Portugalský pilot, António Félix da Costa, vysvětluje, jak dokázal profitovat ze svých počátečních problémů a čeho si na DTM tak cení.
Před několika lety byl António Félix da Costa brán jako velká budoucí naděje Red Bullu pro Formuli 1, pak se mu ale v Renault World Series moc nezadařilo. Od loňské sezony se 24 letý jezdec prezentuje v DTM a také ve Formuli E. V svém nováčkovském roce v DTM získal v roce 2014 jen šest bodů. V roce 2015 se ale dokázal zlepšit a získal hned 79 bodů a na holandském Zandvoortu dokázal dokonce vyhrát jeden ze závodů.
"To byla skvělá věc, která mi dodala potvrzení," řekl António Félix da Costa pro 'Downforce-Radio'. Portugalec si cení vysoké úrovně konkurence, která v DTM panuje. "Jezdí tam 24 profesionálních závodníků - a žádný z nich není špatný nebo pomalý. Když má člověk někdy špatný den a nesedne mu set up, nebo když udělá chybu v kvalifikaci, tak to stačí jen tak na 15. až 20. místo. Pro mě je skvělé být zde aktivní s BMW."
V své debutové sezoně bojoval da Costa především s kvalifikacemi. "Měl jsem svoje problémy. Ale udělalo to ze mě lepšího jezdce, když jsem ve středu pole bojoval s několika pomalejšími chlapíky. Být na konci pole mi ukázalo, jak se v DTM jezdí. K tomu patří také kontakty, to je nevyhnutelné."
António se kromě DTM prezentuje také ve Formuli E v týmu Aguri, dle Portugalce to ale není na škodu. Navíc kalendáře jsou postaveny tak, že stíhá všechny závody v obou seriích. "Jsem rád za to, že teď mohu dělat obojí pořádně. Vloni jsem jel celou sezonu ve Formuli E, ale díky termínovým kolizím s DTM jsem promeškal několik závodů."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?