Mattias Ekström se před sezonou rozhodl dát DTM tu nejvyšší prioritu. V MS v rallycrossu se mu momentálně ale daří mnohem lépe.
Pro Mattiase Ekströma probíhá sezona MS v rallycrossu (WRX) zatím velmi dobře. Švéd vyhrál jak závod na německém Hockenheimu, který se jel souběžně s DTM, tak i minulý víkend v belgickém Mettetu. Po třech z dvanácti soutěží letošního kalendáře rallycrossu tak vede průběžnou tabulku. Teoreticky by pilot Audi mohl letos bojovat v rallycrossu o titul.
Hlavním bodem zájmu Ekströma je ale aktuálně DTM. To by mohlo být problém v konečné fázi sezony. Letošní finále DTM je totiž naplánované na 14. - 16. října na Hockenheimring. Tou dobou se ale pojede také jedenáctý závod WRX v Esteringu. Před dvěma týdny se mohl Ekström na Hockenheimu ještě účastnit jak DTM, tak i WRX. Na podzim si ale bude muset vybrat jen jednu sérii.
Momentálně ale na termínovou kolizi DTM a WRX vůbec nemyslí. "Zcela upřímně: Ne. Svoje priority jsem si stanovil už před sezonou. Společně s Dieterem Gassem [šéf Audi v DTM] a Wolfgangem Ullrichem [šéf Audi Motorsport] jsme se rozhodli, že DTM zůstává první prioritou. Rallycross pojedu, jak jen budu moct," říká Mattias Ekström.
"Pokud je tam [termínová] kolize, pak je aktuální ujednání takové, že DTM má stále prioritu. Dokud se na tom nic nezmění, tak se toho přidržím i já," pokračuje Švéd. Mattias ale přiznává, že se závodu v Esteringu vzdá extrémně nerad, pokud tou dobou bude mít stále šanci na titul. V DTM je situace zatím jiná, po dvou úvodních závodech na Hockenheimu má na svém kontě jen dva body a má tak o víkendu v Rakousku co dohánět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.