Mattias Ekström nakonec obsadil ve své 15. sezoně v DTM 3. místo mezi jezdci. Po značnou část roku byl Švéd na čele hodnocení mezi jezdci, třetí titul však nezískal - ten připadl do tábora Mercedesu, konkrétně Pascalu Wehrleinovi. V rozhovoru pro německé ARD se pak nechal slyšet, že letos nezískal titul ten nejrychlejší jezdec.
"Není nejlepším jezdcem letošního roku, protože nebyl nejrychlejší. Dostalo se mu také hodně pomoci od jeho kolegů. Měl zcela jistě spoustu dobrých kvalifikací a závodů, ale potřeboval štěstí a kolegy, kteří ho podpořili. Ale pro mě je třeba mnohem víc, aby se stal velkou ikonou na poli motorsportu, než jenom jeden titul. Z mého pohledu toho musí ještě hodně ukázat, ale je také ještě hodně mladý..." řek Mattias Ekström.
Pro Audi Sport je tento rok hořko-sladký: Jejich vozy sice byly rychlé, ale nakonec jim všechny tituly unikly. Švéd považuje svůj boj o jezdecký titul za obtížný hned od začátku, jak prozradil serveru TouringCarTimes: "Měli jsme velmi silné auto a prokazovali jsme to během sezony. Ale vnitrotýmová konkurence u Audi byla dost vysoká."
"Mercedes byl schopný se zaměřit pouze na jednoho jezdce, u nás v týmu panovala velká konkurence, takže podporu týmových kolegů jste nezískali." Nejlépe začal rok Jamie Green, kterému ale nevyšla prostřední část sezony, v závěru už ale opět exeloval (na Hockenheimu byl 2. a 1.). Ekström složil svému kolegovi pochvalu.
"Z nás všech byl Jamie jednoznačně tím nejlepším. Byl rychlý, tvrdě pracoval a byl tím, koho jsme následovali. Je škoda, že měl smůlu, protože jinak by byl schopný bojovat o titul až do konce." Mattias letos dva závody vyhrál, v dalších třech se postavil na podium.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?