BMW a Audi se střídaly v nejrychlejších časech na během druhého předsezonního testování na Hockenheimringu. Během čtyř dnů se tak nedokázal prosadit pouze Mercedes.
Čtvrtý a poslední den předsezonních testů na Hockenheimringu je za námi a můžeme se tak už těšit na úvodní závod sezony na stejném okruhu. Pátek začal překvapením, když jsme se dozvěděli, že pravidlo, dle kterého se v DTM přidělují váhová závaží, bude pro nadcházející sezonu lehce změněno. Váhová závaží už nebudou přidělována na základě umístění v předchozím závodě, ale na základě výsledků z kvalifikace. Nuda nebyla ani na trati, když poměrně spektakulárním způsobem skončil v úseku zvaném Motodrom ve štěrku Timo Scheider.
Nedočkali jsme se sice překonání nejlepšího času týdne, který včera zajel Mattias Ekström. Švéd byl jedním z pilotů, který měl možnost otestovat různé vývojové prototypové pneumatiky od Hankooku připravované na rok 2017. Zdálo se, že na měkké směsi nových gum měli piloti, kteří tyto nové gumy testovali, poměrně hodně přítlaku.
I v pátek se dokázal prosadit pilot Audi, tentokrát byl s časem 1:33,197 min. nejrychlejší Mike Rockenfeller. Jeho značkový kolega, Edoardo Mortara, ale ztratil jen velmi málo: +0,025s. Třetí byl se ztrátou 0,204s Mattias Ekström rovněž s Audi. S výjimkou Garyho Paffetta dosáhli všichni jezdci, kteří se účastnili jak dopolední, tak i odpolední části testu nejrychlejšího času během dopoledne. Jen odpoledne se do auta posadili Timo Scheider, Daniel Juncadella a Bruno Spengler.
Čtvrtý nejrychlejší čas dosáhl pilot Mercedesu, Robet Wickens. "Byl to pro mě smíšený den. Odpoledne bylo velmi produktivní, bohužel dopoledne jsme toho moc neujeli. Po obědové pauze jsme toho ale dokázali hodně zvládnout z našeho programu a naše rychlost vypadá velmi dobře," řekl Kanaďan. To jeho značkový kolega, Christian Vietoris, který byl opět až ve spodní třetině výsledkové listiny, řekl: "Byl to těžký den. Dopoledne jsem díky technickému problému nemohl odjet moc kol. Odpoledne jsem tak mohl jezdit o něco více."
Nejrychlejší muž dne, Mike Rockenfeller, byl spokojený s celkovým průběhem těchto čtyř testovacích dní. "Na pořadu jednání jsme měli nějaké věci, některé velké věci z nich jsme zvládnuli. To nám pro tuto sezonu pomůže." S testy byl spokojen také jeho kolega, Mattias Ekström. "Odjel jsem spoustu kol a hodně jsme se toho naučili - nejen věci, které vás udělají rychlejšími. Zkusili jsme také pár věcí, o kterých teď víme, že je už nemusíme zkoušet."
Poté, co se po středě očekávalo, že výkon 139 odjetých kol v jednom dnu v podání Maximiliana Götze už nikdo nepřekoná, jej dnes dokázal překonat Timo Glock, který měl předevčírem v rámci testů velkou bouračku (více zde). Hodně pilný byl dnes také Edoardo Mortara, který zvládl 139 okruhů. Srovnání z pohledu výrobců vypadá následovně: Jezdci BMW zvládli odjet 604 kol a tedy nejvíce, pak byli zástupci Audi (528 okruhů) a pak piloti Mercedesu (437 kol).
Výsledky čtvrtého dne testů:1. Mike Rockenfeller, Audi, 1:33,197 min (113 kol)2. Edoardo Mortara, Audi, 1:33,222 (139 kol)3. Mattias Ekström, Audi, 1:33,401 (102 kol)4. Robert Wickens, Mercedes, 1:33,458 (97 kol)5. Jamie Green, Audi, 1:33,539 (83 kol)6. Antonio Felix da Costa, BMW, 1:33,583 (119 kol)7. Tom Bomqvist, BMW, 1:33,604 (117 kol)8. Paul Di Resta, Mercedes, 1:33,615 (128 kol)9. Augusto Farfus, BMW, 1:33,625 (120 kol)10. Timo Scheider, Audi, 1:33,709 (91 kol)11. Timo Glock, BMW, 1:33,815 (146 kol)12. Gary Paffett, Mercedes, 1:33,857 (57 kol)13. Daniel Juncadella, Mercedes, 1:34,353 (114 kol)14. Christian Vietoris, Mercedes, 1:34,452 (41 kol)15. Bruno Spengler, BMW, 1:35,083 (102 kol)
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?