Problémy s pneumatikami a chybějící rychlost v kvalifikacích: Mike Rockenfeller zůstává letos svými výkony za očekáváními a zažívá asi nejtěžší rok ve své dosavadní kariéře v DTM.
Ročník 2016 se pro Mikea Rockenfellera zatím nevyvíjí vůbec dobře. Šampion DTM z roku 2013 má po prvních osmi závodech na svém kontě jen hubených pět bodů. Na Norisringu jeho smůla dosáhla dalšího vrcholu, když napřed kolidoval s týmovým kolegou, Timem Scheiderem, za což dostal penalizaci odsunutí o tři místa na roštu v Zandvoortu. Mike byl na Oscherslebenu navíc ještě dodatečně diskvalifikován, protože jeho auto na pozávodním převážení neodpovídalo limitům.
Celkově vzato to byl tedy úplně pokažený víkend, který ale více méně zapadá do zatím nepovedené sezony 'Rockyho'. Svoji nehodu s Timem Scheiderem líčí Mike Rockenfeller takto: "Při pokusu o předjetí došlo k nedorozumění, které beru na svoje triko. Timovi se můžu jen omluvit a víkend na Norisringu odškrtnout. Do této sezony jsem startoval s úplně jinými očekáváními. Každý jezdec v DTM počítá s šancemi na vítězství nebo dokonce i na titul. Proto nemohu být určitě spokojen," říká 32letý jezdec.
Čísla přitom hovoří jasně - mezi jezdci Rockenfellerovi patří až 20. příčka. Jeho zatím nejhorší konečné umístění je 14. místo z roku 2009. "Je to zatraceně těžké. Šampionát vám hodně rychle utíká. Vždy to tak bylo a speciálně v tomto roce je to ještě extrémnější. Je těžké dohnat špatný kvalifikační výsledek. V kvalifikaci musíte být vpředu a já v tomto roce v této oblasti nemám dostatečnou rychlost."
"I přesto bych řekl, že se mnou mohou stále počítat," dodává jezdec Audi bojovně. Problém vidí v tom, že před víkendem nikdy neví, jak se mu bude dařit. "Můžete skončit docela vpředu, ale také docela vzadu. To je na jednu stranu zajímavé, ale na druhou je to samozřejmě velice frustrující." Dalším problémem Rockenfellera je, že mu prostě nesedí nové gumy. "Standardní gumy byly ještě gumami, které mi seděly. Pocit přítlaku je pro mě jednoduše problematický." S touto věcí musel Mike bojovat už vloni, kdy bylo upuštěno od gum Options. Loňská sezona pro něj byla nejhorší od roku 2009, ta letošní je ale zatím ještě horší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.