Problémy s pneumatikami a chybějící rychlost v kvalifikacích: Mike Rockenfeller zůstává letos svými výkony za očekáváními a zažívá asi nejtěžší rok ve své dosavadní kariéře v DTM.
Ročník 2016 se pro Mikea Rockenfellera zatím nevyvíjí vůbec dobře. Šampion DTM z roku 2013 má po prvních osmi závodech na svém kontě jen hubených pět bodů. Na Norisringu jeho smůla dosáhla dalšího vrcholu, když napřed kolidoval s týmovým kolegou, Timem Scheiderem, za což dostal penalizaci odsunutí o tři místa na roštu v Zandvoortu. Mike byl na Oscherslebenu navíc ještě dodatečně diskvalifikován, protože jeho auto na pozávodním převážení neodpovídalo limitům.
Celkově vzato to byl tedy úplně pokažený víkend, který ale více méně zapadá do zatím nepovedené sezony 'Rockyho'. Svoji nehodu s Timem Scheiderem líčí Mike Rockenfeller takto: "Při pokusu o předjetí došlo k nedorozumění, které beru na svoje triko. Timovi se můžu jen omluvit a víkend na Norisringu odškrtnout. Do této sezony jsem startoval s úplně jinými očekáváními. Každý jezdec v DTM počítá s šancemi na vítězství nebo dokonce i na titul. Proto nemohu být určitě spokojen," říká 32letý jezdec.
Čísla přitom hovoří jasně - mezi jezdci Rockenfellerovi patří až 20. příčka. Jeho zatím nejhorší konečné umístění je 14. místo z roku 2009. "Je to zatraceně těžké. Šampionát vám hodně rychle utíká. Vždy to tak bylo a speciálně v tomto roce je to ještě extrémnější. Je těžké dohnat špatný kvalifikační výsledek. V kvalifikaci musíte být vpředu a já v tomto roce v této oblasti nemám dostatečnou rychlost."
"I přesto bych řekl, že se mnou mohou stále počítat," dodává jezdec Audi bojovně. Problém vidí v tom, že před víkendem nikdy neví, jak se mu bude dařit. "Můžete skončit docela vpředu, ale také docela vzadu. To je na jednu stranu zajímavé, ale na druhou je to samozřejmě velice frustrující." Dalším problémem Rockenfellera je, že mu prostě nesedí nové gumy. "Standardní gumy byly ještě gumami, které mi seděly. Pocit přítlaku je pro mě jednoduše problematický." S touto věcí musel Mike bojovat už vloni, kdy bylo upuštěno od gum Options. Loňská sezona pro něj byla nejhorší od roku 2009, ta letošní je ale zatím ještě horší.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.