Sportovní ředitel BMW, Jens Marquardt, je s novým formátem závodních víkendů DTM spokojen. Ví ale, že je ještě pár míst, na kterých je třeba zapracovat.
Sezona 2015 pro DTM značí novou éru. Poprvé od roku 2002 se jezdí dva závody za víkend. Sportovní ředitel BMW, Jens Marquardt, využil času před finálovým závodem na Hockenheimu, aby krátce shrnul dosavadní postřehy týkající se nového formátu závodních víkendů. "V zásadě věřím, že tento formát dvou závodů za víkend je dobrý. Vedlo to k požadovaným změnám.
Otázku teď zůstává, jestli konstalace, kterou teď máme - krátký závod bez zastávky a delší závod se zastávkou - je správnou variantou," popisuje Jens Marquardt. V minulosti se v DTM sice už jezdily dva závody, ale oba měly stejnou vzdálenost. Před nějakými častými změnami formátu ale Jens varuje: "Věřím, že stabilita je důležitým tématem. Je to důležité také pro diváky. Během let byli naučení vždy sledovat v neděli ve 14:00 hodin DTM v ARD [německá televize]. Teď jsme s tím pohnuli a musíme se hodně vynasnažit, aby si lidé zase nově zvykli."
Start jednotlivých závodů se během roku docela měnil. To může odradit zvláště příležitostné diváky. Například na Nürburgringu se jely oba dva závody kolem poledne, v Rakousku k večeru a odpoledne. Po sezoně by tak mohlo být analyzováno, které vysílací časy byly nejzajímavější. "Je tu samozřejmě mnoho faktorů: Źádná Bundesliga atd. Ale fungovalo to velmi dobře, zvláště v sobotu. Stabilně jsme měli [na ARD] více než milion diváků a z části dvojnásobný podíl sledovanosti."
Třetí závod za víkend by už ale byl i dle Marquardta moc: "To je těžké, protože pak bychom se museli podívat na celkové výkony motorů. Během dvou závodů, které během víkendu máme, jsme se zvedli z 10 na 18 závodů. Najedete spoustu kilometrů a motory jsou konstruovány na zcela jinou délku výkonu."
"To musí člověk velice opatrně zvážit. Zcela určitě chceme skvělý produkt DTM pozvednout ještě výše a dále jej rozšířit, podíl sledovanosti a rozsah zvýšit." Dle šéfa BMW pro motorsport je DTM "nejlepší závodní sérií cestovních aut na světě". Před letošní sezonou Deutsche Tourenwagen Masters však mnozí poukazovali na to, že dva závody za víkend mohou přinést také dvojnásobnou zátěž pro týmy. Hodně se mluvilo o tlaku na mechaniky a možných velkých nákladech v případě, že by došlo k nějakému většímu poškození auta v sobotu.
Jens Marquardt ale hovoří jasně: "Během závodního víkendu jsem si poseděl se šéfy svých čtyř závodních týmů déle. Bavili jsme se o tom a vlastně nikdo si nemyslí, že je to teď horší." Mezi závody je pro mechaniky dostatečný čas na odpočinek, v této době stejně nesmí na autech pracovat, což je dle Němce dobře. "Známe všechny naše lidi. Když jim dáte pět hodin na práci na autě, tak pracují také pět hodin na tom, aby ji odvedli co možná nejlépe. Když jim dáte deset, tak na tom pracují deset a když jim dáte dvě, tak na tom pracují jen dvě."
"Myslím, že formát se přeměnil dobře i pro týmy. Nic nevedlo k nějakým velkým přetížením nebo tak něco." Že podobný systém funguje, ukazují zkušenosti z NASCAR. "Tam se pak garáže jednoduše zavřou a lidé musí takříkajíc odejít. Podle mě to není špatný kořen.
Ojediněle chcete sledovat nějaké výjimky. Když nějakému autu při nějaké nehodě odlétnou všechny části, tak se musíte podívat, jak se to dá dát do pořádku, protože samozřejmě chcete, aby auto startovalo. Letos jsme ale udělali dobrý krok a to pro všechny zúčastněné. Nemyslím si, že by tím produkt trpěl," uzavřel Jens.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.