Portugalský pilot, António Félix da Costa, vysvětluje, jak dokázal profitovat ze svých počátečních problémů a čeho si na DTM tak cení.
Před několika lety byl António Félix da Costa brán jako velká budoucí naděje Red Bullu pro Formuli 1, pak se mu ale v Renault World Series moc nezadařilo. Od loňské sezony se 24 letý jezdec prezentuje v DTM a také ve Formuli E. V svém nováčkovském roce v DTM získal v roce 2014 jen šest bodů. V roce 2015 se ale dokázal zlepšit a získal hned 79 bodů a na holandském Zandvoortu dokázal dokonce vyhrát jeden ze závodů.
"To byla skvělá věc, která mi dodala potvrzení," řekl António Félix da Costa pro 'Downforce-Radio'. Portugalec si cení vysoké úrovně konkurence, která v DTM panuje. "Jezdí tam 24 profesionálních závodníků - a žádný z nich není špatný nebo pomalý. Když má člověk někdy špatný den a nesedne mu set up, nebo když udělá chybu v kvalifikaci, tak to stačí jen tak na 15. až 20. místo. Pro mě je skvělé být zde aktivní s BMW."
V své debutové sezoně bojoval da Costa především s kvalifikacemi. "Měl jsem svoje problémy. Ale udělalo to ze mě lepšího jezdce, když jsem ve středu pole bojoval s několika pomalejšími chlapíky. Být na konci pole mi ukázalo, jak se v DTM jezdí. K tomu patří také kontakty, to je nevyhnutelné."
António se kromě DTM prezentuje také ve Formuli E v týmu Aguri, dle Portugalce to ale není na škodu. Navíc kalendáře jsou postaveny tak, že stíhá všechny závody v obou seriích. "Jsem rád za to, že teď mohu dělat obojí pořádně. Vloni jsem jel celou sezonu ve Formuli E, ale díky termínovým kolizím s DTM jsem promeškal několik závodů."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.