Auer: Formule 1 stále zůstává mým cílem

Lucas Auer letos získal svůj premiérový triumf v DTM
Lucas Auer letos získal svůj premiérový triumf v DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 22. června 2016 13:10
Sdílej:

Pascal Wehrlein by mohl být jakýmsi vzorem pro Lucase Auera. Rakušan sní o tom, že by pro něj DTM mohlo představovat odrazový můstek pro budoucí kariéru ve Formuli 1. Aktuálně se ale plně soustředí na DTM.

Pilot Mercedesu, Lucas Auer, vidí DTM jako pouze mezizastávku ve své kariéře. 21letý Rakušan doufá, že se díky dobrým výsledkům v DTM může doporučit pro další úkol, který by pro něj představovala Formule 1. "Formule 1 byla, je a stále bude mým cílem," říká Lucas Auer pro 'ServusTV'. Jen připomeňme, že Lucas zkraje června vyhrál na německém Lausitzringu svůj první závod v DTM. 

Synovec někdejšího pilota ve Formuli 1, Gerharda Bergera, ale moc dobře ví, že jen sporadické úspěchy nestačí k tomu, aby byl zajímavý pro týmy z jiných závodních sérií. "Vím, že na Formuli 1 nebo něco jiného nemohu myslet, dokud nebudu bojovat o šampionát. Proto se plně soustředím na DTM. Snažím se dojít s Mercedesem nahoru a nechci se nechat rozptylovat různými sny."

To, že je cesta z nižších formulových sérií přes DTM do Formule 1 možná, to v nedávné minulosti dokázal Pascal Wehrlein, dříve pak například Paul di Resta. A nejen proto je šampion DTM z loňského roku pro Auera příkladem. "Ve svém prvním roce v DTM byl v šampionátu poslední a pak udělal velký skok. Každý, kdo se stal velkým, měl těžký rok." Auer má ale veškeré předpoklady pro to, aby jeho hvězda dále stoupala. Ve své premiérové sezoně kromě pole position na Nürburgringu 2015 nepřitáhl moc pozornosti a v celkovém pořadí byl až 23., tedy na předposledním místě.

Letos Lucas sezonu také nezačal zrovna slavně, ale na Lausitzringu přišel velký průlom. Jeho cílem pro další body je konstantně získávat body. "To je stále to nejdůležitější, co vede k šampionátu. Jestli to teď bude 25 nebo 1 bod - občas má člověk horší a občas lepší víkendy. Ale já chci být stále na bodech," zakončil Auer.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.