Pascal Wehrlein z Mercedesu řekl, že Audi útokem Tima Scheidera v závěru závodu na Red Bull Ringu zahájilo v DTM válku.
Celé nehodě předcházela situace, kdy byl Robert Wickens před Timem Scheiderem a za nimi kroužil Pascal Wehrlein. Wickens se snažil svému kolegovi od Mercedesu pomoci, a tak viditelně brzdil Scheidera na Audi. To se mu povedlo a v zatáčce číslo 2 v posledním kole závodu Pascal oba vozy předjel.
Pořadí ve sjezdu z kopce k zatáčce číslo 3 tedy bylo Wehrlein-Wickens-Scheider. Pak přišel už známý výrok: 'Timo schieb ihn raus [Timo, vystrč ho ven]' (psali jsme zde). To dvojnásobný mistr DTM také udělal a zezadu přistrčil Wickense, který v řetězové reakci sestřelil také Wehrleina. Oba Mercedesy byly ze závodu vyřazeny, Scheider sice projel cílem jako 6., ale poté jej komisaři vyloučili.
Scheider po závodu řekl, že nic neslyšel: "Potvrzení o tom, že nějaký příkaz přišel, jsem dostal až po závodu, když jsem viděl to video. Žádný komentář jsem během závodu tedy neslyšel."
S tím už tak nesouhlasí Pascal Wehrlein z Mercedesu, který v polovině šampionátu bojuje o titul: "V posledním kole to bylo dost zřejmé. Předjel jsem Scheidera a Wickense bez toho, abych se jich dotkl. Takže to bylo fair až do zatáčky číslo 3, kde jsem dostal zezadu velkou ránu.
Ještě než jsem vyskočil z auta tak mi můj inženýr hlásil, že to udělal Scheider ne Robert. Pak jsem viděl video a zprávu 'Vystrč je ven' [v komunikaci zaznělo vystrč ho] a bylo to jasné. Pokud Audi vyhraje šampionát tímto způsobem, pak si myslím, že v Rakousku zahájili velkou válku.
Doufám, že to bude mít velké dopady, snad každý bude psát, že si Audi začalo a snad si tento týden nikdo nekoupí Audi," řekl rozzlobený Pascal Wehrlein, který se v sobotu dostal do čela šampionátu, v neděli jej ale vystřídal Mattias Ekström. Zatímco tábor Mercedesu v Rakousku zuřil, Audi poukazovalo na taktiku Mercedesu a zdržování Wickensem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?