Ekström lituje: Soboty mě stály titul. Boj proti týmovým kolegům je těžký.

Mattias Ekström ztratil letos hodně bodů hlavně o sobotách
Mattias Ekström ztratil letos hodně bodů hlavně o sobotách, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 16. prosince 2015 12:00
Sdílej:

Mattias Ekström viní ze ztráty titulu jeho špatné výkony v sobotních závodech. Fakt, že se před ním v tabulce jezdců nakonec umístil i Jamie Green, považuje Švéd za spravedlivý.

Mattias Ekström poosmé z patnácti sezon v DTM skončil v hodnocení šampionátu mezi nejlepšími třemi! Na titul to ale ani v sezoně 2015 nestačilo, Švéd není se svoji sezonou zcela spokojený. Z tábora Audi se před něj dostal i Jamie Green: "Je to jeden z těch roků, ze kterých budu mít smíšené pocity."

Jezdec žijící ve Švýcarsku je "celkem spokojený", protože "být v DTM třetí v konečném hodnocení je těžší, než si spousta lidí myslí." Na druhou stranu jezdec Audi stále touží po třetím mistrovském titulu: "Do finále ročníku jsem dal všechno. Bohůžel jsme až moc často během sobot nebývali dostatečně rychlí. Byli jsme dobří, ale ne perfektní."

Dalším faktorem, který hrál roli, bylo, že o titul bojovalo hned několik jezdců Audi, zatímco Mercedes se plně soustředil pouze na Pascala Wehrleina. Zvláště Jamie Green 37 letého jezdce zaujal: "Byl tím, kterého bylo potřeba porazit. Sezonu začal dvojitým vítězstvím na Hockenheimu a pak přidal ještě další [ve skutečnosti vyhrál na Hockenheimu jednou a dvakrát vyhrál na Lausitzringu]."

Jenže pak měl Green během sezony dost smůly, i tak byl ale dle Ekströma nejlepším jezdcem roku. "Je vždycky složité, když nebojujete jenom proti jezdcům jiných značek, ale také svým kolegům. Dny, kdy se nám nedařilo, mě teď mrzí dvojnásobně."

"Celkově můžeme být hrdí na to, že jsme měli tak rychlé auto. Měli jsme auto, které nám dovolilo vyjet spoustu vítězství. Je jasné, že máme přes zimu hodně domácích úkolů k vyřešení. To se ale netýká pouze našich inženýrů," zakončil dvojnásobný mistr DTM.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.