Honda Racing dnes s potěšením oznámila složení svého týmu pro rok 2016, jehož novým členem se stal Rob Huff, šampion Mistrovství světa cestovních vozů z roku 2012. Jeho týmovými kolegy budou Tiago Monteiro a Norbert Michelisz.
Úřadující držitel Yokohama Trophy, Norbert Michelisz, se skutečně stává továrním jezdcem značky Honda a bude závodit s vozem Civic WTCC přihlášeným společností JAS Motorsport.36letý britský pilot Rob Huff je již od své premiéry v roce 2005 jedním z předních účastníků série WTCC.Kromě mistrovského titulu z roku 2012 získal ve WTCC celkem 27 vítězství, čímž se zařadil na druhé místo v seznamu vítězů této série. Kromě toho stanul 77krát na stupních vítězů a 11krát vybojoval první pozici na startu.Je také nejúspěšnějším účastníkem v historii vysoce prestižního závodu Macau Guia Race, ve kterém získal osm vítězství.
Jedním z Huffových týmových kolegů bude Portugalec Tiago Monteiro, jenž s vozem Civic WTCC debutoval koncem roku 2012 a zůstává týmu Honda věrný již čtvrtou sezónu.
39letý Monteiro dosáhl ve WTCC nejlepšího výsledku v ročníku 2015, kdy skončil na celkovém pátém místě a zvítězil ve dvou závodech včetně úspěchu na domácí půdě značky Honda v Japonsku.
Třetím jezdcem týmu Honda se stává 31letý Norbert Michelisz. Tento pilot je největší hvězdou motoristického sportu v Maďarsku a s vozem Civic WTCC již závodil poslední tři sezóny v barvách týmu Zengo Motorsport.
V roce 2015 zvítězil v závodě Yokohama Trophy určeném pro jezdce z nezávislých týmů, kde potvrdil schopnosti vozu Civic WTCC, se kterým porazil všechny tovární jezdce, a to dokonce dvakrát včetně emotivního vítězství na Hungaroringu.
Rob Huff:
„V posledních několika sezónách jsem si zvykl vídat vozy Civic WTCC před sebou na trati. Je proto skvělé, že letos mám možnost do jednoho z nich usednout. Nechci se spokojit s tím, že svou kariéru ukončím pouze s jedním titulem mistra světa a v týmech Honda a JAS mám skvělou příležitost tuto statistiku změnit. V Macau jsem loni závodil s vozem Civic TCR vyrobeným společností JAS. Byl to velmi dobře zkonstruovaný a rychlý stroj, což mi dodává velkou jistotu, že před sebou máme zajímavou sezónu. Už se nemohu dočkat, až začneme s testováním.“
Tiago Monteiro:
„Jsem potěšen, že mohu v týmu Honda zůstat i v sezóně 2016. U vozu jsme v posledních letech dosáhli významného pokroku a vím, že všichni přes zimu intenzivně pracovali na tom, aby byl vůz ještě rychlejší. To mi dodává důvěru, že před sebou máme opravdu dobrý rok, a to i přes silnou konkurenci na mistrovství.“
Norbert Michelisz:
„Jsem nadšen příležitostí stát se továrním jezdcem značky Honda a týmu JAS Motorsport na Mistrovství světa cestovních vozů FIA. S vozy Honda jsem závodil v posledních třech letech a za tu dobu vznikla velmi dobrá spolupráce, jejímž vyvrcholením bylo mé loňské vítězství v Yokohama Trophy. Jsem velmi vděčný a doufám, že značce Honda splatím důvěru, kterou do mne pro letošní rok vložila.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?