Jamie Green, který prakticky půlku sezony vedl tabulku jezdců v DTM, ví, co musí udělat, aby se vrátil zpět na čelo. Jeho problémem je výkon na mokré dráze. To jej handicapovalo i na okruhu Red Bull Ring.
Green vyhrál tři z úvodních čtyř závodů sezony (včetně ceněnného double na Lausitzringu). Před Norisringem vedl dokonce o 23 bodů. Jenže pak přišla série pěti závodů bez bodů. Díky tomuto půstu se propadl na čtvrté místo v tabulce a na vedoucího Mattiase Ekströma ztrácí 20 bodů.
V Rakousku se trápil s tím, aby dostal mokré pneumatiky do provozního okna. Letos se jelo na mokru ještě jednou na Hockenheimu a i tam se jezdec trápil. Na přímou otázku, jestli je jízda na vodě jeho problémem, odpověděl: "Zdá se že ano.
Vloni jsme měli pár mokrých závodů, nebo alespoň jejich částí, a to jsem byl rychlý. Letos jsem naopak na mokru nestačil. Jezdci se stejným autem, jako třeba Mattias [Ekström] a nebo Edoardo [Mortara], jsou za stejných podmínek rychlí. Navíc je to u nich pravidlem. Já se jim ani neblížím.
Podle mě je jasné, že děláme něco špatně. Máme v podstatě stejné auto, takže zřejmě pneumatiky nedokážeme donutit pracovat správně. V závodě je hlavní jezdec, auto a pneumatiky - pokud jedna z těchto tří věcí nespolupracuje, pak nemůžete být konkurenceschopní. Na suchu se nám to daří, ale za mokra máme jisté slabiny, na kterých je třeba zapracovat.
Dobrou zprávou je, že by se nám to mělo podařit, protože v týmu máme kluky, kteří to zvládají. Měli bychom to vyřešit." Greena v sobotu vyřadilo v Rakousku ze závodu problém s převodovkou, když jel na čele (jelo se druhé kolo závodu). Jamie však není nervozní a "budu pokračovat v dělání věcí tak, jako doposud."
"V sobotu jsem vedl a odešla mi převodovka, s tím nic nezmůžu. Není důvod, proč se tím stresovat. Prostě děláte svoji práci a občas vyhrajete a občas prohrajete. Aktuálně se mi nedaří, ale i tak jsem auto dostal do první řady na startu a vedl jsem závod. Všechno vypadalo dobře, takže z tohoto úhlu pohledu jsem odvedl dobrou práci."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?