Jamie Green, který prakticky půlku sezony vedl tabulku jezdců v DTM, ví, co musí udělat, aby se vrátil zpět na čelo. Jeho problémem je výkon na mokré dráze. To jej handicapovalo i na okruhu Red Bull Ring.
Green vyhrál tři z úvodních čtyř závodů sezony (včetně ceněnného double na Lausitzringu). Před Norisringem vedl dokonce o 23 bodů. Jenže pak přišla série pěti závodů bez bodů. Díky tomuto půstu se propadl na čtvrté místo v tabulce a na vedoucího Mattiase Ekströma ztrácí 20 bodů.
V Rakousku se trápil s tím, aby dostal mokré pneumatiky do provozního okna. Letos se jelo na mokru ještě jednou na Hockenheimu a i tam se jezdec trápil. Na přímou otázku, jestli je jízda na vodě jeho problémem, odpověděl: "Zdá se že ano.
Vloni jsme měli pár mokrých závodů, nebo alespoň jejich částí, a to jsem byl rychlý. Letos jsem naopak na mokru nestačil. Jezdci se stejným autem, jako třeba Mattias [Ekström] a nebo Edoardo [Mortara], jsou za stejných podmínek rychlí. Navíc je to u nich pravidlem. Já se jim ani neblížím.
Podle mě je jasné, že děláme něco špatně. Máme v podstatě stejné auto, takže zřejmě pneumatiky nedokážeme donutit pracovat správně. V závodě je hlavní jezdec, auto a pneumatiky - pokud jedna z těchto tří věcí nespolupracuje, pak nemůžete být konkurenceschopní. Na suchu se nám to daří, ale za mokra máme jisté slabiny, na kterých je třeba zapracovat.
Dobrou zprávou je, že by se nám to mělo podařit, protože v týmu máme kluky, kteří to zvládají. Měli bychom to vyřešit." Greena v sobotu vyřadilo v Rakousku ze závodu problém s převodovkou, když jel na čele (jelo se druhé kolo závodu). Jamie však není nervozní a "budu pokračovat v dělání věcí tak, jako doposud."
"V sobotu jsem vedl a odešla mi převodovka, s tím nic nezmůžu. Není důvod, proč se tím stresovat. Prostě děláte svoji práci a občas vyhrajete a občas prohrajete. Aktuálně se mi nedaří, ale i tak jsem auto dostal do první řady na startu a vedl jsem závod. Všechno vypadalo dobře, takže z tohoto úhlu pohledu jsem odvedl dobrou práci."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?