Problémy s pneumatikami a chybějící rychlost v kvalifikacích: Mike Rockenfeller zůstává letos svými výkony za očekáváními a zažívá asi nejtěžší rok ve své dosavadní kariéře v DTM.
Ročník 2016 se pro Mikea Rockenfellera zatím nevyvíjí vůbec dobře. Šampion DTM z roku 2013 má po prvních osmi závodech na svém kontě jen hubených pět bodů. Na Norisringu jeho smůla dosáhla dalšího vrcholu, když napřed kolidoval s týmovým kolegou, Timem Scheiderem, za což dostal penalizaci odsunutí o tři místa na roštu v Zandvoortu. Mike byl na Oscherslebenu navíc ještě dodatečně diskvalifikován, protože jeho auto na pozávodním převážení neodpovídalo limitům.
Celkově vzato to byl tedy úplně pokažený víkend, který ale více méně zapadá do zatím nepovedené sezony 'Rockyho'. Svoji nehodu s Timem Scheiderem líčí Mike Rockenfeller takto: "Při pokusu o předjetí došlo k nedorozumění, které beru na svoje triko. Timovi se můžu jen omluvit a víkend na Norisringu odškrtnout. Do této sezony jsem startoval s úplně jinými očekáváními. Každý jezdec v DTM počítá s šancemi na vítězství nebo dokonce i na titul. Proto nemohu být určitě spokojen," říká 32letý jezdec.
Čísla přitom hovoří jasně - mezi jezdci Rockenfellerovi patří až 20. příčka. Jeho zatím nejhorší konečné umístění je 14. místo z roku 2009. "Je to zatraceně těžké. Šampionát vám hodně rychle utíká. Vždy to tak bylo a speciálně v tomto roce je to ještě extrémnější. Je těžké dohnat špatný kvalifikační výsledek. V kvalifikaci musíte být vpředu a já v tomto roce v této oblasti nemám dostatečnou rychlost."
"I přesto bych řekl, že se mnou mohou stále počítat," dodává jezdec Audi bojovně. Problém vidí v tom, že před víkendem nikdy neví, jak se mu bude dařit. "Můžete skončit docela vpředu, ale také docela vzadu. To je na jednu stranu zajímavé, ale na druhou je to samozřejmě velice frustrující." Dalším problémem Rockenfellera je, že mu prostě nesedí nové gumy. "Standardní gumy byly ještě gumami, které mi seděly. Pocit přítlaku je pro mě jednoduše problematický." S touto věcí musel Mike bojovat už vloni, kdy bylo upuštěno od gum Options. Loňská sezona pro něj byla nejhorší od roku 2009, ta letošní je ale zatím ještě horší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.