Před startem sezony 2016 prezentuje Komise DTM nová pravidla. Ta by se měla postarat o větší napětí a jezdcům by se mělo dostat větší role.
V pravidlech DTM pro rok 2016 registrujeme určité novinky, které se mají postarat o vyrovnanější startovní pole a větší napětí během závodů. BMW dostává prakticky jakéhosi žolíka a může se tak pokusit smazat výkonnostní odstup na Mercedes a Audi. Speciály M4 DTM tak budou moci být o znatelných 7,5 kg lehčí než konkurence (běžná minimální váha speciálů na DTM je 1112,5 kg) a budou moct být navíc vybaveny zadními křídly o 50 mm širšími než konkurence.
Komise DTM tímto nařízením vyšla vstříc všem třem výrobcům, kteří chtěli nějak vyrovnat loňskou ztrátu BMW. Jen připomeňme, že vývoj je v DTM výrazně omezen na základě platné homologace speciálů, aby nedošlo k nějakým závodům ve vývoji, které by se po finanční stránce vymknuly kontrole.
Další změny v pravidlech DTM pro rok 2016 by měly zařídit větší roli jezdcům. Dochází totiž ke změně v oblasti DRS, když jeho aktivace bude omezena. Jezdci systém už nebudou moci používat, kolikrát se jim zalíbí. Mělo by to zabránit tomu, aby byl systém využíván ke zlepšní času na kolo. DRS by tak mělo sloužit výhradně k snazšímu předjíždění.
Novinky jsou také v hojně diskutované oblasti výkonnostních závaží, a sice v oblasti jejich ustanovení. V budoucnu bude o jejich rozdělení rozhodováno až po kvalifikaci a závaží tak nebudou rozdělována na základě výsledků posledních závodů jako doposud. Auta tak budou váhovým závažím ovlivněna jen v nadcházejícím závodě a závaží by měla více odpovídat aktuální výkonnostní úrovni.
Na veškerých změnách se dohodli tři zúčastnění výrobci, ITR (promotér) a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund - Německý spolek motorsportu). Komise DTM tyto změny požehnala na svém čtvrtečním zasedání v Mnichově.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?