Mercedes zastavil vývoj nového motoru pro DTM

Mercedes zastavil vývoj nového motoru, v DTM ale chce setrvat
Mercedes zastavil vývoj nového motoru, v DTM ale chce setrvat, foto: Daimler AG
iM2 1. října 2015 21:50
Sdílej:

Plánované nasazení turbo motorů do Deutsche Tourenwagen Masters od sezony 2017 se zřejmě může dočkat odložení, blokuje jej totiž Mercedes AMG.

Tři značky, které se v DTM prezentují, se v minulosti shodly na tom, že by od sezony 2017 používaly dvoulitrové čtyřválce s turbem. Sezona 2016 by tak měla být poslední pro aktuální V8. Nové jednotky by měly produkovat kolem 650 koní, což je takřka o 200 více než ty současné. 

Nicméně dle německého Auto Motor und Sport Mercedes AMG zablokoval vývoj nového motoru, na jednání s Audi a BMW mělo být dohodnuto odsunutí jeho nasazení až na rok 2019. Toto Wolff, šéf Mercedes Motorsport, obhajuje toto rozhodnutí, které bylo učiněno z důvodu vysokých vývojových nákladů.

"Věříme, že hodnota zábavy v DTM nebude zavedením nového motoru nijak signifikantně změněna, nicméně náklady budou, a to je důvod, proč se s oběma dalšími výrobci snažíme o alternativní scénář," řekl Wolff.

Jeden člověk obeznámený se situací řekl, že vývojový proces je v pokročilé fázi a dle něj není pravděpodobné, že by náklady nějak výrazně vzrostly. To podporuje nejrůznější (dosti divoké) zvěsti o tom, že Mercedes přemýšlí o odchodu z DTM a oddálením nasazení nových motorů chtějí stuttgartští dosáhnout toho, aby už nové motory nemusely vyvíjet, ale na druhou stranu "upotřebili" nově představený model. 

Toto Wolff s tím samozřejmě rezolutně nesouhlasí: "Mercedes chce zůstat v DTM a společně s dalšími výrobci sérii přidat novou vizi." Zdržení ve vývoji nových motorů také oddaluje příchod nové série “Class One”, která má vzniknout jakousi fúzí DTM, japonských Super GT a amerických IMSA. Očekávalo se, že první společný podnik by mohl být právě někdy v roce 2017.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?