Před startem sezony 2016 prezentuje Komise DTM nová pravidla. Ta by se měla postarat o větší napětí a jezdcům by se mělo dostat větší role.
V pravidlech DTM pro rok 2016 registrujeme určité novinky, které se mají postarat o vyrovnanější startovní pole a větší napětí během závodů. BMW dostává prakticky jakéhosi žolíka a může se tak pokusit smazat výkonnostní odstup na Mercedes a Audi. Speciály M4 DTM tak budou moci být o znatelných 7,5 kg lehčí než konkurence (běžná minimální váha speciálů na DTM je 1112,5 kg) a budou moct být navíc vybaveny zadními křídly o 50 mm širšími než konkurence.
Komise DTM tímto nařízením vyšla vstříc všem třem výrobcům, kteří chtěli nějak vyrovnat loňskou ztrátu BMW. Jen připomeňme, že vývoj je v DTM výrazně omezen na základě platné homologace speciálů, aby nedošlo k nějakým závodům ve vývoji, které by se po finanční stránce vymknuly kontrole.
Další změny v pravidlech DTM pro rok 2016 by měly zařídit větší roli jezdcům. Dochází totiž ke změně v oblasti DRS, když jeho aktivace bude omezena. Jezdci systém už nebudou moci používat, kolikrát se jim zalíbí. Mělo by to zabránit tomu, aby byl systém využíván ke zlepšní času na kolo. DRS by tak mělo sloužit výhradně k snazšímu předjíždění.
Novinky jsou také v hojně diskutované oblasti výkonnostních závaží, a sice v oblasti jejich ustanovení. V budoucnu bude o jejich rozdělení rozhodováno až po kvalifikaci a závaží tak nebudou rozdělována na základě výsledků posledních závodů jako doposud. Auta tak budou váhovým závažím ovlivněna jen v nadcházejícím závodě a závaží by měla více odpovídat aktuální výkonnostní úrovni.
Na veškerých změnách se dohodli tři zúčastnění výrobci, ITR (promotér) a DMSB (Deutscher Motor Sport Bund - Německý spolek motorsportu). Komise DTM tyto změny požehnala na svém čtvrtečním zasedání v Mnichově.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?