Kdo nese vinu za nedělní kolizi z Lausitzringu mezi Miguelem Molinou a Augusto Farfusem? Pro Brazilce a vedení závodu je vina na Španělovi, ten se ale brání. Molina v sobotu vyhrál svůj druhý závod v DTM, v neděli ale cíl po této kolizi a jejím následkům neviděl. Farfus zažil poměrně nepovedený víkend, když v sobotu bral až 21. místo a v neděli cíl rovněž neviděl.
Víkendové závody na Lausitzringu byly poměrně poklidné, nějakých větších incidentů jako při prvním závodním víkendu na Hockenheimringu nebo při druhém závodním víkendu na Red Bull Ringu jsme se nedočkali. Tedy až na jeden - nedělní kolize mezi jezdcem Audi, Miguelem Molinou, a jezdcem BMW, Augustem Farfusem, v nájezdu do první zatáčky okruhu. Španěl, který vyhrál soboní závod, ukončil nejen svůj závod, ale také závod Brazilce.
"Věřím, že zabrdil až moc pozdě. Byl to extrémně tvrdý manévr, kompletně špatně to odhadl. Je to škoda, protože jsme měli dobrý souboj," řekl Augusto Farfus v rozhovoru s německou televizí 'ARD'. Vedení závodu mělo stejný názor a Molinovi udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Dle Farfuse šlo o "správné rozhodnutí", Molina to ale vidí trošku jinak.
"Augusto mě natlačil na zeď. Dlouho jsem brzdil a když jsem se chtěl vyhnout, tak zabrdil. Nemohl jsem nic dělat," říká Miguel Molina. Ten chtěl Farfuse předjet vnitřkem, Farfus ale zavřel dveře. Když se pilot Audi pak přesouval na vnějšek, tak trefil BMW a roztočil Farfuse, který skončil mimo trať a při tomto výletu navíc lehce ťuknul do boxové zídky. Moc navíc nechybělo a jeho BMW M4 DTM se vzneslo.
"Byl to velmi tvrdý náraz. Měl jsem obavu, že trefím ještě některého z dalších závodníků," říká Brazilec. Molina, který si při incidentu výrazně poškodil přední část svého Audi RS5 DTM, nevidí vinu ale jen na své straně. "Myslím, že vina je tak 50:50. Podle mě ale bylo bezdůvodné mě tímto stylem blokovat, protože jsem měl DRS a mohl jej jednoduše předjet," zakončil Španěl.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.