Před startem sezony 2016 prezentuje Komise DTM nová pravidla. Ta by se měla postarat o větší napětí a jezdcům by se mělo dostat větší role.
V pravidlech DTM pro rok 2016 registrujeme určité novinky, které se mají postarat o vyrovnanější startovní pole a větší napětí během závodů. BMW dostává prakticky jakéhosi žolíka a může se tak pokusit smazat výkonnostní odstup na Mercedes a Audi. Speciály M4 DTM tak budou moci být o znatelných 7,5 kg lehčí než konkurence (běžná minimální váha speciálů na DTM je 1112,5 kg) a budou moct být navíc vybaveny zadními křídly o 50 mm širšími než konkurence.
Komise DTM tímto nařízením vyšla vstříc všem třem výrobcům, kteří chtěli nějak vyrovnat loňskou ztrátu BMW. Jen připomeňme, že vývoj je v DTM výrazně omezen na základě platné homologace speciálů, aby nedošlo k nějakým závodům ve vývoji, které by se po finanční stránce vymknuly kontrole.
Další změny v pravidlech DTM pro rok 2016 by měly zařídit větší roli jezdcům. Dochází totiž ke změně v oblasti DRS, když jeho aktivace bude omezena. Jezdci systém už nebudou moci používat, kolikrát se jim zalíbí. Mělo by to zabránit tomu, aby byl systém využíván ke zlepšní času na kolo. DRS by tak mělo sloužit výhradně k snazšímu předjíždění.
Novinky jsou také v hojně diskutované oblasti výkonnostních závaží, a sice v oblasti jejich ustanovení. V budoucnu bude o jejich rozdělení rozhodováno až po kvalifikaci a závaží tak nebudou rozdělována na základě výsledků posledních závodů jako doposud. Auta tak budou váhovým závažím ovlivněna jen v nadcházejícím závodě a závaží by měla více odpovídat aktuální výkonnostní úrovni.
Na veškerých změnách se dohodli tři zúčastnění výrobci, ITR (promotér) a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund - Německý spolek motorsportu). Komise DTM tyto změny požehnala na svém čtvrtečním zasedání v Mnichově.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?