BMW a Audi se střídaly v nejrychlejších časech na během druhého předsezonního testování na Hockenheimringu. Během čtyř dnů se tak nedokázal prosadit pouze Mercedes.
Čtvrtý a poslední den předsezonních testů na Hockenheimringu je za námi a můžeme se tak už těšit na úvodní závod sezony na stejném okruhu. Pátek začal překvapením, když jsme se dozvěděli, že pravidlo, dle kterého se v DTM přidělují váhová závaží, bude pro nadcházející sezonu lehce změněno. Váhová závaží už nebudou přidělována na základě umístění v předchozím závodě, ale na základě výsledků z kvalifikace. Nuda nebyla ani na trati, když poměrně spektakulárním způsobem skončil v úseku zvaném Motodrom ve štěrku Timo Scheider.
Nedočkali jsme se sice překonání nejlepšího času týdne, který včera zajel Mattias Ekström. Švéd byl jedním z pilotů, který měl možnost otestovat různé vývojové prototypové pneumatiky od Hankooku připravované na rok 2017. Zdálo se, že na měkké směsi nových gum měli piloti, kteří tyto nové gumy testovali, poměrně hodně přítlaku.
I v pátek se dokázal prosadit pilot Audi, tentokrát byl s časem 1:33,197 min. nejrychlejší Mike Rockenfeller. Jeho značkový kolega, Edoardo Mortara, ale ztratil jen velmi málo: +0,025s. Třetí byl se ztrátou 0,204s Mattias Ekström rovněž s Audi. S výjimkou Garyho Paffetta dosáhli všichni jezdci, kteří se účastnili jak dopolední, tak i odpolední části testu nejrychlejšího času během dopoledne. Jen odpoledne se do auta posadili Timo Scheider, Daniel Juncadella a Bruno Spengler.
Čtvrtý nejrychlejší čas dosáhl pilot Mercedesu, Robet Wickens. "Byl to pro mě smíšený den. Odpoledne bylo velmi produktivní, bohužel dopoledne jsme toho moc neujeli. Po obědové pauze jsme toho ale dokázali hodně zvládnout z našeho programu a naše rychlost vypadá velmi dobře," řekl Kanaďan. To jeho značkový kolega, Christian Vietoris, který byl opět až ve spodní třetině výsledkové listiny, řekl: "Byl to těžký den. Dopoledne jsem díky technickému problému nemohl odjet moc kol. Odpoledne jsem tak mohl jezdit o něco více."
Nejrychlejší muž dne, Mike Rockenfeller, byl spokojený s celkovým průběhem těchto čtyř testovacích dní. "Na pořadu jednání jsme měli nějaké věci, některé velké věci z nich jsme zvládnuli. To nám pro tuto sezonu pomůže." S testy byl spokojen také jeho kolega, Mattias Ekström. "Odjel jsem spoustu kol a hodně jsme se toho naučili - nejen věci, které vás udělají rychlejšími. Zkusili jsme také pár věcí, o kterých teď víme, že je už nemusíme zkoušet."
Poté, co se po středě očekávalo, že výkon 139 odjetých kol v jednom dnu v podání Maximiliana Götze už nikdo nepřekoná, jej dnes dokázal překonat Timo Glock, který měl předevčírem v rámci testů velkou bouračku (více zde). Hodně pilný byl dnes také Edoardo Mortara, který zvládl 139 okruhů. Srovnání z pohledu výrobců vypadá následovně: Jezdci BMW zvládli odjet 604 kol a tedy nejvíce, pak byli zástupci Audi (528 okruhů) a pak piloti Mercedesu (437 kol).
Výsledky čtvrtého dne testů:1. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,197 min (113 kol)2. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,222 (139 kol)3. Mattias Ekström, Audi, 1:33,401 (102 kol)4. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,458 (97 kol)5. Jamie Green, Audi, 1:33,539 (83 kol)6. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,583 (119 kol)7. Tom Bomqvist, BMW, 1:33,604 (117 kol)8. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,615 (128 kol)9. Augusto Farfus, BMW, 1:33,625 (120 kol)10. Timo Scheider, Audi, 1:33,709 (91 kol)11. Timo Glock, BMW, 1:33,815 (146 kol)12. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,857 (57 kol)13. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,353 (114 kol)14. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,452 (41 kol)15. Bruno Spengler, BMW, 1:35,083 (102 kol)
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.