Další generace vozů DTM bude vyvinuta podle nových pravidel - Class one framework. Ta mají zajistit sjednocení vozů DTM s japonskými Super GT. Jednání mezi zástupci značek BMW, Audi a Mercedes a vedením série DTM pokračuje, jedná se každý týden. Do toho je každý měsíc jednání mezi nimi a zástupci značek působících v Super GT (Nissan, Honda a Lexus).
Obě série již teď používají stejné podvozky a také aerodynamika vozů je dost podobná. Současně se ale pracuje na snížení přítlaku, rychlosti v zatáčkách a také nákladů. "Chceme trošku snížit přítlak, protože auta začínají být až moc rychlá," řekl technický ředitel DTM, Michael Bernard, pro 'Autosport'.
"Také chceme snížit provozní náklady. Pokud se podíváte na to, jak auta DTM zatáčejí, pak je to dost zvláštní. Přes obrubníky přejíždějí tak, jako by tam žádný nebyl. Auta jsou natolik odolná, aby to vydržela celých 100 kilometrů.
Ale na konci závodu je spousta dílů zničených. Takže provozní náklady jsou v tuto chvíli hodně vysoké. Chceme zvýšit světlou výšku vozů a snížit provozní náklady." Cílem je mít první verzi technických předpisů hotovou na konci srpna.
Práce na definování nových 2,0l čtyřválcových motorů jsou u konce, také monokok je z 90 % definován. "Hodně řešení jsme použili z Japonska. Oni už používají řadové čtyřválcové 2,0l. Německé předpisy jsou daleko přísnější než ty japonské. Podle inženýrů přes motory to ale není velká nevýhoda a my proto budeme sledovat přísnější, japonské regulace.
Filozofií Japonců je nechat inženýrům více volnosti - zvláště pokud jde o zelenou technologii. Nejsme proti zeleným myšlenkám, ale když v motorsportu necháte dveře otevřené, tak náklady vzrostou."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?