Ocon by v roce 2016 rád závodit v DTM za Mercedes

Esteban Ocon - uvidíme jej příští rok v DTM?
Esteban Ocon - uvidíme jej příští rok v DTM?, foto: Sahara Force India
iM2 12. listopadu 2015 17:50
Sdílej:

Esteban Ocon doufá, že pro sezonu 2016 získá kokpit v DTM. Toto rozhodnutí ale není jen na něm, ale je také spojeno s budoucností Pascala Wehrleina.

Esteban Ocon platí u Mercedesu již nějakou dobu za potenciálního nástupce Pascala Wehrleina. Pokud by měl letošní mistr DTM pro příští rok odejít do Formule 1, o čemž se dle všeho vážně uvažuje, tak by bylo u Mercedesu jedno místo volné. S největší pravděpodobností by jej zaplnil právě Ocon. 19 letý Francouz byl v roce 2014 mistrem Evropské série Formule 3. Letos závodí v GP3, kde je čtyři závody před koncem sezony ještě v boji o titul.

"Ve všech závodech jsem byl poměrně silně zapojen," řekl Esteban Ocon o své letošní roli náhradního pilota Mercedesu v DTM pro server 'Motorsport.com'. "Během brífingů mluvím se všemi inženýry a vysvětluji jim moje hledisko. O sérii jsem se toho hodně naučil, zvláště o technických aspektech."

"Funguje to podobně jako ve Formuli 1, což mě trochu překvapilo. Je to znamenitá kategorie a byl bych rád, kdybych tam rok strávil," řekl 19 letý mladík na finálovém závodu DTM na Hockenheimu. V Německu byla ve hře dokonce varianta, že Esteban Ocon během víkendu nahradí Daniela Juncadellu, který byl nemocný. Španěl se ale nakonec stihl včas uzdravit.

Je ale jasné, že budoucnost Ocona je silně spojena s budoucností Wehrleina. Pokud by totiž letošní šampion DTM pokračoval i v příští sezoně v německé sérii, tak by bylo o volný kokpit méně. Závodní ředitel Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, řekl: "Byli bychom extrémně rádi, kdyby za nás Pascal ještě rok nebo dva jezdil. O to se budeme neustále snažit.

Ale také znám Pascalovi cíle a byl bych také rád, kdyby to dotáhl do F1. Vezmeme to tak, jak to přijde. Pokud bude tady, tak to bude super. Pokud bude ve Formuli 1, tak to pro něj také bude skvělé. Z toho důvodu nebudeme mít [v žádném z případů] špatný pocit," zakončil Fritz. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.