Spousta bývalých pilotů F1 se od roku 2000 pokusila uspět i v DTM, ale ani jednomu z nich se nepovedlo vyjet titul. Pascal Wehrlein má za to, že ví, proč tomu tak je.
Jezdci F1 se občas snaží prodlužovat svoji závodní kariéru ještě v DTM. Jezdci jako Keke Rosberg nebo Hans-Joachim Stuck slavili dokonce velké úspěchy. Také od znovuzrození DTM v roce 2000 se představitelé společnosti ITR, promotéra série, hodně snaží, aby do DTM dostali velká jména.
Aktuálně jezdí v DTM dva jezdci se zkušeností z F1 - Timo Glock a Paul di Resta (ten ale do F1 odešel po zisku titulu v DTM). Jenže titul mistra DTM se žádnému bývalému pilotovi F1 od roku 2000 nepodařilo vyjet. Kde je problém? Pascal Wehrlein má za to, že zná důvod. Čerstvě korunovaný mistr DTM ví, o čem mluví - během roku toho ujel hodně na simulátoru Mercedesu a svezl se už také s monopostem (Mercedesu i Force Indie) přímo na okruhu.
Jemu osobně přesedání mezi jednolivými vozy problém nedělalo. Možná i proto si vyvinul teorii, proč jezdci z F1 nemají v DTM na růžích ustláno: "Myslím, že největší rozdíl je v tom, že v DTM ještě nejsem tak dlouho. Proto mi nepříjde přesedání mezi vozy F1 a DTM tak obtížné. Jezdci jako Ralf Schumacher, David Coulthard nebo Mika Häkkinen jezdili dlouhá léta v F1, to se potom mění jezdecký styl hůř," řekl mladík pro Sky Sport.
Z výše zmíněných jezdců vyhrál závod DTM pouze Mika Häkkinen (před ním se to povedlo ještě Jeanu Alesimu). Schumacher se jednou postavil na podium a Coulthard nezvládl ani to. V DTM nezazářil ani Hein-Harald Frenzen. Obecně tedy zůstávájí jezdci z F1 za očekáváním.
"Když jezdíte dlouhá léta jednu závodní sérii, tak si pro ní vyvinete závodní styl," to by mohlo vysvětlovat i problémy Paula di Resty, který po návratu do DTM stále hledá formu, která jej dovezla k titulu v roce 2010 (tedy před odchodem do F1). I když se vozy DTM svým chováním hodně blíží fomulovým strojům, Pascal Wehrlein upozorňuje na rozdíly: "DTM chce jiný jezdecký styl, proto mělo tolik jezdců problémy."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?