Jezdci značky Mercedes, Gary Paffett, Paul di Resta a Robert Wickens, požadují změnu sportovních řádů v DTM.
I nadále se budou během závodního víkendu jezdit dva závody, jejichž délka bude 40 (v sobotu) a 60 minut (v neděli). Pneumatiky bude stále dodávat Hankook. Pro oba závody bude separátní kvalifikace o délce 20 minut. O čem se ale hodně diskutuje, je DRS (jezdci jej mohli používat třikrát v jednom kole, když byli ve vzdálenosti do 1 vteřiny od svého soupeře) a také závaží přidávaná za úspěch.
"DTMDA [asociace jezdců] tvrdě pracovala s ITR a DMSB na tom, aby zlepšila závodění v celém poli po dobu kompletního závodu. Snažili jsme se například změnit pravidla pro DRS, které v současnosti spíše slouží jako nástroj pro následování auta před Vámi. Cílem je z něj udělat pomůcku pro předjíždění," líčí zástupce jezdecké asociace, Gary Paffett.
"Víme o jistých slabinách, avšak nemyslím si, že bychom se měli pouštět do velkých úprav, protože tak jenom můžete lidi zmást," pokračuje Brit. Hodně debat probíhalo kolem závaží, které se rozdávalo za úspěch. Jednou ze zvažovaných možností je, že by se jeho hodnota upravovala po každém závodu (až doposud ke změnách docházelo po celém víkendu).
Důvodem je skutečnost, že několik víkendů ovládla jenom jedna značka. Asi nejlepším příkladem je Zandvoort, kde BMW obsadilo prvních sedm míst v prvním závodu a ve druhém prvních pět míst. Paul di Resta k tomu říká: "Závody jako Zandvoort, kde bylo BMW kompletně na špici a závod kontrolovalo, nejsou dobré.
Změna váhy mezi sobotou a nedělí by mohla těmto závodům předejít. Skvělý výsledek by tak nebyl zajištěn, museli byste se na něj nadřít." Bodovat bude letos klasicky prvních 10 jezdců - Robert Wickens by ale i zde viděl prostor pro zlepšení: "Pomohlo by to [kdyby bodovalo víc jezdců] zlepšit závody. Více by se bojovalo i hlouběji v poli. Bylo by to lepší pro fanoušky i nás jezdce."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?