál Formule E a WEC/Le Mans.
V DTM chce BMW zůstat, uvažuje však o snížení počtu vozů. Naopak o návratu do DTM se v Mnichově neuvažuje: "Svoje angažmá jsme zde [F1] ukončili v roce 2009. Od té doby se pravidla moc nezměnila."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?