Portugalský pilot, António Félix da Costa, vysvětluje, jak dokázal profitovat ze svých počátečních problémů a čeho si na DTM tak cení.
Před několika lety byl António Félix da Costa brán jako velká budoucí naděje Red Bullu pro Formuli 1, pak se mu ale v Renault World Series moc nezadařilo. Od loňské sezony se 24 letý jezdec prezentuje v DTM a také ve Formuli E. V svém nováčkovském roce v DTM získal v roce 2014 jen šest bodů. V roce 2015 se ale dokázal zlepšit a získal hned 79 bodů a na holandském Zandvoortu dokázal dokonce vyhrát jeden ze závodů.
"To byla skvělá věc, která mi dodala potvrzení," řekl António Félix da Costa pro 'Downforce-Radio'. Portugalec si cení vysoké úrovně konkurence, která v DTM panuje. "Jezdí tam 24 profesionálních závodníků - a žádný z nich není špatný nebo pomalý. Když má člověk někdy špatný den a nesedne mu set up, nebo když udělá chybu v kvalifikaci, tak to stačí jen tak na 15. až 20. místo. Pro mě je skvělé být zde aktivní s BMW."
V své debutové sezoně bojoval da Costa především s kvalifikacemi. "Měl jsem svoje problémy. Ale udělalo to ze mě lepšího jezdce, když jsem ve středu pole bojoval s několika pomalejšími chlapíky. Být na konci pole mi ukázalo, jak se v DTM jezdí. K tomu patří také kontakty, to je nevyhnutelné."
António se kromě DTM prezentuje také ve Formuli E v týmu Aguri, dle Portugalce to ale není na škodu. Navíc kalendáře jsou postaveny tak, že stíhá všechny závody v obou seriích. "Jsem rád za to, že teď mohu dělat obojí pořádně. Vloni jsem jel celou sezonu ve Formuli E, ale díky termínovým kolizím s DTM jsem promeškal několik závodů."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.