Kvůli nákladům spojeným s vývojem nového pohonného ústrojí ve výši až 25 milionů EUR chce DTM příchod dvoulitrových turbomotorů odsunout do budoucna. Nepřijde ale o zamýšlenou spolupráci se Super-GT?
V DTM došlo k posunu zavedení dvoulitrových turbomotorů, které měly vozy německé série DTM pohánět už od roku 2017. Dle informací německého serveru 'Motorsport-Total.com' mělo toto rozhodnutí padnou zkraje týdne na jednom z jednání, důvodem jsou odhadované náklady v minimální výši 25 milionů EUR, které by byly spojeny s vývojem těchto agregátů. Vše by tak mělo zůstat při starém a používat by se nadále měly atmosferické V8. Nicméně budoucnost zůstává otevřená.
Změny by teoreticky mohly přijít od roku 2019, to by totiž rozložilo vysoké náklady do více roků. Nakonec nové motory jsou v podstatě ve vývoji už od roku 2014 a už spolkly nemalé částky na vývoj. V odborných kruzích se v otázce motorů také říká, že za tímto odložením příchodu nových motorů stojí jeden výrobce, který měl s jejich vývojem potíže, když se nebyl schopen dostat na požadovaný výkon, a tak šlápl na brzdu.
Připomeňme, že cílem zavedení nových motorů je hlavně větší show pro diváky a zatraktivnění závodů, ve kterých by se jezdci měli prezentovat ve vozech s výkonem až 650 koní. Pak je tu ještě také letité téma kooperace DTM s japonskými Super-GT.
V Japonsku už vozy v této sérii jezdí s dvoulitrovými motory s turbem. Honda, Nissan, Lexus a šéf série, Masaaki Bandoh, už prezentovali plány na společný závod DTM a Super-GT v roce 2017 ve Fuji. Ten by samozřejmě dával smysl pouze při použití stejné techniky. Čemuž se teď DTM, zdá se, spíše vzdaluje. Výrobci na Dálném východu už navíc přijetím některých částí pravidel z DTM utratily nemalé finanční částky.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.