Jezdci značky Mercedes, Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens, požadují změnu sportovních řádů v DTM.
I nadále se budou během závodního víkendu jezdit dva závody, jejichž délka bude 40 (v sobotu) a 60 minut (v neděli). Pneumatiky bude stále dodávat Hankook. Pro oba závody bude separátní kvalifikace o délce 20 minut. O čem se ale hodně diskutuje, je DRS (jezdci jej mohli používat třikrát v jednom kole, když byli ve vzdálenosti do 1 vteřiny od svého soupeře) a také závaží přidávaná za úspěch.
"DTMDA [asociace jezdců] tvrdě pracovala s ITR a DMSB na tom, aby zlepšila závodění v celém poli po dobu kompletního závodu. Snažili jsme se například změnit pravidla pro DRS, které v současnosti spíše slouží jako nástroj pro následování auta před Vámi. Cílem je z něj udělat pomůcku pro předjíždění," líčí zástupce jezdecké asociace, Gary Paffett.
"Víme o jistých slabinách, avšak nemyslím si, že bychom se měli pouštět do velkých úprav, protože tak jenom můžete lidi zmást," pokračuje Brit. Hodně debat probíhalo kolem závaží, které se rozdávalo za úspěch. Jednou ze zvažovaných možností je, že by se jeho hodnota upravovala po každém závodu (až doposud ke změnách docházelo po celém víkendu).
Důvodem je skutečnost, že několik víkendů ovládla jenom jedna značka. Asi nejlepším příkladem je Zandvoort, kde BMW obsadilo prvních sedm míst v prvním závodu a ve druhém prvních pět míst. Paul di Resta k tomu říká: "Závody jako Zandvoort, kde bylo BMW kompletně na špici a závod kontrolovalo, nejsou dobré.
Změna váhy mezi sobotou a nedělí by mohla těmto závodům předejít. Skvělý výsledek by tak nebyl zajištěn, museli byste se na něj nadřít." Bodovat bude letos klasicky prvních 10 jezdců - Robert Wickens by ale i zde viděl prostor pro zlepšení: "Pomohlo by to [kdyby bodovalo víc jezdců] zlepšit závody. Více by se bojovalo i hlouběji v poli. Bylo by to lepší pro fanoušky i nás jezdce."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.