Blomqvistovi vítězství na Oscherslebenu připomnělo F3, v čem?

Blomqvist, Tom
Blomqvist, Tom, foto: www.dtm.de
iM2 16. září 2015 0:00
Sdílej:

Mladík BMW, Tom Blomqvist, přirovnává své první vítězství v DTM k časům z F3.

Vloni obsadil v Evropské sérii Formule 3 druhé místo - zařadil se mezi Estebana Ocona a pilota Toro Rosso ve Formuli 1, Maxe Verstappena. Na Oschersleben však přijížděl s bilancí nejlepšího úmístění v podobě 7. místa. V neděli však odjížděl s úplně jiným pocitem, závod opanoval před kolegou z týmu RBM, Augusto Farfusem, s 8 vteřinovým náskokem.

Jezdec se stal sedmým Britem v historii DTM, který vyhrál závod německé série. Blomqvist se také svezl na čistém vzduchu - jízda s vozem DTM za této okolnosti mu připomněla závody formulí. "Vždy jsem cítil, že se letos musím sžít hlavně s jednou věcí: závoděním. Mám na mysli jízdu ve vláčku, používání DRS a tyto věci.

Věděl jsem, že pokud se dostanu na čistý vzduch, můj život bude lehčí, a pak využiji maximálně balíček, co mám k dispozici. A to se vlastně stalo. Více se to podobalo tomu, na co jsem zvyklý ze závodů formulí. Abyste měli tento prostor, musíte jezdit samá kvalifikační kola.

Dostal jsem se do této situace a využil jsem ji na maximum. Věřil jsem si, věděl jsem, že se jen musím dostat do vedení. Povedlo se mi to a pak to byl bezchybný závod, nejenom pro BMW ale i pro tým." Tom Blomqvist se dokázal ve své premiérové sezoně docela často kvalifikovat do TOP10, ale výsledky nepřicházely.

Něco z toho šlo na vrub spolehlivosti a nehod (jako například v sobotu na Oscherslebenu, kde byl vytlačen ze zatáčky číslo 1 po skvělé kvalifikaci [3.]). Avšak také udržení tempa se svým BMW během celého závodu pokulhávalo: "Není to jednoduché v tomto šampionátu. Rozdíly jsou zde opravdu malé."

"V kvalifikaci 'jde opravdu do tuhého'. Třeba ve formulových závodech si můžete dovolit udělat malou chybu a ztratit třeba desetinu a moc Vás to nemrzí. Tady, když ztratíte jednu desetinu, tak se propadáte o 10 pozic zpět. Musíte na to opravdu zatlačit, to v tomto šampionátu rozhoduje.

Před kvalifikací je vždy velký tlak, protože víte, že potřebujete dobrou výchozí pozici. V kvalifikacích jsem vždy býval dobrý, musím však zapracovat na závodní rychlosti. Věděl jsem ale, že jakmile se dostanu dopředu a dokáži využít čistého vzduchu, pak se projeví moje rychlost. Bylo to skvělé a spadla z mých ramen jistá tíha. Vyhrát pro BMW je neuvěřitelné."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.