Ocon by v roce 2016 rád závodit v DTM za Mercedes

Esteban Ocon - uvidíme jej příští rok v DTM?
Esteban Ocon - uvidíme jej příští rok v DTM?, foto: Sahara Force India
iM2 12. listopadu 2015 17:50
Sdílej:

Esteban Ocon doufá, že pro sezonu 2016 získá kokpit v DTM. Toto rozhodnutí ale není jen na něm, ale je také spojeno s budoucností Pascala Wehrleina.

Esteban Ocon platí u Mercedesu již nějakou dobu za potenciálního nástupce Pascala Wehrleina. Pokud by měl letošní mistr DTM pro příští rok odejít do Formule 1, o čemž se dle všeho vážně uvažuje, tak by bylo u Mercedesu jedno místo volné. S největší pravděpodobností by jej zaplnil právě Ocon. 19 letý Francouz byl v roce 2014 mistrem Evropské série Formule 3. Letos závodí v GP3, kde je čtyři závody před koncem sezony ještě v boji o titul.

"Ve všech závodech jsem byl poměrně silně zapojen," řekl Esteban Ocon o své letošní roli náhradního pilota Mercedesu v DTM pro server 'Motorsport.com'. "Během brífingů mluvím se všemi inženýry a vysvětluji jim moje hledisko. O sérii jsem se toho hodně naučil, zvláště o technických aspektech."

"Funguje to podobně jako ve Formuli 1, což mě trochu překvapilo. Je to znamenitá kategorie a byl bych rád, kdybych tam rok strávil," řekl 19 letý mladík na finálovém závodu DTM na Hockenheimu. V Německu byla ve hře dokonce varianta, že Esteban Ocon během víkendu nahradí Daniela Juncadellu, který byl nemocný. Španěl se ale nakonec stihl včas uzdravit.

Je ale jasné, že budoucnost Ocona je silně spojena s budoucností Wehrleina. Pokud by totiž letošní šampion DTM pokračoval i v příští sezoně v německé sérii, tak by bylo o volný kokpit méně. Závodní ředitel Mercedesu pro DTM, Ulrich Fritz, řekl: "Byli bychom extrémně rádi, kdyby za nás Pascal ještě rok nebo dva jezdil. O to se budeme neustále snažit.

Ale také znám Pascalovi cíle a byl bych také rád, kdyby to dotáhl do F1. Vezmeme to tak, jak to přijde. Pokud bude tady, tak to bude super. Pokud bude ve Formuli 1, tak to pro něj také bude skvělé. Z toho důvodu nebudeme mít [v žádném z případů] špatný pocit," zakončil Fritz. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?