Spousta bývalých pilotů F1 se od roku 2000 pokusila uspět i v DTM, ale ani jednomu z nich se nepovedlo vyjet titul. Pascal Wehrlein má za to, že ví, proč tomu tak je.
Jezdci F1 se občas snaží prodlužovat svoji závodní kariéru ještě v DTM. Jezdci jako Keke Rosberg nebo Hans-Joachim Stuck slavili dokonce velké úspěchy. Také od znovuzrození DTM v roce 2000 se představitelé společnosti ITR, promotéra série, hodně snaží, aby do DTM dostali velká jména.
Aktuálně jezdí v DTM dva jezdci se zkušeností z F1 - Timo Glock a Paul di Resta (ten ale do F1 odešel po zisku titulu v DTM). Jenže titul mistra DTM se žádnému bývalému pilotovi F1 od roku 2000 nepodařilo vyjet. Kde je problém? Pascal Wehrlein má za to, že zná důvod. Čerstvě korunovaný mistr DTM ví, o čem mluví - během roku toho ujel hodně na simulátoru Mercedesu a svezl se už také s monopostem (Mercedesu i Force Indie) přímo na okruhu.
Jemu osobně přesedání mezi jednolivými vozy problém nedělalo. Možná i proto si vyvinul teorii, proč jezdci z F1 nemají v DTM na růžích ustláno: "Myslím, že největší rozdíl je v tom, že v DTM ještě nejsem tak dlouho. Proto mi nepříjde přesedání mezi vozy F1 a DTM tak obtížné. Jezdci jako Ralf Schumacher, David Coulthard nebo Mika Häkkinen jezdili dlouhá léta v F1, to se potom mění jezdecký styl hůř," řekl mladík pro Sky Sport.
Z výše zmíněných jezdců vyhrál závod DTM pouze Mika Häkkinen (před ním se to povedlo ještě Jeanu Alesimu). Schumacher se jednou postavil na podium a Coulthard nezvládl ani to. V DTM nezazářil ani Hein-Harald Frenzen. Obecně tedy zůstávájí jezdci z F1 za očekáváním.
"Když jezdíte dlouhá léta jednu závodní sérii, tak si pro ní vyvinete závodní styl," to by mohlo vysvětlovat i problémy Paula di Resty, který po návratu do DTM stále hledá formu, která jej dovezla k titulu v roce 2010 (tedy před odchodem do F1). I když se vozy DTM svým chováním hodně blíží fomulovým strojům, Pascal Wehrlein upozorňuje na rozdíly: "DTM chce jiný jezdecký styl, proto mělo tolik jezdců problémy."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?