Jezdci značky Mercedes, Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens, požadují změnu sportovních řádů v DTM.
I nadále se budou během závodního víkendu jezdit dva závody, jejichž délka bude 40 (v sobotu) a 60 minut (v neděli). Pneumatiky bude stále dodávat Hankook. Pro oba závody bude separátní kvalifikace o délce 20 minut. O čem se ale hodně diskutuje, je DRS (jezdci jej mohli používat třikrát v jednom kole, když byli ve vzdálenosti do 1 vteřiny od svého soupeře) a také závaží přidávaná za úspěch.
"DTMDA [asociace jezdců] tvrdě pracovala s ITR a DMSB na tom, aby zlepšila závodění v celém poli po dobu kompletního závodu. Snažili jsme se například změnit pravidla pro DRS, které v současnosti spíše slouží jako nástroj pro následování auta před Vámi. Cílem je z něj udělat pomůcku pro předjíždění," líčí zástupce jezdecké asociace, Gary Paffett.
"Víme o jistých slabinách, avšak nemyslím si, že bychom se měli pouštět do velkých úprav, protože tak jenom můžete lidi zmást," pokračuje Brit. Hodně debat probíhalo kolem závaží, které se rozdávalo za úspěch. Jednou ze zvažovaných možností je, že by se jeho hodnota upravovala po každém závodu (až doposud ke změnách docházelo po celém víkendu).
Důvodem je skutečnost, že několik víkendů ovládla jenom jedna značka. Asi nejlepším příkladem je Zandvoort, kde BMW obsadilo prvních sedm míst v prvním závodu a ve druhém prvních pět míst. Paul di Resta k tomu říká: "Závody jako Zandvoort, kde bylo BMW kompletně na špici a závod kontrolovalo, nejsou dobré.
Změna váhy mezi sobotou a nedělí by mohla těmto závodům předejít. Skvělý výsledek by tak nebyl zajištěn, museli byste se na něj nadřít." Bodovat bude letos klasicky prvních 10 jezdců - Robert Wickens by ale i zde viděl prostor pro zlepšení: "Pomohlo by to [kdyby bodovalo víc jezdců] zlepšit závody. Více by se bojovalo i hlouběji v poli. Bylo by to lepší pro fanoušky i nás jezdce."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.