Ekström: Letos titul nevyhrál ten nejrychlejší

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 20. října 2015 22:04
Sdílej:

Mattias Ekström nakonec obsadil ve své 15. sezoně v DTM 3. místo mezi jezdci. Po značnou část roku byl Švéd na čele hodnocení mezi jezdci, třetí titul však nezískal - ten připadl do tábora Mercedesu, konkrétně Pascalu Wehrleinovi. V rozhovoru pro německé ARD se pak nechal slyšet, že letos nezískal titul ten nejrychlejší jezdec.

"Není nejlepším jezdcem letošního roku, protože nebyl nejrychlejší. Dostalo se mu také hodně pomoci od jeho kolegů. Měl zcela jistě spoustu dobrých kvalifikací a závodů, ale potřeboval štěstí a kolegy, kteří ho podpořili. Ale pro mě je třeba mnohem víc, aby se stal velkou ikonou na poli motorsportu, než jenom jeden titul. Z mého pohledu toho musí ještě hodně ukázat, ale je také ještě hodně mladý..." řek Mattias Ekström.

Pro Audi Sport je tento rok hořko-sladký: Jejich vozy sice byly rychlé, ale nakonec jim všechny tituly unikly. Švéd považuje svůj boj o jezdecký titul za obtížný hned od začátku, jak prozradil serveru TouringCarTimes: "Měli jsme velmi silné auto a prokazovali jsme to během sezony. Ale vnitrotýmová konkurence u Audi byla dost vysoká."

"Mercedes byl schopný se zaměřit pouze na jednoho jezdce, u nás v týmu panovala velká konkurence, takže podporu týmových kolegů jste nezískali." Nejlépe začal rok Jamie Green, kterému ale nevyšla prostřední část sezony, v závěru už ale opět exeloval (na Hockenheimu byl 2. a 1.). Ekström složil svému kolegovi pochvalu.

"Z nás všech byl Jamie jednoznačně tím nejlepším. Byl rychlý, tvrdě pracoval a byl tím, koho jsme následovali. Je škoda, že měl smůlu, protože jinak by byl schopný bojovat o titul až do konce." Mattias letos dva závody vyhrál, v dalších třech se postavil na podium.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?