Da Costa: V DTM jsem se stal lepším jezdcem

António Félix da Costa za volantem BMW M4 DTM
António Félix da Costa za volantem BMW M4 DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. prosince 2015 17:24
Sdílej:

Portugalský pilot, António Félix da Costa, vysvětluje, jak dokázal profitovat ze svých počátečních problémů a čeho si na DTM tak cení.

Před několika lety byl António Félix da Costa brán jako velká budoucí naděje Red Bullu pro Formuli 1, pak se mu ale v Renault World Series moc nezadařilo. Od loňské sezony se 24 letý jezdec prezentuje v DTM a také ve Formuli E. V svém nováčkovském roce v DTM získal v roce 2014 jen šest bodů. V roce 2015 se ale dokázal zlepšit a získal hned 79 bodů a na holandském Zandvoortu dokázal dokonce vyhrát jeden ze závodů.

"To byla skvělá věc, která mi dodala potvrzení," řekl António Félix da Costa pro 'Downforce-Radio'. Portugalec si cení vysoké úrovně konkurence, která v DTM panuje. "Jezdí tam 24 profesionálních závodníků - a žádný z nich není špatný nebo pomalý. Když má člověk někdy špatný den a nesedne mu set up, nebo když udělá chybu v kvalifikaci, tak to stačí jen tak na 15. až 20. místo. Pro mě je skvělé být zde aktivní s BMW."

V své debutové sezoně bojoval da Costa především s kvalifikacemi. "Měl jsem svoje problémy. Ale udělalo to ze mě lepšího jezdce, když jsem ve středu pole bojoval s několika pomalejšími chlapíky. Být na konci pole mi ukázalo, jak se v DTM jezdí. K tomu patří také kontakty, to je nevyhnutelné."

António se kromě DTM prezentuje také ve Formuli E v týmu Aguri, dle Portugalce to ale není na škodu. Navíc kalendáře jsou postaveny tak, že stíhá všechny závody v obou seriích. "Jsem rád za to, že teď mohu dělat obojí pořádně. Vloni jsem jel celou sezonu ve Formuli E, ale díky termínovým kolizím s DTM jsem promeškal několik závodů."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.