Da Costa: V DTM jsem se stal lepším jezdcem

António Félix da Costa za volantem BMW M4 DTM
António Félix da Costa za volantem BMW M4 DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. prosince 2015 17:24
Sdílej:

Portugalský pilot, António Félix da Costa, vysvětluje, jak dokázal profitovat ze svých počátečních problémů a čeho si na DTM tak cení.

Před několika lety byl António Félix da Costa brán jako velká budoucí naděje Red Bullu pro Formuli 1, pak se mu ale v Renault World Series moc nezadařilo. Od loňské sezony se 24 letý jezdec prezentuje v DTM a také ve Formuli E. V svém nováčkovském roce v DTM získal v roce 2014 jen šest bodů. V roce 2015 se ale dokázal zlepšit a získal hned 79 bodů a na holandském Zandvoortu dokázal dokonce vyhrát jeden ze závodů.

"To byla skvělá věc, která mi dodala potvrzení," řekl António Félix da Costa pro 'Downforce-Radio'. Portugalec si cení vysoké úrovně konkurence, která v DTM panuje. "Jezdí tam 24 profesionálních závodníků - a žádný z nich není špatný nebo pomalý. Když má člověk někdy špatný den a nesedne mu set up, nebo když udělá chybu v kvalifikaci, tak to stačí jen tak na 15. až 20. místo. Pro mě je skvělé být zde aktivní s BMW."

V své debutové sezoně bojoval da Costa především s kvalifikacemi. "Měl jsem svoje problémy. Ale udělalo to ze mě lepšího jezdce, když jsem ve středu pole bojoval s několika pomalejšími chlapíky. Být na konci pole mi ukázalo, jak se v DTM jezdí. K tomu patří také kontakty, to je nevyhnutelné."

António se kromě DTM prezentuje také ve Formuli E v týmu Aguri, dle Portugalce to ale není na škodu. Navíc kalendáře jsou postaveny tak, že stíhá všechny závody v obou seriích. "Jsem rád za to, že teď mohu dělat obojí pořádně. Vloni jsem jel celou sezonu ve Formuli E, ale díky termínovým kolizím s DTM jsem promeškal několik závodů."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.