Esteban Ocon doufá, že pro sezonu 2016 získá kokpit v DTM. Toto rozhodnutí ale není jen na něm, ale je také spojeno s budoucností Pascala Wehrleina.
Esteban Ocon platí u Mercedesu již nějakou dobu za potenciálního nástupce Pascala Wehrleina. Pokud by měl letošní mistr DTM pro příští rok odejít do Formule 1, o čemž se dle všeho vážně uvažuje, tak by bylo u Mercedesu jedno místo volné. S největší pravděpodobností by jej zaplnil právě Ocon. 19 letý Francouz byl v roce 2014 mistrem Evropské série Formule 3. Letos závodí v GP3, kde je čtyři závody před koncem sezony ještě v boji o titul.
"Ve všech závodech jsem byl poměrně silně zapojen," řekl Esteban Ocon o své letošní roli náhradního pilota Mercedesu v DTM pro server 'Motorsport.com'. "Během brífingů mluvím se všemi inženýry a vysvětluji jim moje hledisko. O sérii jsem se toho hodně naučil, zvláště o technických aspektech."
"Funguje to podobně jako ve Formuli 1, což mě trochu překvapilo. Je to znamenitá kategorie a byl bych rád, kdybych tam rok strávil," řekl 19 letý mladík na finálovém závodu DTM na Hockenheimu. V Německu byla ve hře dokonce varianta, že Esteban Ocon během víkendu nahradí Daniela Juncadellu, který byl nemocný. Španěl se ale nakonec stihl včas uzdravit.
Je ale jasné, že budoucnost Ocona je silně spojena s budoucností Wehrleina. Pokud by totiž letošní šampion DTM pokračoval i v příští sezoně v německé sérii, tak by bylo o volný kokpit méně. Závodní ředitel Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, řekl: "Byli bychom extrémně rádi, kdyby za nás Pascal ještě rok nebo dva jezdil. O to se budeme neustále snažit.
Ale také znám Pascalovi cíle a byl bych také rád, kdyby to dotáhl do F1. Vezmeme to tak, jak to přijde. Pokud bude tady, tak to bude super. Pokud bude ve Formuli 1, tak to pro něj také bude skvělé. Z toho důvodu nebudeme mít [v žádném z případů] špatný pocit," zakončil Fritz.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.