Kdo nese vinu za nedělní kolizi z Lausitzringu mezi Miguelem Molinou a Augusto Farfusem? Pro Brazilce a vedení závodu je vina na Španělovi, ten se ale brání. Molina v sobotu vyhrál svůj druhý závod v DTM, v neděli ale cíl po této kolizi a jejím následkům neviděl. Farfus zažil poměrně nepovedený víkend, když v sobotu bral až 21. místo a v neděli cíl rovněž neviděl.
Víkendové závody na Lausitzringu byly poměrně poklidné, nějakých větších incidentů jako při prvním závodním víkendu na Hockenheimringu nebo při druhém závodním víkendu na Red Bull Ringu jsme se nedočkali. Tedy až na jeden - nedělní kolize mezi jezdcem Audi, Miguelem Molinou, a jezdcem BMW, Augustem Farfusem, v nájezdu do první zatáčky okruhu. Španěl, který vyhrál soboní závod, ukončil nejen svůj závod, ale také závod Brazilce.
"Věřím, že zabrdil až moc pozdě. Byl to extrémně tvrdý manévr, kompletně špatně to odhadl. Je to škoda, protože jsme měli dobrý souboj," řekl Augusto Farfus v rozhovoru s německou televizí 'ARD'. Vedení závodu mělo stejný názor a Molinovi udělilo penalizaci průjezdu boxovou uličkou. Dle Farfuse šlo o "správné rozhodnutí", Molina to ale vidí trošku jinak.
"Augusto mě natlačil na zeď. Dlouho jsem brzdil a když jsem se chtěl vyhnout, tak zabrdil. Nemohl jsem nic dělat," říká Miguel Molina. Ten chtěl Farfuse předjet vnitřkem, Farfus ale zavřel dveře. Když se pilot Audi pak přesouval na vnějšek, tak trefil BMW a roztočil Farfuse, který skončil mimo trať a při tomto výletu navíc lehce ťuknul do boxové zídky. Moc navíc nechybělo a jeho BMW M4 DTM se vzneslo.
"Byl to velmi tvrdý náraz. Měl jsem obavu, že trefím ještě některého z dalších závodníků," říká Brazilec. Molina, který si při incidentu výrazně poškodil přední část svého Audi RS5 DTM, nevidí vinu ale jen na své straně. "Myslím, že vina je tak 50:50. Podle mě ale bylo bezdůvodné mě tímto stylem blokovat, protože jsem měl DRS a mohl jej jednoduše předjet," zakončil Španěl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.