Ekström lituje: Soboty mě stály titul. Boj proti týmovým kolegům je těžký.

Mattias Ekström ztratil letos hodně bodů hlavně o sobotách
Mattias Ekström ztratil letos hodně bodů hlavně o sobotách, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 16. prosince 2015 12:00
Sdílej:

Mattias Ekström viní ze ztráty titulu jeho špatné výkony v sobotních závodech. Fakt, že se před ním v tabulce jezdců nakonec umístil i Jamie Green, považuje Švéd za spravedlivý.

Mattias Ekström poosmé z patnácti sezon v DTM skončil v hodnocení šampionátu mezi nejlepšími třemi! Na titul to ale ani v sezoně 2015 nestačilo, Švéd není se svoji sezonou zcela spokojený. Z tábora Audi se před něj dostal i Jamie Green: "Je to jeden z těch roků, ze kterých budu mít smíšené pocity."

Jezdec žijící ve Švýcarsku je "celkem spokojený", protože "být v DTM třetí v konečném hodnocení je těžší, než si spousta lidí myslí." Na druhou stranu jezdec Audi stále touží po třetím mistrovském titulu: "Do finále ročníku jsem dal všechno. Bohůžel jsme až moc často během sobot nebývali dostatečně rychlí. Byli jsme dobří, ale ne perfektní."

Dalším faktorem, který hrál roli, bylo, že o titul bojovalo hned několik jezdců Audi, zatímco Mercedes se plně soustředil pouze na Pascala Wehrleina. Zvláště Jamie Green 37 letého jezdce zaujal: "Byl tím, kterého bylo potřeba porazit. Sezonu začal dvojitým vítězstvím na Hockenheimu a pak přidal ještě další [ve skutečnosti vyhrál na Hockenheimu jednou a dvakrát vyhrál na Lausitzringu]."

Jenže pak měl Green během sezony dost smůly, i tak byl ale dle Ekströma nejlepším jezdcem roku. "Je vždycky složité, když nebojujete jenom proti jezdcům jiných značek, ale také svým kolegům. Dny, kdy se nám nedařilo, mě teď mrzí dvojnásobně."

"Celkově můžeme být hrdí na to, že jsme měli tak rychlé auto. Měli jsme auto, které nám dovolilo vyjet spoustu vítězství. Je jasné, že máme přes zimu hodně domácích úkolů k vyřešení. To se ale netýká pouze našich inženýrů," zakončil dvojnásobný mistr DTM.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.