Výrobci v DTM, Audi, BMW a Mercedes, diskutují s promotérem šampionátu, společností ITR, o možnosti zredukování startovního pole pro rok 2017. Uvidíme od příští sezony už jen šest aut od každého výrobce?
DTM letos fanoušky motorsportu může hodně bavit - stále se mění vítězové jednotlivých závodů, navíc rozestupy mezi jednotlivými piloty z 24 členného startovního pole bývají hodně těsné. V každém závodě tak teoreticky může vyhrát jiný jezdec, čemuž pomáhají odlišné charakteristiky jednotlivých tratí a také měnící se váhové závaží v jednotlivých vozech. Letos je v DTM 24 pilotů, to by se mohlo ale už od příští sezony značně snížit.
Ve snaze snížit dále náklady na účast v DTM se podle informací 'Motorsport-Total.com' vážně debatuje o tom, že by startovní pole od příští sezony obsahovalo jen 18 vozů. Podle informací zmíněného serveru jsou ve dvě možnosti: buďto každá automobilka nasadí 6 vozů a nebo každá automobilka nasadí minimálně 6 vozů.
Pravděpodobnější má však být varianta první - tedy šest vozů Audi, šest BMW a šest Mercedesů. Tato redukce nevyžaduje ani schválení od DMSB, stačí jen shoda mezi výrobci a ITR. Ve smlouvách s televizními společnosti je garantováno 18 vozů na startu. Otázkou však je, jak by se k tomu postavili partneři a sponzoři série.
Audi by se úspory, vzhledem k aféře 'Dieselgate', hodily. "Diskutujeme o snížení počtu vozů na šest, ale rozhodnutí ještě nepadlo," potvrdil serveru 'Motorsport-Total.com' mluvčí Audi. Také BMW by se úspory hodily, protože zřejmě připravuje od roku 2018 tým pro WEC do kategorie GT-Pro. A o Mercedesu není třeba hovořit, vždyť právě on zablokoval příchod turbomotorů do DTM, protože by to výrazně zvýšilo náklady na účast.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.