Dieter Gass, šéf Audi pro DTM, řekl, že chování ostatních jezdců, které se dostalo na Norisringu Jamiemu Greenovi, je nepřijatelné. Ve druhém závodu dostal vedoucí jezdec tabulky po četných kolizích defekt. Před víkendem na Norisringu měl Brit skvělou bilanci - 3 vítězství ze 4 závodů. Ale na městské trati to byl obtížný víkend pro celou Audi.
V důsledku povedeného vstupu do sezony navíc měli někteří jezdci Audi svá auta těžší o plných 30 kg než jezdci BMW. Není tedy divu, že piloti čtyř kruhů bojovali s nastavením. V sobotu byl Green nejlepším z jezdců Audi (kvalifikoval se jako 3., dojel jako 7.). Ale v závodu měl nehodu s Paulem di Restou.
Skot jeho manévr v šikaně označil jako 'hloupý'. Komisaři se však rozhodli nijak netrestat. V neděli na čelo Jamie nestačil a v zatáčce číslo 1 jej předjel Maxime Martin. Jenže při natlačení se na vnitřek způsobil Belgičan jezdci Audi defekt, takže se po další zastávce propadl až na 19. místo.
Výsledkem je tedy zmenšení nákoku z 23 na 11 bodů. "Chování, které se dostávalo Jamiemu na trati, je neakceptovatelné. Nebylo to OK. Když musí auto zajet do boxů po souboji na trati, aby dostalo nové pneumatiky a nebo je třeba něco opravit, pak to není v pořádku," říká Dieter Gass.
"Mrzí mě, že ředitelství závodu tento incident neřešilo." V závěrečném kole nedělního závodu došlo na další souboj, ve kterém byl namočen jezdec Audi. Bruno Spengler předjel v zatáčce číslo 1 Mattiase Ekströma - i když došlo ke kontaktu, Gass tento souboj označil jako "tvrdý, ale fair."
"Jasně, můžete říci, že o podium by se mělo bojovat tvrději. Ale Bruno ke mně byl fair po hodně, hodně dlouhou dobu a já nechci zničit náš vztah. Když byl rychlejší, nechal jsem mu prostor pro předjetí - on si na to vzal dost času," popsal Švéd Mattias Ekström.
"Je to krok správným směrem. Byla to zábava jet proti Ekimu. Byl pořád ve stopě a nikdy neminul apex nebo něco podobného. Nakonec jsem musel najít malou skulinku, ta byla v zatáčce číslo 1. Pak jsem tam prostě namáčkl svůj nos. Trošku jsme se dotkli, ale z mé i jeho strany to bylo fair. Byl to opravdu dobrý souboj," dodal Bruno Spengler.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.