Mladík BMW, Tom Blomqvist, přirovnává své první vítězství v DTM k časům z F3.
Vloni obsadil v Evropské sérii Formule 3 druhé místo - zařadil se mezi Estebana Ocona a pilota Toro Rosso ve Formuli 1, Maxe Verstappena. Na Oschersleben však přijížděl s bilancí nejlepšího úmístění v podobě 7. místa. V neděli však odjížděl s úplně jiným pocitem, závod opanoval před kolegou z týmu RBM, Augusto Farfusem, s 8 vteřinovým náskokem.
Jezdec se stal sedmým Britem v historii DTM, který vyhrál závod německé série. Blomqvist se také svezl na čistém vzduchu - jízda s vozem DTM za této okolnosti mu připomněla závody formulí. "Vždy jsem cítil, že se letos musím sžít hlavně s jednou věcí: závoděním. Mám na mysli jízdu ve vláčku, používání DRS a tyto věci.
Věděl jsem, že pokud se dostanu na čistý vzduch, můj život bude lehčí, a pak využiji maximálně balíček, co mám k dispozici. A to se vlastně stalo. Více se to podobalo tomu, na co jsem zvyklý ze závodů formulí. Abyste měli tento prostor, musíte jezdit samá kvalifikační kola.
Dostal jsem se do této situace a využil jsem ji na maximum. Věřil jsem si, věděl jsem, že se jen musím dostat do vedení. Povedlo se mi to a pak to byl bezchybný závod, nejenom pro BMW ale i pro tým." Tom Blomqvist se dokázal ve své premiérové sezoně docela často kvalifikovat do TOP10, ale výsledky nepřicházely.
Něco z toho šlo na vrub spolehlivosti a nehod (jako například v sobotu na Oscherslebenu, kde byl vytlačen ze zatáčky číslo 1 po skvělé kvalifikaci [3.]). Avšak také udržení tempa se svým BMW během celého závodu pokulhávalo: "Není to jednoduché v tomto šampionátu. Rozdíly jsou zde opravdu malé."
"V kvalifikaci 'jde opravdu do tuhého'. Třeba ve formulových závodech si můžete dovolit udělat malou chybu a ztratit třeba desetinu a moc Vás to nemrzí. Tady, když ztratíte jednu desetinu, tak se propadáte o 10 pozic zpět. Musíte na to opravdu zatlačit, to v tomto šampionátu rozhoduje.
Před kvalifikací je vždy velký tlak, protože víte, že potřebujete dobrou výchozí pozici. V kvalifikacích jsem vždy býval dobrý, musím však zapracovat na závodní rychlosti. Věděl jsem ale, že jakmile se dostanu dopředu a dokáži využít čistého vzduchu, pak se projeví moje rychlost. Bylo to skvělé a spadla z mých ramen jistá tíha. Vyhrát pro BMW je neuvěřitelné."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.