Kdo nese vinu za kolizi mezi Molinou a Farfusem? Podle Moliny to není tak jednoznačné

Dle Moliny vina za nedělní kolizi není jen na něm
Dle Moliny vina za nedělní kolizi není jen na něm, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 8. června 2016 02:31
Sdílej:

Kdo nese vinu za nedělní kolizi z Lausitzringu mezi Miguelem Molinou a Augusto Farfusem? Pro Brazilce a vedení závodu je vina na Španělovi, ten se ale brání. Molina v sobotu vyhrál svůj druhý závod v DTM, v neděli ale cíl po této kolizi a jejím následkům neviděl. Farfus zažil poměrně nepovedený víkend, když v sobotu bral až 21. místo a v neděli cíl rovněž neviděl.

Víkendové závody na Lausitzringu byly poměrně poklidné, nějakých větších incidentů jako při prvním závodním víkendu na Hockenheimringu nebo při druhém závodním víkendu na Red Bull Ringu jsme se nedočkali. Tedy až na jeden - nedělní kolize mezi jezdcem Audi, Miguelem Molinou, a jezdcem BMW, Augustem Farfusem, v nájezdu do první zatáčky okruhu. Španěl, který vyhrál soboní závod, ukončil nejen svůj závod, ale také závod Brazilce. 

"Věřím, že zabrdil až moc pozdě. Byl to extrémně tvrdý manévr, kompletně špatně to odhadl. Je to škoda, protože jsme měli dobrý souboj," řekl Augusto Farfus v rozhovoru s německou televizí 'ARD'. Vedení závodu mělo stejný názor a Molinovi udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Dle Farfuse šlo o "správné rozhodnutí", Molina to ale vidí trošku jinak.

"Augusto mě natlačil na zeď. Dlouho jsem brzdil a když jsem se chtěl vyhnout, tak zabrdil. Nemohl jsem nic dělat," říká Miguel Molina. Ten chtěl Farfuse předjet vnitřkem, Farfus ale zavřel dveře. Když se pilot Audi pak přesouval na vnějšek, tak trefil BMW a roztočil Farfuse, který skončil mimo trať a při tomto výletu navíc lehce ťuknul do boxové zídky. Moc navíc nechybělo a jeho BMW M4 DTM se vzneslo. 

"Byl to velmi tvrdý náraz. Měl jsem obavu, že trefím ještě některého z dalších závodníků," říká Brazilec. Molina, který si při incidentu výrazně poškodil přední část svého Audi RS5 DTM, nevidí vinu ale jen na své straně. "Myslím, že vina je tak 50:50. Podle mě ale bylo bezdůvodné mě tímto stylem blokovat, protože jsem měl DRS a mohl jej jednoduše předjet," zakončil Španěl.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?