Honda Racing dnes s potěšením oznámila složení svého týmu pro rok 2016, jehož novým členem se stal Rob Huff, šampion Mistrovství světa cestovních vozů z roku 2012. Jeho týmovými kolegy budou Tiago Monteiro a Norbert Michelisz.
Úřadující držitel Yokohama Trophy, Norbert Michelisz, se skutečně stává továrním jezdcem značky Honda a bude závodit s vozem Civic WTCC přihlášeným společností JAS Motorsport.36letý britský pilot Rob Huff je již od své premiéry v roce 2005 jedním z předních účastníků série WTCC.Kromě mistrovského titulu z roku 2012 získal ve WTCC celkem 27 vítězství, čímž se zařadil na druhé místo v seznamu vítězů této série. Kromě toho stanul 77krát na stupních vítězů a 11krát vybojoval první pozici na startu.Je také nejúspěšnějším účastníkem v historii vysoce prestižního závodu Macau Guia Race, ve kterém získal osm vítězství.
Jedním z Huffových týmových kolegů bude Portugalec Tiago Monteiro, jenž s vozem Civic WTCC debutoval koncem roku 2012 a zůstává týmu Honda věrný již čtvrtou sezónu.
39letý Monteiro dosáhl ve WTCC nejlepšího výsledku v ročníku 2015, kdy skončil na celkovém pátém místě a zvítězil ve dvou závodech včetně úspěchu na domácí půdě značky Honda v Japonsku.
Třetím jezdcem týmu Honda se stává 31letý Norbert Michelisz. Tento pilot je největší hvězdou motoristického sportu v Maďarsku a s vozem Civic WTCC již závodil poslední tři sezóny v barvách týmu Zengo Motorsport.
V roce 2015 zvítězil v závodě Yokohama Trophy určeném pro jezdce z nezávislých týmů, kde potvrdil schopnosti vozu Civic WTCC, se kterým porazil všechny tovární jezdce, a to dokonce dvakrát včetně emotivního vítězství na Hungaroringu.
Rob Huff:
„V posledních několika sezónách jsem si zvykl vídat vozy Civic WTCC před sebou na trati. Je proto skvělé, že letos mám možnost do jednoho z nich usednout. Nechci se spokojit s tím, že svou kariéru ukončím pouze s jedním titulem mistra světa a v týmech Honda a JAS mám skvělou příležitost tuto statistiku změnit. V Macau jsem loni závodil s vozem Civic TCR vyrobeným společností JAS. Byl to velmi dobře zkonstruovaný a rychlý stroj, což mi dodává velkou jistotu, že před sebou máme zajímavou sezónu. Už se nemohu dočkat, až začneme s testováním.“
Tiago Monteiro:
„Jsem potěšen, že mohu v týmu Honda zůstat i v sezóně 2016. U vozu jsme v posledních letech dosáhli významného pokroku a vím, že všichni přes zimu intenzivně pracovali na tom, aby byl vůz ještě rychlejší. To mi dodává důvěru, že před sebou máme opravdu dobrý rok, a to i přes silnou konkurenci na mistrovství.“
Norbert Michelisz:
„Jsem nadšen příležitostí stát se továrním jezdcem značky Honda a týmu JAS Motorsport na Mistrovství světa cestovních vozů FIA. S vozy Honda jsem závodil v posledních třech letech a za tu dobu vznikla velmi dobrá spolupráce, jejímž vyvrcholením bylo mé loňské vítězství v Yokohama Trophy. Jsem velmi vděčný a doufám, že značce Honda splatím důvěru, kterou do mne pro letošní rok vložila.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?