Ekström: DTM má prioritu před MS v rallycrossu

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 19. května 2016 22:45
Sdílej:

Mattias Ekström se před sezonou rozhodl dát DTM tu nejvyšší prioritu. V MS v rallycrossu se mu momentálně ale daří mnohem lépe.

Pro Mattiase Ekströma probíhá sezona MS v rallycrossu (WRX) zatím velmi dobře. Švéd vyhrál jak závod na německém Hockenheimu, který se jel souběžně s DTM, tak i minulý víkend v belgickém Mettetu. Po třech z dvanácti soutěží letošního kalendáře rallycrossu tak vede průběžnou tabulku. Teoreticky by pilot Audi mohl letos bojovat v rallycrossu o titul. 

Hlavním bodem zájmu Ekströma je ale aktuálně DTM. To by mohlo být problém v konečné fázi sezony. Letošní finále DTM je totiž naplánované na 14. - 16. října na Hockenheimring. Tou dobou se ale pojede také jedenáctý závod WRX v Esteringu. Před dvěma týdny se mohl Ekström na Hockenheimu ještě účastnit jak DTM, tak i WRX. Na podzim si ale bude muset vybrat jen jednu sérii.

Momentálně ale na termínovou kolizi DTM a WRX vůbec nemyslí. "Zcela upřímně: Ne. Svoje priority jsem si stanovil už před sezonou. Společně s Dieterem Gassem [šéf Audi v DTM] a Wolfgangem Ullrichem [šéf Audi Motorsport] jsme se rozhodli, že DTM zůstává první prioritou. Rallycross pojedu, jak jen budu moct," říká Mattias Ekström. 

"Pokud je tam [termínová] kolize, pak je aktuální ujednání takové, že DTM má stále prioritu. Dokud se na tom nic nezmění, tak se toho přidržím i já," pokračuje Švéd. Mattias ale přiznává, že se závodu v Esteringu vzdá extrémně nerad, pokud tou dobou bude mít stále šanci na titul. V DTM je situace zatím jiná, po dvou úvodních závodech na Hockenheimu má na svém kontě jen dva body a má tak o víkendu v Rakousku co dohánět.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.