Pilot Mercedesu, Christian Vietoris, přestupuje před sezonou 2016 z továrního HWA do týmu Mücke. Jeho cílem je vyjet v týmu z Berlína svoje druhé vítězství v kariéře.
Christian Vietoris má pro sezonu 2016 postaráno o novou motivaci. 26 letý pilot sice zůstává v kádru Mercedesu, mění však tým - HWA za Mücke. Tým se sídlem v Berlíně je v DTM od roku 2005. Na své první vítězství stále čeká, to Němec už jedno na svém kontě má. Cílem je letos v novém týmu tento úspěch zopakovat.
"Jde o pěknou výzvu. Na konci loňské sezony jsem o to poprosil poté, co jsem jezdil čtyři krásné sezony v HWA. Teď jsem se dostal opět k Peterovi Mückemu, pro kterého jsem jezdil už v rámci Formule 3. Znám tým velmi dobře a jsem rád, že jsem opět v týmu. Mücke ještě v DTM nevyhrál závod a to je naším cílem," říká odhodlaně jezdec.
"Chci pro ně vyhrát jejich první závod a pochopitelně být jedním z nejlepších jezdců Mercedesu. Loňský rok mi moc nevyšel, ale předešlé sezony jsem byl konkurenceschopný. Cílem je tedy na loňský rok prostě zapomenout a snad naváži na sezonu 2014." My jen dodejme, že Vietoris v letech 2013 a 2014 obsadil v šampionátu vždy čtvrté místo.
Vloni byl Christian až 16. Letos bude mít ale k dispozici zcela nový vůz C-Klasse, který se od loňské verze opticky velmi liší: "Zvenku to vypadá jako zcela nové auto. Zevnitř je to ale více méně loňský vůz. Známe tedy všechna tlačítka a víme, co mačkat."
"Pro nás, jezdce, to není velká změna, když už v autě sedíme. Pozice za volantem je také velmi obdobná. Pro diváka ale auto pochopitelně vypadá jinak. Aktuálně musíme nejvíc pracovat na aerodynamice, to je teď nejdůležitější. Máme před sebou ještě pár testovacích dní na Hockenheimringu a na plánu toho máme opravdu hodně. Jsem si ale jistý, že všechno zvládneme."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.