Dieter Gass, šéf Audi pro DTM, řekl, že chování ostatních jezdců, které se dostalo na Norisringu Jamiemu Greenovi, je nepřijatelné. Ve druhém závodu dostal vedoucí jezdec tabulky po četných kolizích defekt. Před víkendem na Norisringu měl Brit skvělou bilanci - 3 vítězství ze 4 závodů. Ale na městské trati to byl obtížný víkend pro celou Audi.
V důsledku povedeného vstupu do sezony navíc měli někteří jezdci Audi svá auta těžší o plných 30 kg než jezdci BMW. Není tedy divu, že piloti čtyř kruhů bojovali s nastavením. V sobotu byl Green nejlepším z jezdců Audi (kvalifikoval se jako 3., dojel jako 7.). Ale v závodu měl nehodu s Paulem di Restou.
Skot jeho manévr v šikaně označil jako 'hloupý'. Komisaři se však rozhodli nijak netrestat. V neděli na čelo Jamie nestačil a v zatáčce číslo 1 jej předjel Maxime Martin. Jenže při natlačení se na vnitřek způsobil Belgičan jezdci Audi defekt, takže se po další zastávce propadl až na 19. místo.
Výsledkem je tedy zmenšení nákoku z 23 na 11 bodů. "Chování, které se dostávalo Jamiemu na trati, je neakceptovatelné. Nebylo to OK. Když musí auto zajet do boxů po souboji na trati, aby dostalo nové pneumatiky a nebo je třeba něco opravit, pak to není v pořádku," říká Dieter Gass.
"Mrzí mě, že ředitelství závodu tento incident neřešilo." V závěrečném kole nedělního závodu došlo na další souboj, ve kterém byl namočen jezdec Audi. Bruno Spengler předjel v zatáčce číslo 1 Mattiase Ekströma - i když došlo ke kontaktu, Gass tento souboj označil jako "tvrdý, ale fair."
"Jasně, můžete říci, že o podium by se mělo bojovat tvrději. Ale Bruno ke mně byl fair po hodně, hodně dlouhou dobu a já nechci zničit náš vztah. Když byl rychlejší, nechal jsem mu prostor pro předjetí - on si na to vzal dost času," popsal Švéd Mattias Ekström.
"Je to krok správným směrem. Byla to zábava jet proti Ekimu. Byl pořád ve stopě a nikdy neminul apex nebo něco podobného. Nakonec jsem musel najít malou skulinku, ta byla v zatáčce číslo 1. Pak jsem tam prostě namáčkl svůj nos. Trošku jsme se dotkli, ale z mé i jeho strany to bylo fair. Byl to opravdu dobrý souboj," dodal Bruno Spengler.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?