Problémy s pneumatikami a chybějící rychlost v kvalifikacích: Mike Rockenfeller zůstává letos svými výkony za očekáváními a zažívá asi nejtěžší rok ve své dosavadní kariéře v DTM.
Ročník 2016 se pro Mikea Rockenfellera zatím nevyvíjí vůbec dobře. Šampion DTM z roku 2013 má po prvních osmi závodech na svém kontě jen hubených pět bodů. Na Norisringu jeho smůla dosáhla dalšího vrcholu, když napřed kolidoval s týmovým kolegou, Timem Scheiderem, za což dostal penalizaci odsunutí o tři místa na roštu v Zandvoortu. Mike byl na Oscherslebenu navíc ještě dodatečně diskvalifikován, protože jeho auto na pozávodním převážení neodpovídalo limitům.
Celkově vzato to byl tedy úplně pokažený víkend, který ale více méně zapadá do zatím nepovedené sezony 'Rockyho'. Svoji nehodu s Timem Scheiderem líčí Mike Rockenfeller takto: "Při pokusu o předjetí došlo k nedorozumění, které beru na svoje triko. Timovi se můžu jen omluvit a víkend na Norisringu odškrtnout. Do této sezony jsem startoval s úplně jinými očekáváními. Každý jezdec v DTM počítá s šancemi na vítězství nebo dokonce i na titul. Proto nemohu být určitě spokojen," říká 32letý jezdec.
Čísla přitom hovoří jasně - mezi jezdci Rockenfellerovi patří až 20. příčka. Jeho zatím nejhorší konečné umístění je 14. místo z roku 2009. "Je to zatraceně těžké. Šampionát vám hodně rychle utíká. Vždy to tak bylo a speciálně v tomto roce je to ještě extrémnější. Je těžké dohnat špatný kvalifikační výsledek. V kvalifikaci musíte být vpředu a já v tomto roce v této oblasti nemám dostatečnou rychlost."
"I přesto bych řekl, že se mnou mohou stále počítat," dodává jezdec Audi bojovně. Problém vidí v tom, že před víkendem nikdy neví, jak se mu bude dařit. "Můžete skončit docela vpředu, ale také docela vzadu. To je na jednu stranu zajímavé, ale na druhou je to samozřejmě velice frustrující." Dalším problémem Rockenfellera je, že mu prostě nesedí nové gumy. "Standardní gumy byly ještě gumami, které mi seděly. Pocit přítlaku je pro mě jednoduše problematický." S touto věcí musel Mike bojovat už vloni, kdy bylo upuštěno od gum Options. Loňská sezona pro něj byla nejhorší od roku 2009, ta letošní je ale zatím ještě horší.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.