Změny v pravidlech DTM pro rok 2016

Do nové sezony míří DTM s lehce modifikovanými pravidly
Do nové sezony míří DTM s lehce modifikovanými pravidly, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 12. dubna 2016 00:51
Sdílej:

Před startem sezony 2016 prezentuje Komise DTM nová pravidla. Ta by se měla postarat o větší napětí a jezdcům by se mělo dostat větší role.

V pravidlech DTM pro rok 2016 registrujeme určité novinky, které se mají postarat o vyrovnanější startovní pole a větší napětí během závodů. BMW dostává prakticky jakéhosi žolíka a může se tak pokusit smazat výkonnostní odstup na Mercedes a Audi. Speciály M4 DTM tak budou moci být o znatelných 7,5 kg lehčí než konkurence (běžná minimální váha speciálů na DTM je 1112,5 kg) a budou moct být navíc vybaveny zadními křídly o 50 mm širšími než konkurence. 

Komise DTM tímto nařízením vyšla vstříc všem třem výrobcům, kteří chtěli nějak vyrovnat loňskou ztrátu BMW. Jen připomeňme, že vývoj je v DTM výrazně omezen na základě platné homologace speciálů, aby nedošlo k nějakým závodům ve vývoji, které by se po finanční stránce vymknuly kontrole. 

Další změny v pravidlech DTM pro rok 2016 by měly zařídit větší roli jezdcům. Dochází totiž ke změně v oblasti DRS, když jeho aktivace bude omezena. Jezdci systém už nebudou moci používat, kolikrát se jim zalíbí. Mělo by to zabránit tomu, aby byl systém využíván ke zlepšní času na kolo. DRS by tak mělo sloužit výhradně k snazšímu předjíždění. 

Novinky jsou také v hojně diskutované oblasti výkonnostních závaží, a sice v oblasti jejich ustanovení. V budoucnu bude o jejich rozdělení rozhodováno až po kvalifikaci a závaží tak nebudou rozdělována na základě výsledků posledních závodů jako doposud. Auta tak budou váhovým závažím ovlivněna jen v nadcházejícím závodě a závaží by měla více odpovídat aktuální výkonnostní úrovni. 

Na veškerých změnách se dohodli tři zúčastnění výrobci, ITR (promotér) a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund - Německý spolek motorsportu). Komise DTM tyto změny požehnala na svém čtvrtečním zasedání v Mnichově.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?