Mattias Ekström viní ze ztráty titulu jeho špatné výkony v sobotních závodech. Fakt, že se před ním v tabulce jezdců nakonec umístil i Jamie Green, považuje Švéd za spravedlivý.
Mattias Ekström poosmé z patnácti sezon v DTM skončil v hodnocení šampionátu mezi nejlepšími třemi! Na titul to ale ani v sezoně 2015 nestačilo, Švéd není se svoji sezonou zcela spokojený. Z tábora Audi se před něj dostal i Jamie Green: "Je to jeden z těch roků, ze kterých budu mít smíšené pocity."
Jezdec žijící ve Švýcarsku je "celkem spokojený", protože "být v DTM třetí v konečném hodnocení je těžší, než si spousta lidí myslí." Na druhou stranu jezdec Audi stále touží po třetím mistrovském titulu: "Do finále ročníku jsem dal všechno. Bohůžel jsme až moc často během sobot nebývali dostatečně rychlí. Byli jsme dobří, ale ne perfektní."
Dalším faktorem, který hrál roli, bylo, že o titul bojovalo hned několik jezdců Audi, zatímco Mercedes se plně soustředil pouze na Pascala Wehrleina. Zvláště Jamie Green 37 letého jezdce zaujal: "Byl tím, kterého bylo potřeba porazit. Sezonu začal dvojitým vítězstvím na Hockenheimu a pak přidal ještě další [ve skutečnosti vyhrál na Hockenheimu jednou a dvakrát vyhrál na Lausitzringu]."
Jenže pak měl Green během sezony dost smůly, i tak byl ale dle Ekströma nejlepším jezdcem roku. "Je vždycky složité, když nebojujete jenom proti jezdcům jiných značek, ale také svým kolegům. Dny, kdy se nám nedařilo, mě teď mrzí dvojnásobně."
"Celkově můžeme být hrdí na to, že jsme měli tak rychlé auto. Měli jsme auto, které nám dovolilo vyjet spoustu vítězství. Je jasné, že máme přes zimu hodně domácích úkolů k vyřešení. To se ale netýká pouze našich inženýrů," zakončil dvojnásobný mistr DTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.