Problémy s pneumatikami a chybějící rychlost v kvalifikacích: Mike Rockenfeller zůstává letos svými výkony za očekáváními a zažívá asi nejtěžší rok ve své dosavadní kariéře v DTM.
Ročník 2016 se pro Mikea Rockenfellera zatím nevyvíjí vůbec dobře. Šampion DTM z roku 2013 má po prvních osmi závodech na svém kontě jen hubených pět bodů. Na Norisringu jeho smůla dosáhla dalšího vrcholu, když napřed kolidoval s týmovým kolegou, Timem Scheiderem, za což dostal penalizaci odsunutí o tři místa na roštu v Zandvoortu. Mike byl na Oscherslebenu navíc ještě dodatečně diskvalifikován, protože jeho auto na pozávodním převážení neodpovídalo limitům.
Celkově vzato to byl tedy úplně pokažený víkend, který ale více méně zapadá do zatím nepovedené sezony 'Rockyho'. Svoji nehodu s Timem Scheiderem líčí Mike Rockenfeller takto: "Při pokusu o předjetí došlo k nedorozumění, které beru na svoje triko. Timovi se můžu jen omluvit a víkend na Norisringu odškrtnout. Do této sezony jsem startoval s úplně jinými očekáváními. Každý jezdec v DTM počítá s šancemi na vítězství nebo dokonce i na titul. Proto nemohu být určitě spokojen," říká 32letý jezdec.
Čísla přitom hovoří jasně - mezi jezdci Rockenfellerovi patří až 20. příčka. Jeho zatím nejhorší konečné umístění je 14. místo z roku 2009. "Je to zatraceně těžké. Šampionát vám hodně rychle utíká. Vždy to tak bylo a speciálně v tomto roce je to ještě extrémnější. Je těžké dohnat špatný kvalifikační výsledek. V kvalifikaci musíte být vpředu a já v tomto roce v této oblasti nemám dostatečnou rychlost."
"I přesto bych řekl, že se mnou mohou stále počítat," dodává jezdec Audi bojovně. Problém vidí v tom, že před víkendem nikdy neví, jak se mu bude dařit. "Můžete skončit docela vpředu, ale také docela vzadu. To je na jednu stranu zajímavé, ale na druhou je to samozřejmě velice frustrující." Dalším problémem Rockenfellera je, že mu prostě nesedí nové gumy. "Standardní gumy byly ještě gumami, které mi seděly. Pocit přítlaku je pro mě jednoduše problematický." S touto věcí musel Mike bojovat už vloni, kdy bylo upuštěno od gum Options. Loňská sezona pro něj byla nejhorší od roku 2009, ta letošní je ale zatím ještě horší.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?