Honda Racing dnes s potěšením oznámila složení svého týmu pro rok 2016, jehož novým členem se stal Rob Huff, šampion Mistrovství světa cestovních vozů z roku 2012. Jeho týmovými kolegy budou Tiago Monteiro a Norbert Michelisz.
Úřadující držitel Yokohama Trophy, Norbert Michelisz, se skutečně stává továrním jezdcem značky Honda a bude závodit s vozem Civic WTCC přihlášeným společností JAS Motorsport.36letý britský pilot Rob Huff je již od své premiéry v roce 2005 jedním z předních účastníků série WTCC.Kromě mistrovského titulu z roku 2012 získal ve WTCC celkem 27 vítězství, čímž se zařadil na druhé místo v seznamu vítězů této série. Kromě toho stanul 77krát na stupních vítězů a 11krát vybojoval první pozici na startu.Je také nejúspěšnějším účastníkem v historii vysoce prestižního závodu Macau Guia Race, ve kterém získal osm vítězství.
Jedním z Huffových týmových kolegů bude Portugalec Tiago Monteiro, jenž s vozem Civic WTCC debutoval koncem roku 2012 a zůstává týmu Honda věrný již čtvrtou sezónu.
39letý Monteiro dosáhl ve WTCC nejlepšího výsledku v ročníku 2015, kdy skončil na celkovém pátém místě a zvítězil ve dvou závodech včetně úspěchu na domácí půdě značky Honda v Japonsku.
Třetím jezdcem týmu Honda se stává 31letý Norbert Michelisz. Tento pilot je největší hvězdou motoristického sportu v Maďarsku a s vozem Civic WTCC již závodil poslední tři sezóny v barvách týmu Zengo Motorsport.
V roce 2015 zvítězil v závodě Yokohama Trophy určeném pro jezdce z nezávislých týmů, kde potvrdil schopnosti vozu Civic WTCC, se kterým porazil všechny tovární jezdce, a to dokonce dvakrát včetně emotivního vítězství na Hungaroringu.
Rob Huff:
„V posledních několika sezónách jsem si zvykl vídat vozy Civic WTCC před sebou na trati. Je proto skvělé, že letos mám možnost do jednoho z nich usednout. Nechci se spokojit s tím, že svou kariéru ukončím pouze s jedním titulem mistra světa a v týmech Honda a JAS mám skvělou příležitost tuto statistiku změnit. V Macau jsem loni závodil s vozem Civic TCR vyrobeným společností JAS. Byl to velmi dobře zkonstruovaný a rychlý stroj, což mi dodává velkou jistotu, že před sebou máme zajímavou sezónu. Už se nemohu dočkat, až začneme s testováním.“
Tiago Monteiro:
„Jsem potěšen, že mohu v týmu Honda zůstat i v sezóně 2016. U vozu jsme v posledních letech dosáhli významného pokroku a vím, že všichni přes zimu intenzivně pracovali na tom, aby byl vůz ještě rychlejší. To mi dodává důvěru, že před sebou máme opravdu dobrý rok, a to i přes silnou konkurenci na mistrovství.“
Norbert Michelisz:
„Jsem nadšen příležitostí stát se továrním jezdcem značky Honda a týmu JAS Motorsport na Mistrovství světa cestovních vozů FIA. S vozy Honda jsem závodil v posledních třech letech a za tu dobu vznikla velmi dobrá spolupráce, jejímž vyvrcholením bylo mé loňské vítězství v Yokohama Trophy. Jsem velmi vděčný a doufám, že značce Honda splatím důvěru, kterou do mne pro letošní rok vložila.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.