Dle mnohých kontroverzní systém přidělování závaží za získané výsledky dozná od sezony 2016 změny. Zodpovědní za tuto problematiku rozhodnou v zimě.
Systém přidělování závaží na základě výkonnosti bude od sezony 2016 změněn. Aktuálně je základní váha aut 1 120 kg. Na základě výsledků jednotlivých značek a pilotů je pak do speciálů přidáváno nebo odebíráno 2,5 kilogramové závaží. Minimální a maximální hodnoty jsou následující: 1 105 kg a 1 140 kg. Ukázalo se ale, že tato závaží mají až moc velký vliv na výsledky závodu.
Patrné to bylo především na Zandvoortu, kde speciály BMW vážily jen 1 105,31 kg. To bylo proti Audi (1 126,86 Kg) a Mercedesům (1 128,75 kg) výraznou výhodou. BMW v sobotním závodu obsadilo prvních sedm míst a v neděli prvních pět. Naposledy na Oscherslebenu bylo BMW o 24,69 kg lehčí než Audi a o 18,13 kg než Mercedes. V obou závodech v Německu si BMW připsalo první čtyři místa.
Z dosavadních sedmi letošních závodních víkendů jen v Moskvě nevyhrála oba dva víkendové závody jen jedna značka. "Je jasné, že na tomto systému musíme pracovat. To váhové rozpětí je až moc velké. Výrobci a svaz se shodli na tom, že po sezoně přijdou s novým řešením. V prvním kroku by mělo dojít ke změnám váhy také mezi sobotou a nedělí. Možná, že musíme udělat ještě něco jinak," říká Ulrich Fritz, týmový šéf Mercedesu.
V průměru bylo v letošní sezoně nejtěžším autem na trati Audi, ale výkonnost RS5 DTM je natolik dobrá, že Mattias Ekström, Edoardo Mortara a Jamie Green patří v průběžném pořadí mezi čtyři nejlepší jezdce šampionátu. Právě Mattias Ekström se k tomuto pravidlu nedávno vyjádřil: "Mně váhové pravidlo nevadí, dokud nenarušuje výsledky. Když člověk v závodě myslí na to, že radši nedojede na bodech, protože jinak bude těžší, pak je to hloupé.
Myslím, že bychom potřebovali nový systém, ve kterém by váhové znevýhodnění neovlivňovaly výsledky závodu. V závodech by se mělo bojovat o každý jednotlivý bod. Pak by bylo lepší, kdyby se body rozdávaly až do posledního bodovaného místa, nejradši bych ale neměl žádné váhové znevýhodnění na základě výsledků v závodech."
Švéd má svůj nápad, jak by to v DTM mohlo v budoucnu vypadat: "Mohlo by se to počítat z časů na kolo nebo z kvalifikace, ale ne ze závodních výsledků. Je špatné, když je člověk rád za to, že nezískal body." To Jamie Green napřílad přišel s tím, že by se DTM mělo inspirovat v japonských Super-GT, kde jsou pravidla váhových závaží vymyšlena tak, aby neovlivnila závěrečný boj o titul.
V předposledním závodě je dodatečná váha snížena na polovinu a na finálovém závodě není ve vozech žádná dodatečná zátěž. "Myslím, že to není špatný kompromis. Během sezony tak můžete držet krok i s ne zrovna perfektním autem. Nakonec jsou ale kandidáty na titul ti nejrychlejší jezdci. Díky tomuto [pravidlu] se dosáhne vyrovnávní, především na finálovém závodu a z části také na předposledním závodu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?