Kvůli nákladům spojeným s vývojem nového pohonného ústrojí ve výši až 25 milionů EUR chce DTM příchod dvoulitrových turbomotorů odsunout do budoucna. Nepřijde ale o zamýšlenou spolupráci se Super-GT?
V DTM došlo k posunu zavedení dvoulitrových turbomotorů, které měly vozy německé série DTM pohánět už od roku 2017. Dle informací německého serveru 'Motorsport-Total.com' mělo toto rozhodnutí padnou zkraje týdne na jednom z jednání, důvodem jsou odhadované náklady v minimální výši 25 milionů EUR, které by byly spojeny s vývojem těchto agregátů. Vše by tak mělo zůstat při starém a používat by se nadále měly atmosferické V8. Nicméně budoucnost zůstává otevřená.
Změny by teoreticky mohly přijít od roku 2019, to by totiž rozložilo vysoké náklady do více roků. Nakonec nové motory jsou v podstatě ve vývoji už od roku 2014 a už spolkly nemalé částky na vývoj. V odborných kruzích se v otázce motorů také říká, že za tímto odložením příchodu nových motorů stojí jeden výrobce, který měl s jejich vývojem potíže, když se nebyl schopen dostat na požadovaný výkon, a tak šlápl na brzdu.
Připomeňme, že cílem zavedení nových motorů je hlavně větší show pro diváky a zatraktivnění závodů, ve kterých by se jezdci měli prezentovat ve vozech s výkonem až 650 koní. Pak je tu ještě také letité téma kooperace DTM s japonskými Super-GT.
V Japonsku už vozy v této sérii jezdí s dvoulitrovými motory s turbem. Honda, Nissan, Lexus a šéf série, Masaaki Bandoh, už prezentovali plány na společný závod DTM a Super-GT v roce 2017 ve Fuji. Ten by samozřejmě dával smysl pouze při použití stejné techniky. Čemuž se teď DTM, zdá se, spíše vzdaluje. Výrobci na Dálném východu už navíc přijetím některých částí pravidel z DTM utratily nemalé finanční částky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.