Další generace vozů DTM bude vyvinuta podle nových pravidel - Class one framework. Ta mají zajistit sjednocení vozů DTM s japonskými Super GT. Jednání mezi zástupci značek BMW, Audi a Mercedes a vedením série DTM pokračuje, jedná se každý týden. Do toho je každý měsíc jednání mezi nimi a zástupci značek působících v Super GT (Nissan, Honda a Lexus).
Obě série již teď používají stejné podvozky a také aerodynamika vozů je dost podobná. Současně se ale pracuje na snížení přítlaku, rychlosti v zatáčkách a také nákladů. "Chceme trošku snížit přítlak, protože auta začínají být až moc rychlá," řekl technický ředitel DTM, Michael Bernard, pro 'Autosport'.
"Také chceme snížit provozní náklady. Pokud se podíváte na to, jak auta DTM zatáčejí, pak je to dost zvláštní. Přes obrubníky přejíždějí tak, jako by tam žádný nebyl. Auta jsou natolik odolná, aby to vydržela celých 100 kilometrů.
Ale na konci závodu je spousta dílů zničených. Takže provozní náklady jsou v tuto chvíli hodně vysoké. Chceme zvýšit světlou výšku vozů a snížit provozní náklady." Cílem je mít první verzi technických předpisů hotovou na konci srpna.
Práce na definování nových 2,0l čtyřválcových motorů jsou u konce, také monokok je z 90 % definován. "Hodně řešení jsme použili z Japonska. Oni už používají řadové čtyřválcové 2,0l. Německé předpisy jsou daleko přísnější než ty japonské. Podle inženýrů přes motory to ale není velká nevýhoda a my proto budeme sledovat přísnější, japonské regulace.
Filozofií Japonců je nechat inženýrům více volnosti - zvláště pokud jde o zelenou technologii. Nejsme proti zeleným myšlenkám, ale když v motorsportu necháte dveře otevřené, tak náklady vzrostou."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?