Výrobci v DTM, Audi, BMW a Mercedes, diskutují s promotérem šampionátu, společností ITR, o možnosti zredukování startovního pole pro rok 2017. Uvidíme od příští sezony už jen šest aut od každého výrobce?
DTM letos fanoušky motorsportu může hodně bavit - stále se mění vítězové jednotlivých závodů, navíc rozestupy mezi jednotlivými piloty z 24 členného startovního pole bývají hodně těsné. V každém závodě tak teoreticky může vyhrát jiný jezdec, čemuž pomáhají odlišné charakteristiky jednotlivých tratí a také měnící se váhové závaží v jednotlivých vozech. Letos je v DTM 24 pilotů, to by se mohlo ale už od příští sezony značně snížit.
Ve snaze snížit dále náklady na účast v DTM se podle informací 'Motorsport-Total.com' vážně debatuje o tom, že by startovní pole od příští sezony obsahovalo jen 18 vozů. Podle informací zmíněného serveru jsou ve dvě možnosti: buďto každá automobilka nasadí 6 vozů a nebo každá automobilka nasadí minimálně 6 vozů.
Pravděpodobnější má však být varianta první - tedy šest vozů Audi, šest BMW a šest Mercedesů. Tato redukce nevyžaduje ani schválení od DMSB, stačí jen shoda mezi výrobci a ITR. Ve smlouvách s televizními společnosti je garantováno 18 vozů na startu. Otázkou však je, jak by se k tomu postavili partneři a sponzoři série.
Audi by se úspory, vzhledem k aféře 'Dieselgate', hodily. "Diskutujeme o snížení počtu vozů na šest, ale rozhodnutí ještě nepadlo," potvrdil serveru 'Motorsport-Total.com' mluvčí Audi. Také BMW by se úspory hodily, protože zřejmě připravuje od roku 2018 tým pro WEC do kategorie GT-Pro. A o Mercedesu není třeba hovořit, vždyť právě on zablokoval příchod turbomotorů do DTM, protože by to výrazně zvýšilo náklady na účast.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.