Kdo nese vinu za nedělní kolizi z Lausitzringu mezi Miguelem Molinou a Augusto Farfusem? Pro Brazilce a vedení závodu je vina na Španělovi, ten se ale brání. Molina v sobotu vyhrál svůj druhý závod v DTM, v neděli ale cíl po této kolizi a jejím následkům neviděl. Farfus zažil poměrně nepovedený víkend, když v sobotu bral až 21. místo a v neděli cíl rovněž neviděl.
Víkendové závody na Lausitzringu byly poměrně poklidné, nějakých větších incidentů jako při prvním závodním víkendu na Hockenheimringu nebo při druhém závodním víkendu na Red Bull Ringu jsme se nedočkali. Tedy až na jeden - nedělní kolize mezi jezdcem Audi, Miguelem Molinou, a jezdcem BMW, Augustem Farfusem, v nájezdu do první zatáčky okruhu. Španěl, který vyhrál soboní závod, ukončil nejen svůj závod, ale také závod Brazilce.
"Věřím, že zabrdil až moc pozdě. Byl to extrémně tvrdý manévr, kompletně špatně to odhadl. Je to škoda, protože jsme měli dobrý souboj," řekl Augusto Farfus v rozhovoru s německou televizí 'ARD'. Vedení závodu mělo stejný názor a Molinovi udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Dle Farfuse šlo o "správné rozhodnutí", Molina to ale vidí trošku jinak.
"Augusto mě natlačil na zeď. Dlouho jsem brzdil a když jsem se chtěl vyhnout, tak zabrdil. Nemohl jsem nic dělat," říká Miguel Molina. Ten chtěl Farfuse předjet vnitřkem, Farfus ale zavřel dveře. Když se pilot Audi pak přesouval na vnějšek, tak trefil BMW a roztočil Farfuse, který skončil mimo trať a při tomto výletu navíc lehce ťuknul do boxové zídky. Moc navíc nechybělo a jeho BMW M4 DTM se vzneslo.
"Byl to velmi tvrdý náraz. Měl jsem obavu, že trefím ještě některého z dalších závodníků," říká Brazilec. Molina, který si při incidentu výrazně poškodil přední část svého Audi RS5 DTM, nevidí vinu ale jen na své straně. "Myslím, že vina je tak 50:50. Podle mě ale bylo bezdůvodné mě tímto stylem blokovat, protože jsem měl DRS a mohl jej jednoduše předjet," zakončil Španěl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?