Dle mnohých kontroverzní systém přidělování závaží za získané výsledky dozná od sezony 2016 změny. Zodpovědní za tuto problematiku rozhodnou v zimě.
Systém přidělování závaží na základě výkonnosti bude od sezony 2016 změněn. Aktuálně je základní váha aut 1 120 kg. Na základě výsledků jednotlivých značek a pilotů je pak do speciálů přidáváno nebo odebíráno 2,5 kilogramové závaží. Minimální a maximální hodnoty jsou následující: 1 105 kg a 1 140 kg. Ukázalo se ale, že tato závaží mají až moc velký vliv na výsledky závodu.
Patrné to bylo především na Zandvoortu, kde speciály BMW vážily jen 1 105,31 kg. To bylo proti Audi (1 126,86 Kg) a Mercedesům (1 128,75 kg) výraznou výhodou. BMW v sobotním závodu obsadilo prvních sedm míst a v neděli prvních pět. Naposledy na Oscherslebenu bylo BMW o 24,69 kg lehčí než Audi a o 18,13 kg než Mercedes. V obou závodech v Německu si BMW připsalo první čtyři místa.
Z dosavadních sedmi letošních závodních víkendů jen v Moskvě nevyhrála oba dva víkendové závody jen jedna značka. "Je jasné, že na tomto systému musíme pracovat. To váhové rozpětí je až moc velké. Výrobci a svaz se shodli na tom, že po sezoně přijdou s novým řešením. V prvním kroku by mělo dojít ke změnám váhy také mezi sobotou a nedělí. Možná, že musíme udělat ještě něco jinak," říká Ulrich Fritz, týmový šéf Mercedesu.
V průměru bylo v letošní sezoně nejtěžším autem na trati Audi, ale výkonnost RS5 DTM je natolik dobrá, že Mattias Ekström, Edoardo Mortara a Jamie Green patří v průběžném pořadí mezi čtyři nejlepší jezdce šampionátu. Právě Mattias Ekström se k tomuto pravidlu nedávno vyjádřil: "Mně váhové pravidlo nevadí, dokud nenarušuje výsledky. Když člověk v závodě myslí na to, že radši nedojede na bodech, protože jinak bude těžší, pak je to hloupé.
Myslím, že bychom potřebovali nový systém, ve kterém by váhové znevýhodnění neovlivňovaly výsledky závodu. V závodech by se mělo bojovat o každý jednotlivý bod. Pak by bylo lepší, kdyby se body rozdávaly až do posledního bodovaného místa, nejradši bych ale neměl žádné váhové znevýhodnění na základě výsledků v závodech."
Švéd má svůj nápad, jak by to v DTM mohlo v budoucnu vypadat: "Mohlo by se to počítat z časů na kolo nebo z kvalifikace, ale ne ze závodních výsledků. Je špatné, když je člověk rád za to, že nezískal body." To Jamie Green napřílad přišel s tím, že by se DTM mělo inspirovat v japonských Super-GT, kde jsou pravidla váhových závaží vymyšlena tak, aby neovlivnila závěrečný boj o titul.
V předposledním závodě je dodatečná váha snížena na polovinu a na finálovém závodě není ve vozech žádná dodatečná zátěž. "Myslím, že to není špatný kompromis. Během sezony tak můžete držet krok i s ne zrovna perfektním autem. Nakonec jsou ale kandidáty na titul ti nejrychlejší jezdci. Díky tomuto [pravidlu] se dosáhne vyrovnávní, především na finálovém závodu a z části také na předposledním závodu."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.