Kvůli nákladům spojeným s vývojem nového pohonného ústrojí ve výši až 25 milionů EUR chce DTM příchod dvoulitrových turbomotorů odsunout do budoucna. Nepřijde ale o zamýšlenou spolupráci se Super-GT?
V DTM došlo k posunu zavedení dvoulitrových turbomotorů, které měly vozy německé série DTM pohánět už od roku 2017. Dle informací německého serveru 'Motorsport-Total.com' mělo toto rozhodnutí padnou zkraje týdne na jednom z jednání, důvodem jsou odhadované náklady v minimální výši 25 milionů EUR, které by byly spojeny s vývojem těchto agregátů. Vše by tak mělo zůstat při starém a používat by se nadále měly atmosferické V8. Nicméně budoucnost zůstává otevřená.
Změny by teoreticky mohly přijít od roku 2019, to by totiž rozložilo vysoké náklady do více roků. Nakonec nové motory jsou v podstatě ve vývoji už od roku 2014 a už spolkly nemalé částky na vývoj. V odborných kruzích se v otázce motorů také říká, že za tímto odložením příchodu nových motorů stojí jeden výrobce, který měl s jejich vývojem potíže, když se nebyl schopen dostat na požadovaný výkon, a tak šlápl na brzdu.
Připomeňme, že cílem zavedení nových motorů je hlavně větší show pro diváky a zatraktivnění závodů, ve kterých by se jezdci měli prezentovat ve vozech s výkonem až 650 koní. Pak je tu ještě také letité téma kooperace DTM s japonskými Super-GT.
V Japonsku už vozy v této sérii jezdí s dvoulitrovými motory s turbem. Honda, Nissan, Lexus a šéf série, Masaaki Bandoh, už prezentovali plány na společný závod DTM a Super-GT v roce 2017 ve Fuji. Ten by samozřejmě dával smysl pouze při použití stejné techniky. Čemuž se teď DTM, zdá se, spíše vzdaluje. Výrobci na Dálném východu už navíc přijetím některých částí pravidel z DTM utratily nemalé finanční částky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.