Jezdci značky Mercedes, Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens, požadují změnu sportovních řádů v DTM.
I nadále se budou během závodního víkendu jezdit dva závody, jejichž délka bude 40 (v sobotu) a 60 minut (v neděli). Pneumatiky bude stále dodávat Hankook. Pro oba závody bude separátní kvalifikace o délce 20 minut. O čem se ale hodně diskutuje, je DRS (jezdci jej mohli používat třikrát v jednom kole, když byli ve vzdálenosti do 1 vteřiny od svého soupeře) a také závaží přidávaná za úspěch.
"DTMDA [asociace jezdců] tvrdě pracovala s ITR a DMSB na tom, aby zlepšila závodění v celém poli po dobu kompletního závodu. Snažili jsme se například změnit pravidla pro DRS, které v současnosti spíše slouží jako nástroj pro následování auta před Vámi. Cílem je z něj udělat pomůcku pro předjíždění," líčí zástupce jezdecké asociace, Gary Paffett.
"Víme o jistých slabinách, avšak nemyslím si, že bychom se měli pouštět do velkých úprav, protože tak jenom můžete lidi zmást," pokračuje Brit. Hodně debat probíhalo kolem závaží, které se rozdávalo za úspěch. Jednou ze zvažovaných možností je, že by se jeho hodnota upravovala po každém závodu (až doposud ke změnách docházelo po celém víkendu).
Důvodem je skutečnost, že několik víkendů ovládla jenom jedna značka. Asi nejlepším příkladem je Zandvoort, kde BMW obsadilo prvních sedm míst v prvním závodu a ve druhém prvních pět míst. Paul di Resta k tomu říká: "Závody jako Zandvoort, kde bylo BMW kompletně na špici a závod kontrolovalo, nejsou dobré.
Změna váhy mezi sobotou a nedělí by mohla těmto závodům předejít. Skvělý výsledek by tak nebyl zajištěn, museli byste se na něj nadřít." Bodovat bude letos klasicky prvních 10 jezdců - Robert Wickens by ale i zde viděl prostor pro zlepšení: "Pomohlo by to [kdyby bodovalo víc jezdců] zlepšit závody. Více by se bojovalo i hlouběji v poli. Bylo by to lepší pro fanoušky i nás jezdce."
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.