Jezdci Mercedesu požadují změnu v DTM

Zástupci Mercedesu navrhují změny
Zástupci Mercedesu navrhují změny, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 17. února 2016 18:09
Sdílej:

Jezdci značky Mercedes, Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens, požadují změnu sportovních řádů v DTM.

I nadále se budou během závodního víkendu jezdit dva závody, jejichž délka bude 40 (v sobotu) a 60 minut (v neděli). Pneumatiky bude stále dodávat Hankook. Pro oba závody bude separátní kvalifikace o délce 20 minut. O čem se ale hodně diskutuje, je DRS (jezdci jej mohli používat třikrát v jednom kole, když byli ve vzdálenosti do 1 vteřiny od svého soupeře) a také závaží přidávaná za úspěch.

"DTMDA [asociace jezdců] tvrdě pracovala s ITR a DMSB na tom, aby zlepšila závodění v celém poli po dobu kompletního závodu. Snažili jsme se například změnit pravidla pro DRS, které v současnosti spíše slouží jako nástroj pro následování auta před Vámi. Cílem je z něj udělat pomůcku pro předjíždění," líčí zástupce jezdecké asociace, Gary Paffett. 

"Víme o jistých slabinách, avšak nemyslím si, že bychom se měli pouštět do velkých úprav, protože tak jenom můžete lidi zmást," pokračuje Brit. Hodně debat probíhalo kolem závaží, které se rozdávalo za úspěch. Jednou ze zvažovaných možností je, že by se jeho hodnota upravovala po každém závodu (až doposud ke změnách docházelo po celém víkendu). 

Důvodem je skutečnost, že několik víkendů ovládla jenom jedna značka. Asi nejlepším příkladem je Zandvoort, kde BMW obsadilo prvních sedm míst v prvním závodu a ve druhém prvních pět míst. Paul di Resta k tomu říká: "Závody jako Zandvoort, kde bylo BMW kompletně na špici a závod kontrolovalo, nejsou dobré.

Změna váhy mezi sobotou a nedělí by mohla těmto závodům předejít. Skvělý výsledek by tak nebyl zajištěn, museli byste se na něj nadřít." Bodovat bude letos klasicky prvních 10 jezdců - Robert Wickens by ale i zde viděl prostor pro zlepšení: "Pomohlo by to [kdyby bodovalo víc jezdců] zlepšit závody. Více by se bojovalo i hlouběji v poli. Bylo by to lepší pro fanoušky i nás jezdce."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?