BMW a Audi se střídaly v nejrychlejších časech na během druhého předsezonního testování na Hockenheimringu. Během čtyř dnů se tak nedokázal prosadit pouze Mercedes.
Čtvrtý a poslední den předsezonních testů na Hockenheimringu je za námi a můžeme se tak už těšit na úvodní závod sezony na stejném okruhu. Pátek začal překvapením, když jsme se dozvěděli, že pravidlo, dle kterého se v DTM přidělují váhová závaží, bude pro nadcházející sezonu lehce změněno. Váhová závaží už nebudou přidělována na základě umístění v předchozím závodě, ale na základě výsledků z kvalifikace. Nuda nebyla ani na trati, když poměrně spektakulárním způsobem skončil v úseku zvaném Motodrom ve štěrku Timo Scheider.
Nedočkali jsme se sice překonání nejlepšího času týdne, který včera zajel Mattias Ekström. Švéd byl jedním z pilotů, který měl možnost otestovat různé vývojové prototypové pneumatiky od Hankooku připravované na rok 2017. Zdálo se, že na měkké směsi nových gum měli piloti, kteří tyto nové gumy testovali, poměrně hodně přítlaku.
I v pátek se dokázal prosadit pilot Audi, tentokrát byl s časem 1:33,197 min. nejrychlejší Mike Rockenfeller. Jeho značkový kolega, Edoardo Mortara, ale ztratil jen velmi málo: +0,025s. Třetí byl se ztrátou 0,204s Mattias Ekström rovněž s Audi. S výjimkou Garyho Paffetta dosáhli všichni jezdci, kteří se účastnili jak dopolední, tak i odpolední části testu nejrychlejšího času během dopoledne. Jen odpoledne se do auta posadili Timo Scheider, Daniel Juncadella a Bruno Spengler.
Čtvrtý nejrychlejší čas dosáhl pilot Mercedesu, Robet Wickens. "Byl to pro mě smíšený den. Odpoledne bylo velmi produktivní, bohužel dopoledne jsme toho moc neujeli. Po obědové pauze jsme toho ale dokázali hodně zvládnout z našeho programu a naše rychlost vypadá velmi dobře," řekl Kanaďan. To jeho značkový kolega, Christian Vietoris, který byl opět až ve spodní třetině výsledkové listiny, řekl: "Byl to těžký den. Dopoledne jsem díky technickému problému nemohl odjet moc kol. Odpoledne jsem tak mohl jezdit o něco více."
Nejrychlejší muž dne, Mike Rockenfeller, byl spokojený s celkovým průběhem těchto čtyř testovacích dní. "Na pořadu jednání jsme měli nějaké věci, některé velké věci z nich jsme zvládnuli. To nám pro tuto sezonu pomůže." S testy byl spokojen také jeho kolega, Mattias Ekström. "Odjel jsem spoustu kol a hodně jsme se toho naučili - nejen věci, které vás udělají rychlejšími. Zkusili jsme také pár věcí, o kterých teď víme, že je už nemusíme zkoušet."
Poté, co se po středě očekávalo, že výkon 139 odjetých kol v jednom dnu v podání Maximiliana Götze už nikdo nepřekoná, jej dnes dokázal překonat Timo Glock, který měl předevčírem v rámci testů velkou bouračku (více zde). Hodně pilný byl dnes také Edoardo Mortara, který zvládl 139 okruhů. Srovnání z pohledu výrobců vypadá následovně: Jezdci BMW zvládli odjet 604 kol a tedy nejvíce, pak byli zástupci Audi (528 okruhů) a pak piloti Mercedesu (437 kol).
Výsledky čtvrtého dne testů:1. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,197 min (113 kol)2. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,222 (139 kol)3. Mattias Ekström, Audi, 1:33,401 (102 kol)4. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,458 (97 kol)5. Jamie Green, Audi, 1:33,539 (83 kol)6. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,583 (119 kol)7. Tom Bomqvist, BMW, 1:33,604 (117 kol)8. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,615 (128 kol)9. Augusto Farfus, BMW, 1:33,625 (120 kol)10. Timo Scheider, Audi, 1:33,709 (91 kol)11. Timo Glock, BMW, 1:33,815 (146 kol)12. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,857 (57 kol)13. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,353 (114 kol)14. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,452 (41 kol)15. Bruno Spengler, BMW, 1:35,083 (102 kol)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.