Kdo nese vinu za kolizi mezi Molinou a Farfusem? Podle Moliny to není tak jednoznačné

Dle Moliny vina za nedělní kolizi není jen na něm
Dle Moliny vina za nedělní kolizi není jen na něm, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 8. června 2016 2:31
Sdílej:

Kdo nese vinu za nedělní kolizi z Lausitzringu mezi Miguelem Molinou a Augusto Farfusem? Pro Brazilce a vedení závodu je vina na Španělovi, ten se ale brání. Molina v sobotu vyhrál svůj druhý závod v DTM, v neděli ale cíl po této kolizi a jejím následkům neviděl. Farfus zažil poměrně nepovedený víkend, když v sobotu bral až 21. místo a v neděli cíl rovněž neviděl.

Víkendové závody na Lausitzringu byly poměrně poklidné, nějakých větších incidentů jako při prvním závodním víkendu na Hockenheimringu nebo při druhém závodním víkendu na Red Bull Ringu jsme se nedočkali. Tedy až na jeden - nedělní kolize mezi jezdcem Audi, Miguelem Molinou, a jezdcem BMW, Augustem Farfusem, v nájezdu do první zatáčky okruhu. Španěl, který vyhrál soboní závod, ukončil nejen svůj závod, ale také závod Brazilce. 

"Věřím, že zabrdil až moc pozdě. Byl to extrémně tvrdý manévr, kompletně špatně to odhadl. Je to škoda, protože jsme měli dobrý souboj," řekl Augusto Farfus v rozhovoru s německou televizí 'ARD'. Vedení závodu mělo stejný názor a Molinovi udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Dle Farfuse šlo o "správné rozhodnutí", Molina to ale vidí trošku jinak.

"Augusto mě natlačil na zeď. Dlouho jsem brzdil a když jsem se chtěl vyhnout, tak zabrdil. Nemohl jsem nic dělat," říká Miguel Molina. Ten chtěl Farfuse předjet vnitřkem, Farfus ale zavřel dveře. Když se pilot Audi pak přesouval na vnějšek, tak trefil BMW a roztočil Farfuse, který skončil mimo trať a při tomto výletu navíc lehce ťuknul do boxové zídky. Moc navíc nechybělo a jeho BMW M4 DTM se vzneslo. 

"Byl to velmi tvrdý náraz. Měl jsem obavu, že trefím ještě některého z dalších závodníků," říká Brazilec. Molina, který si při incidentu výrazně poškodil přední část svého Audi RS5 DTM, nevidí vinu ale jen na své straně. "Myslím, že vina je tak 50:50. Podle mě ale bylo bezdůvodné mě tímto stylem blokovat, protože jsem měl DRS a mohl jej jednoduše předjet," zakončil Španěl.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.