Esteban Ocon doufá, že pro sezonu 2016 získá kokpit v DTM. Toto rozhodnutí ale není jen na něm, ale je také spojeno s budoucností Pascala Wehrleina.
Esteban Ocon platí u Mercedesu již nějakou dobu za potenciálního nástupce Pascala Wehrleina. Pokud by měl letošní mistr DTM pro příští rok odejít do Formule 1, o čemž se dle všeho vážně uvažuje, tak by bylo u Mercedesu jedno místo volné. S největší pravděpodobností by jej zaplnil právě Ocon. 19 letý Francouz byl v roce 2014 mistrem Evropské série Formule 3. Letos závodí v GP3, kde je čtyři závody před koncem sezony ještě v boji o titul.
"Ve všech závodech jsem byl poměrně silně zapojen," řekl Esteban Ocon o své letošní roli náhradního pilota Mercedesu v DTM pro server 'Motorsport.com'. "Během brífingů mluvím se všemi inženýry a vysvětluji jim moje hledisko. O sérii jsem se toho hodně naučil, zvláště o technických aspektech."
"Funguje to podobně jako ve Formuli 1, což mě trochu překvapilo. Je to znamenitá kategorie a byl bych rád, kdybych tam rok strávil," řekl 19 letý mladík na finálovém závodu DTM na Hockenheimu. V Německu byla ve hře dokonce varianta, že Esteban Ocon během víkendu nahradí Daniela Juncadellu, který byl nemocný. Španěl se ale nakonec stihl včas uzdravit.
Je ale jasné, že budoucnost Ocona je silně spojena s budoucností Wehrleina. Pokud by totiž letošní šampion DTM pokračoval i v příští sezoně v německé sérii, tak by bylo o volný kokpit méně. Závodní ředitel Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, řekl: "Byli bychom extrémně rádi, kdyby za nás Pascal ještě rok nebo dva jezdil. O to se budeme neustále snažit.
Ale také znám Pascalovi cíle a byl bych také rád, kdyby to dotáhl do F1. Vezmeme to tak, jak to přijde. Pokud bude tady, tak to bude super. Pokud bude ve Formuli 1, tak to pro něj také bude skvělé. Z toho důvodu nebudeme mít [v žádném z případů] špatný pocit," zakončil Fritz.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.