Výkonnostní závaží dozná před sezonou 2016 změny

V DTM se příští rok dočkáme změny v přidělování závaží
V DTM se příští rok dočkáme změny v přidělování závaží, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 24. září 2015 0:22
Sdílej:

Dle mnohých kontroverzní systém přidělování závaží za získané výsledky dozná od sezony 2016 změny. Zodpovědní za tuto problematiku rozhodnou v zimě.

Systém přidělování závaží na základě výkonnosti bude od sezony 2016 změněn. Aktuálně je základní váha aut 1 120 kg. Na základě výsledků jednotlivých značek a pilotů je pak do speciálů přidáváno nebo odebíráno 2,5 kilogramové závaží. Minimální a maximální hodnoty jsou následující: 1 105 kg a 1 140 kg. Ukázalo se ale, že tato závaží mají až moc velký vliv na výsledky závodu. 

Patrné to bylo především na Zandvoortu, kde speciály BMW vážily jen 1 105,31 kg. To bylo proti Audi (1 126,86 Kg) a Mercedesům (1 128,75 kg) výraznou výhodou. BMW v sobotním závodu obsadilo prvních sedm míst a v neděli prvních pět. Naposledy na Oscherslebenu bylo BMW o 24,69 kg lehčí než Audi a o 18,13 kg než Mercedes. V obou závodech v Německu si BMW připsalo první čtyři místa. 

Z dosavadních sedmi letošních závodních víkendů jen v Moskvě nevyhrála oba dva víkendové závody jen jedna značka. "Je jasné, že na tomto systému musíme pracovat. To váhové rozpětí je až moc velké. Výrobci a svaz se shodli na tom, že po sezoně přijdou s novým řešením. V prvním kroku by mělo dojít ke změnám váhy také mezi sobotou a nedělí. Možná, že musíme udělat ještě něco jinak," říká Ulrich Fritz, týmový šéf Mercedesu.

V průměru bylo v letošní sezoně nejtěžším autem na trati Audi, ale výkonnost RS5 DTM je natolik dobrá, že Mattias Ekström, Edoardo Mortara a Jamie Green patří v průběžném pořadí mezi čtyři nejlepší jezdce šampionátu. Právě Mattias Ekström se k tomuto pravidlu nedávno vyjádřil: "Mně váhové pravidlo nevadí, dokud nenarušuje výsledky. Když člověk v závodě myslí na to, že radši nedojede na bodech, protože jinak bude těžší, pak je to hloupé. 

Myslím, že bychom potřebovali nový systém, ve kterém by váhové znevýhodnění neovlivňovaly výsledky závodu. V závodech by se mělo bojovat o každý jednotlivý bod. Pak by bylo lepší, kdyby se body rozdávaly až do posledního bodovaného místa, nejradši bych ale neměl žádné váhové znevýhodnění na základě výsledků v závodech."

Švéd má svůj nápad, jak by to v DTM mohlo v budoucnu vypadat: "Mohlo by se to počítat z časů na kolo nebo z kvalifikace, ale ne ze závodních výsledků. Je špatné, když je člověk rád za to, že nezískal body." To Jamie Green napřílad přišel s tím, že by se DTM mělo inspirovat v japonských Super-GT, kde jsou pravidla váhových závaží vymyšlena tak, aby neovlivnila závěrečný boj o titul. 

V předposledním závodě je dodatečná váha snížena na polovinu a na finálovém závodě není ve vozech žádná dodatečná zátěž. "Myslím, že to není špatný kompromis. Během sezony tak můžete držet krok i s ne zrovna perfektním autem. Nakonec jsou ale kandidáty na titul ti nejrychlejší jezdci. Díky tomuto [pravidlu] se dosáhne vyrovnávní, především na finálovém závodu a z části také na předposledním závodu."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.