Ekström: Letos titul nevyhrál ten nejrychlejší

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 20. října 2015 22:04
Sdílej:

Mattias Ekström nakonec obsadil ve své 15. sezoně v DTM 3. místo mezi jezdci. Po značnou část roku byl Švéd na čele hodnocení mezi jezdci, třetí titul však nezískal - ten připadl do tábora Mercedesu, konkrétně Pascalu Wehrleinovi. V rozhovoru pro německé ARD se pak nechal slyšet, že letos nezískal titul ten nejrychlejší jezdec.

"Není nejlepším jezdcem letošního roku, protože nebyl nejrychlejší. Dostalo se mu také hodně pomoci od jeho kolegů. Měl zcela jistě spoustu dobrých kvalifikací a závodů, ale potřeboval štěstí a kolegy, kteří ho podpořili. Ale pro mě je třeba mnohem víc, aby se stal velkou ikonou na poli motorsportu, než jenom jeden titul. Z mého pohledu toho musí ještě hodně ukázat, ale je také ještě hodně mladý..." řek Mattias Ekström.

Pro Audi Sport je tento rok hořko-sladký: Jejich vozy sice byly rychlé, ale nakonec jim všechny tituly unikly. Švéd považuje svůj boj o jezdecký titul za obtížný hned od začátku, jak prozradil serveru TouringCarTimes: "Měli jsme velmi silné auto a prokazovali jsme to během sezony. Ale vnitrotýmová konkurence u Audi byla dost vysoká."

"Mercedes byl schopný se zaměřit pouze na jednoho jezdce, u nás v týmu panovala velká konkurence, takže podporu týmových kolegů jste nezískali." Nejlépe začal rok Jamie Green, kterému ale nevyšla prostřední část sezony, v závěru už ale opět exeloval (na Hockenheimu byl 2. a 1.). Ekström složil svému kolegovi pochvalu.

"Z nás všech byl Jamie jednoznačně tím nejlepším. Byl rychlý, tvrdě pracoval a byl tím, koho jsme následovali. Je škoda, že měl smůlu, protože jinak by byl schopný bojovat o titul až do konce." Mattias letos dva závody vyhrál, v dalších třech se postavil na podium.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.