Mattias Ekström se před sezonou rozhodl dát DTM tu nejvyšší prioritu. V MS v rallycrossu se mu momentálně ale daří mnohem lépe.
Pro Mattiase Ekströma probíhá sezona MS v rallycrossu (WRX) zatím velmi dobře. Švéd vyhrál jak závod na německém Hockenheimu, který se jel souběžně s DTM, tak i minulý víkend v belgickém Mettetu. Po třech z dvanácti soutěží letošního kalendáře rallycrossu tak vede průběžnou tabulku. Teoreticky by pilot Audi mohl letos bojovat v rallycrossu o titul.
Hlavním bodem zájmu Ekströma je ale aktuálně DTM. To by mohlo být problém v konečné fázi sezony. Letošní finále DTM je totiž naplánované na 14. - 16. října na Hockenheimring. Tou dobou se ale pojede také jedenáctý závod WRX v Esteringu. Před dvěma týdny se mohl Ekström na Hockenheimu ještě účastnit jak DTM, tak i WRX. Na podzim si ale bude muset vybrat jen jednu sérii.
Momentálně ale na termínovou kolizi DTM a WRX vůbec nemyslí. "Zcela upřímně: Ne. Svoje priority jsem si stanovil už před sezonou. Společně s Dieterem Gassem [šéf Audi v DTM] a Wolfgangem Ullrichem [šéf Audi Motorsport] jsme se rozhodli, že DTM zůstává první prioritou. Rallycross pojedu, jak jen budu moct," říká Mattias Ekström.
"Pokud je tam [termínová] kolize, pak je aktuální ujednání takové, že DTM má stále prioritu. Dokud se na tom nic nezmění, tak se toho přidržím i já," pokračuje Švéd. Mattias ale přiznává, že se závodu v Esteringu vzdá extrémně nerad, pokud tou dobou bude mít stále šanci na titul. V DTM je situace zatím jiná, po dvou úvodních závodech na Hockenheimu má na svém kontě jen dva body a má tak o víkendu v Rakousku co dohánět.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.