Dle mnohých kontroverzní systém přidělování závaží za získané výsledky dozná od sezony 2016 změny. Zodpovědní za tuto problematiku rozhodnou v zimě.
Systém přidělování závaží na základě výkonnosti bude od sezony 2016 změněn. Aktuálně je základní váha aut 1 120 kg. Na základě výsledků jednotlivých značek a pilotů je pak do speciálů přidáváno nebo odebíráno 2,5 kilogramové závaží. Minimální a maximální hodnoty jsou následující: 1 105 kg a 1 140 kg. Ukázalo se ale, že tato závaží mají až moc velký vliv na výsledky závodu.
Patrné to bylo především na Zandvoortu, kde speciály BMW vážily jen 1 105,31 kg. To bylo proti Audi (1 126,86 Kg) a Mercedesům (1 128,75 kg) výraznou výhodou. BMW v sobotním závodu obsadilo prvních sedm míst a v neděli prvních pět. Naposledy na Oscherslebenu bylo BMW o 24,69 kg lehčí než Audi a o 18,13 kg než Mercedes. V obou závodech v Německu si BMW připsalo první čtyři místa.
Z dosavadních sedmi letošních závodních víkendů jen v Moskvě nevyhrála oba dva víkendové závody jen jedna značka. "Je jasné, že na tomto systému musíme pracovat. To váhové rozpětí je až moc velké. Výrobci a svaz se shodli na tom, že po sezoně přijdou s novým řešením. V prvním kroku by mělo dojít ke změnám váhy také mezi sobotou a nedělí. Možná, že musíme udělat ještě něco jinak," říká Ulrich Fritz, týmový šéf Mercedesu.
V průměru bylo v letošní sezoně nejtěžším autem na trati Audi, ale výkonnost RS5 DTM je natolik dobrá, že Mattias Ekström, Edoardo Mortara a Jamie Green patří v průběžném pořadí mezi čtyři nejlepší jezdce šampionátu. Právě Mattias Ekström se k tomuto pravidlu nedávno vyjádřil: "Mně váhové pravidlo nevadí, dokud nenarušuje výsledky. Když člověk v závodě myslí na to, že radši nedojede na bodech, protože jinak bude těžší, pak je to hloupé.
Myslím, že bychom potřebovali nový systém, ve kterém by váhové znevýhodnění neovlivňovaly výsledky závodu. V závodech by se mělo bojovat o každý jednotlivý bod. Pak by bylo lepší, kdyby se body rozdávaly až do posledního bodovaného místa, nejradši bych ale neměl žádné váhové znevýhodnění na základě výsledků v závodech."
Švéd má svůj nápad, jak by to v DTM mohlo v budoucnu vypadat: "Mohlo by se to počítat z časů na kolo nebo z kvalifikace, ale ne ze závodních výsledků. Je špatné, když je člověk rád za to, že nezískal body." To Jamie Green napřílad přišel s tím, že by se DTM mělo inspirovat v japonských Super-GT, kde jsou pravidla váhových závaží vymyšlena tak, aby neovlivnila závěrečný boj o titul.
V předposledním závodě je dodatečná váha snížena na polovinu a na finálovém závodě není ve vozech žádná dodatečná zátěž. "Myslím, že to není špatný kompromis. Během sezony tak můžete držet krok i s ne zrovna perfektním autem. Nakonec jsou ale kandidáty na titul ti nejrychlejší jezdci. Díky tomuto [pravidlu] se dosáhne vyrovnávní, především na finálovém závodu a z části také na předposledním závodu."
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.