Jamie Green, který prakticky půlku sezony vedl tabulku jezdců v DTM, ví, co musí udělat, aby se vrátil zpět na čelo. Jeho problémem je výkon na mokré dráze. To jej handicapovalo i na okruhu Red Bull Ring.
Green vyhrál tři z úvodních čtyř závodů sezony (včetně ceněnného double na Lausitzringu). Před Norisringem vedl dokonce o 23 bodů. Jenže pak přišla série pěti závodů bez bodů. Díky tomuto půstu se propadl na čtvrté místo v tabulce a na vedoucího Mattiase Ekströma ztrácí 20 bodů.
V Rakousku se trápil s tím, aby dostal mokré pneumatiky do provozního okna. Letos se jelo na mokru ještě jednou na Hockenheimu a i tam se jezdec trápil. Na přímou otázku, jestli je jízda na vodě jeho problémem, odpověděl: "Zdá se že ano.
Vloni jsme měli pár mokrých závodů, nebo alespoň jejich částí, a to jsem byl rychlý. Letos jsem naopak na mokru nestačil. Jezdci se stejným autem, jako třeba Mattias [Ekström] a nebo Edoardo [Mortara], jsou za stejných podmínek rychlí. Navíc je to u nich pravidlem. Já se jim ani neblížím.
Podle mě je jasné, že děláme něco špatně. Máme v podstatě stejné auto, takže zřejmě pneumatiky nedokážeme donutit pracovat správně. V závodě je hlavní jezdec, auto a pneumatiky - pokud jedna z těchto tří věcí nespolupracuje, pak nemůžete být konkurenceschopní. Na suchu se nám to daří, ale za mokra máme jisté slabiny, na kterých je třeba zapracovat.
Dobrou zprávou je, že by se nám to mělo podařit, protože v týmu máme kluky, kteří to zvládají. Měli bychom to vyřešit." Greena v sobotu vyřadilo v Rakousku ze závodu problém s převodovkou, když jel na čele (jelo se druhé kolo závodu). Jamie však není nervozní a "budu pokračovat v dělání věcí tak, jako doposud."
"V sobotu jsem vedl a odešla mi převodovka, s tím nic nezmůžu. Není důvod, proč se tím stresovat. Prostě děláte svoji práci a občas vyhrajete a občas prohrajete. Aktuálně se mi nedaří, ale i tak jsem auto dostal do první řady na startu a vedl jsem závod. Všechno vypadalo dobře, takže z tohoto úhlu pohledu jsem odvedl dobrou práci."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?