Honda Racing dnes s potěšením oznámila složení svého týmu pro rok 2016, jehož novým členem se stal Rob Huff, šampion Mistrovství světa cestovních vozů z roku 2012. Jeho týmovými kolegy budou Tiago Monteiro a Norbert Michelisz.
Úřadující držitel Yokohama Trophy, Norbert Michelisz, se skutečně stává továrním jezdcem značky Honda a bude závodit s vozem Civic WTCC přihlášeným společností JAS Motorsport.36letý britský pilot Rob Huff je již od své premiéry v roce 2005 jedním z předních účastníků série WTCC.Kromě mistrovského titulu z roku 2012 získal ve WTCC celkem 27 vítězství, čímž se zařadil na druhé místo v seznamu vítězů této série. Kromě toho stanul 77krát na stupních vítězů a 11krát vybojoval první pozici na startu.Je také nejúspěšnějším účastníkem v historii vysoce prestižního závodu Macau Guia Race, ve kterém získal osm vítězství.
Jedním z Huffových týmových kolegů bude Portugalec Tiago Monteiro, jenž s vozem Civic WTCC debutoval koncem roku 2012 a zůstává týmu Honda věrný již čtvrtou sezónu.
39letý Monteiro dosáhl ve WTCC nejlepšího výsledku v ročníku 2015, kdy skončil na celkovém pátém místě a zvítězil ve dvou závodech včetně úspěchu na domácí půdě značky Honda v Japonsku.
Třetím jezdcem týmu Honda se stává 31letý Norbert Michelisz. Tento pilot je největší hvězdou motoristického sportu v Maďarsku a s vozem Civic WTCC již závodil poslední tři sezóny v barvách týmu Zengo Motorsport.
V roce 2015 zvítězil v závodě Yokohama Trophy určeném pro jezdce z nezávislých týmů, kde potvrdil schopnosti vozu Civic WTCC, se kterým porazil všechny tovární jezdce, a to dokonce dvakrát včetně emotivního vítězství na Hungaroringu.
Rob Huff:
„V posledních několika sezónách jsem si zvykl vídat vozy Civic WTCC před sebou na trati. Je proto skvělé, že letos mám možnost do jednoho z nich usednout. Nechci se spokojit s tím, že svou kariéru ukončím pouze s jedním titulem mistra světa a v týmech Honda a JAS mám skvělou příležitost tuto statistiku změnit. V Macau jsem loni závodil s vozem Civic TCR vyrobeným společností JAS. Byl to velmi dobře zkonstruovaný a rychlý stroj, což mi dodává velkou jistotu, že před sebou máme zajímavou sezónu. Už se nemohu dočkat, až začneme s testováním.“
Tiago Monteiro:
„Jsem potěšen, že mohu v týmu Honda zůstat i v sezóně 2016. U vozu jsme v posledních letech dosáhli významného pokroku a vím, že všichni přes zimu intenzivně pracovali na tom, aby byl vůz ještě rychlejší. To mi dodává důvěru, že před sebou máme opravdu dobrý rok, a to i přes silnou konkurenci na mistrovství.“
Norbert Michelisz:
„Jsem nadšen příležitostí stát se továrním jezdcem značky Honda a týmu JAS Motorsport na Mistrovství světa cestovních vozů FIA. S vozy Honda jsem závodil v posledních třech letech a za tu dobu vznikla velmi dobrá spolupráce, jejímž vyvrcholením bylo mé loňské vítězství v Yokohama Trophy. Jsem velmi vděčný a doufám, že značce Honda splatím důvěru, kterou do mne pro letošní rok vložila.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.