Blomqvistovi vítězství na Oscherslebenu připomnělo F3, v čem?

Blomqvist, Tom
Blomqvist, Tom, foto: www.dtm.de
iM2 16. září 2015 00:00
Sdílej:

Mladík BMW, Tom Blomqvist, přirovnává své první vítězství v DTM k časům z F3.

Vloni obsadil v Evropské sérii Formule 3 druhé místo - zařadil se mezi Estebana Ocona a pilota Toro Rosso ve Formuli 1, Maxe Verstappena. Na Oschersleben však přijížděl s bilancí nejlepšího úmístění v podobě 7. místa. V neděli však odjížděl s úplně jiným pocitem, závod opanoval před kolegou z týmu RBM, Augusto Farfusem, s 8 vteřinovým náskokem.

Jezdec se stal sedmým Britem v historii DTM, který vyhrál závod německé série. Blomqvist se také svezl na čistém vzduchu - jízda s vozem DTM za této okolnosti mu připomněla závody formulí. "Vždy jsem cítil, že se letos musím sžít hlavně s jednou věcí: závoděním. Mám na mysli jízdu ve vláčku, používání DRS a tyto věci.

Věděl jsem, že pokud se dostanu na čistý vzduch, můj život bude lehčí, a pak využiji maximálně balíček, co mám k dispozici. A to se vlastně stalo. Více se to podobalo tomu, na co jsem zvyklý ze závodů formulí. Abyste měli tento prostor, musíte jezdit samá kvalifikační kola.

Dostal jsem se do této situace a využil jsem ji na maximum. Věřil jsem si, věděl jsem, že se jen musím dostat do vedení. Povedlo se mi to a pak to byl bezchybný závod, nejenom pro BMW ale i pro tým." Tom Blomqvist se dokázal ve své premiérové sezoně docela často kvalifikovat do TOP10, ale výsledky nepřicházely.

Něco z toho šlo na vrub spolehlivosti a nehod (jako například v sobotu na Oscherslebenu, kde byl vytlačen ze zatáčky číslo 1 po skvělé kvalifikaci [3.]). Avšak také udržení tempa se svým BMW během celého závodu pokulhávalo: "Není to jednoduché v tomto šampionátu. Rozdíly jsou zde opravdu malé."

"V kvalifikaci 'jde opravdu do tuhého'. Třeba ve formulových závodech si můžete dovolit udělat malou chybu a ztratit třeba desetinu a moc Vás to nemrzí. Tady, když ztratíte jednu desetinu, tak se propadáte o 10 pozic zpět. Musíte na to opravdu zatlačit, to v tomto šampionátu rozhoduje.

Před kvalifikací je vždy velký tlak, protože víte, že potřebujete dobrou výchozí pozici. V kvalifikacích jsem vždy býval dobrý, musím však zapracovat na závodní rychlosti. Věděl jsem ale, že jakmile se dostanu dopředu a dokáži využít čistého vzduchu, pak se projeví moje rychlost. Bylo to skvělé a spadla z mých ramen jistá tíha. Vyhrát pro BMW je neuvěřitelné."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.