Uvidíme v DTM příští rok zredukované pole?

DTM v plné síle o 24 vozech, jedná se letos o labutí píseň?
DTM v plné síle o 24 vozech, jedná se letos o labutí píseň?, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 3. srpna 2016 19:21
Sdílej:

Výrobci v DTM, Audi, BMW a Mercedes, diskutují s promotérem šampionátu, společností ITR, o možnosti zredukování startovního pole pro rok 2017. Uvidíme od příští sezony už jen šest aut od každého výrobce?

DTM letos fanoušky motorsportu může hodně bavit - stále se mění vítězové jednotlivých závodů, navíc rozestupy mezi jednotlivými piloty z 24 členného startovního pole bývají hodně těsné. V každém závodě tak teoreticky může vyhrát jiný jezdec, čemuž pomáhají odlišné charakteristiky jednotlivých tratí a také měnící se váhové závaží v jednotlivých vozech. Letos je v DTM 24 pilotů, to by se mohlo ale už od příští sezony značně snížit.

Ve snaze snížit dále náklady na účast v DTM se podle informací 'Motorsport-Total.com' vážně debatuje o tom, že by startovní pole od příští sezony obsahovalo jen 18 vozů. Podle informací zmíněného serveru jsou ve dvě možnosti: buďto každá automobilka nasadí 6 vozů a nebo každá automobilka nasadí minimálně 6 vozů. 

Pravděpodobnější má však být varianta první - tedy šest vozů Audi, šest BMW a šest Mercedesů. Tato redukce nevyžaduje ani schválení od DMSB, stačí jen shoda mezi výrobci a ITR. Ve smlouvách s televizními společnosti je garantováno 18 vozů na startu. Otázkou však je, jak by se k tomu postavili partneři a sponzoři série.

Audi by se úspory, vzhledem k aféře 'Dieselgate', hodily. "Diskutujeme o snížení počtu vozů na šest, ale rozhodnutí ještě nepadlo," potvrdil serveru 'Motorsport-Total.com' mluvčí Audi. Také BMW by se úspory hodily, protože zřejmě připravuje od roku 2018 tým pro WEC do kategorie GT-Pro. A o Mercedesu není třeba hovořit, vždyť právě on zablokoval příchod turbomotorů do DTM, protože by to výrazně zvýšilo náklady na účast.

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.