Plánované nasazení turbo motorů do Deutsche Tourenwagen Masters od sezony 2017 se zřejmě může dočkat odložení, blokuje jej totiž Mercedes AMG.
Tři značky, které se v DTM prezentují, se v minulosti shodly na tom, že by od sezony 2017 používaly dvoulitrové čtyřválce s turbem. Sezona 2016 by tak měla být poslední pro aktuální V8. Nové jednotky by měly produkovat kolem 650 koní, což je takřka o 200 více než ty současné.
Nicméně dle německého Auto Motor und Sport Mercedes AMG zablokoval vývoj nového motoru, na jednání s Audi a BMW mělo být dohodnuto odsunutí jeho nasazení až na rok 2019. Toto Wolff, šéf Mercedes Motorsport, obhajuje toto rozhodnutí, které bylo učiněno z důvodu vysokých vývojových nákladů.
"Věříme, že hodnota zábavy v DTM nebude zavedením nového motoru nijak signifikantně změněna, nicméně náklady budou, a to je důvod, proč se s oběma dalšími výrobci snažíme o alternativní scénář," řekl Wolff.
Jeden člověk obeznámený se situací řekl, že vývojový proces je v pokročilé fázi a dle něj není pravděpodobné, že by náklady nějak výrazně vzrostly. To podporuje nejrůznější (dosti divoké) zvěsti o tom, že Mercedes přemýšlí o odchodu z DTM a oddálením nasazení nových motorů chtějí stuttgartští dosáhnout toho, aby už nové motory nemusely vyvíjet, ale na druhou stranu "upotřebili" nově představený model.
Toto Wolff s tím samozřejmě rezolutně nesouhlasí: "Mercedes chce zůstat v DTM a společně s dalšími výrobci sérii přidat novou vizi." Zdržení ve vývoji nových motorů také oddaluje příchod nové série “Class One”, která má vzniknout jakousi fúzí DTM, japonských Super GT a amerických IMSA. Očekávalo se, že první společný podnik by mohl být právě někdy v roce 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.