Mladík BMW, Tom Blomqvist, přirovnává své první vítězství v DTM k časům z F3.
Vloni obsadil v Evropské sérii Formule 3 druhé místo - zařadil se mezi Estebana Ocona a pilota Toro Rosso ve Formuli 1, Maxe Verstappena. Na Oschersleben však přijížděl s bilancí nejlepšího úmístění v podobě 7. místa. V neděli však odjížděl s úplně jiným pocitem, závod opanoval před kolegou z týmu RBM, Augusto Farfusem, s 8 vteřinovým náskokem.
Jezdec se stal sedmým Britem v historii DTM, který vyhrál závod německé série. Blomqvist se také svezl na čistém vzduchu - jízda s vozem DTM za této okolnosti mu připomněla závody formulí. "Vždy jsem cítil, že se letos musím sžít hlavně s jednou věcí: závoděním. Mám na mysli jízdu ve vláčku, používání DRS a tyto věci.
Věděl jsem, že pokud se dostanu na čistý vzduch, můj život bude lehčí, a pak využiji maximálně balíček, co mám k dispozici. A to se vlastně stalo. Více se to podobalo tomu, na co jsem zvyklý ze závodů formulí. Abyste měli tento prostor, musíte jezdit samá kvalifikační kola.
Dostal jsem se do této situace a využil jsem ji na maximum. Věřil jsem si, věděl jsem, že se jen musím dostat do vedení. Povedlo se mi to a pak to byl bezchybný závod, nejenom pro BMW ale i pro tým." Tom Blomqvist se dokázal ve své premiérové sezoně docela často kvalifikovat do TOP10, ale výsledky nepřicházely.
Něco z toho šlo na vrub spolehlivosti a nehod (jako například v sobotu na Oscherslebenu, kde byl vytlačen ze zatáčky číslo 1 po skvělé kvalifikaci [3.]). Avšak také udržení tempa se svým BMW během celého závodu pokulhávalo: "Není to jednoduché v tomto šampionátu. Rozdíly jsou zde opravdu malé."
"V kvalifikaci 'jde opravdu do tuhého'. Třeba ve formulových závodech si můžete dovolit udělat malou chybu a ztratit třeba desetinu a moc Vás to nemrzí. Tady, když ztratíte jednu desetinu, tak se propadáte o 10 pozic zpět. Musíte na to opravdu zatlačit, to v tomto šampionátu rozhoduje.
Před kvalifikací je vždy velký tlak, protože víte, že potřebujete dobrou výchozí pozici. V kvalifikacích jsem vždy býval dobrý, musím však zapracovat na závodní rychlosti. Věděl jsem ale, že jakmile se dostanu dopředu a dokáži využít čistého vzduchu, pak se projeví moje rychlost. Bylo to skvělé a spadla z mých ramen jistá tíha. Vyhrát pro BMW je neuvěřitelné."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.