Mattias Ekström nakonec obsadil ve své 15. sezoně v DTM 3. místo mezi jezdci. Po značnou část roku byl Švéd na čele hodnocení mezi jezdci, třetí titul však nezískal - ten připadl do tábora Mercedesu, konkrétně Pascalu Wehrleinovi. V rozhovoru pro německé ARD se pak nechal slyšet, že letos nezískal titul ten nejrychlejší jezdec.
"Není nejlepším jezdcem letošního roku, protože nebyl nejrychlejší. Dostalo se mu také hodně pomoci od jeho kolegů. Měl zcela jistě spoustu dobrých kvalifikací a závodů, ale potřeboval štěstí a kolegy, kteří ho podpořili. Ale pro mě je třeba mnohem víc, aby se stal velkou ikonou na poli motorsportu, než jenom jeden titul. Z mého pohledu toho musí ještě hodně ukázat, ale je také ještě hodně mladý..." řek Mattias Ekström.
Pro Audi Sport je tento rok hořko-sladký: Jejich vozy sice byly rychlé, ale nakonec jim všechny tituly unikly. Švéd považuje svůj boj o jezdecký titul za obtížný hned od začátku, jak prozradil serveru TouringCarTimes: "Měli jsme velmi silné auto a prokazovali jsme to během sezony. Ale vnitrotýmová konkurence u Audi byla dost vysoká."
"Mercedes byl schopný se zaměřit pouze na jednoho jezdce, u nás v týmu panovala velká konkurence, takže podporu týmových kolegů jste nezískali." Nejlépe začal rok Jamie Green, kterému ale nevyšla prostřední část sezony, v závěru už ale opět exeloval (na Hockenheimu byl 2. a 1.). Ekström složil svému kolegovi pochvalu.
"Z nás všech byl Jamie jednoznačně tím nejlepším. Byl rychlý, tvrdě pracoval a byl tím, koho jsme následovali. Je škoda, že měl smůlu, protože jinak by byl schopný bojovat o titul až do konce." Mattias letos dva závody vyhrál, v dalších třech se postavil na podium.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?