Další generace vozů DTM bude vyvinuta podle nových pravidel - Class one framework. Ta mají zajistit sjednocení vozů DTM s japonskými Super GT. Jednání mezi zástupci značek BMW, Audi a Mercedes a vedením série DTM pokračuje, jedná se každý týden. Do toho je každý měsíc jednání mezi nimi a zástupci značek působících v Super GT (Nissan, Honda a Lexus).
Obě série již teď používají stejné podvozky a také aerodynamika vozů je dost podobná. Současně se ale pracuje na snížení přítlaku, rychlosti v zatáčkách a také nákladů. "Chceme trošku snížit přítlak, protože auta začínají být až moc rychlá," řekl technický ředitel DTM, Michael Bernard, pro 'Autosport'.
"Také chceme snížit provozní náklady. Pokud se podíváte na to, jak auta DTM zatáčejí, pak je to dost zvláštní. Přes obrubníky přejíždějí tak, jako by tam žádný nebyl. Auta jsou natolik odolná, aby to vydržela celých 100 kilometrů.
Ale na konci závodu je spousta dílů zničených. Takže provozní náklady jsou v tuto chvíli hodně vysoké. Chceme zvýšit světlou výšku vozů a snížit provozní náklady." Cílem je mít první verzi technických předpisů hotovou na konci srpna.
Práce na definování nových 2,0l čtyřválcových motorů jsou u konce, také monokok je z 90 % definován. "Hodně řešení jsme použili z Japonska. Oni už používají řadové čtyřválcové 2,0l. Německé předpisy jsou daleko přísnější než ty japonské. Podle inženýrů přes motory to ale není velká nevýhoda a my proto budeme sledovat přísnější, japonské regulace.
Filozofií Japonců je nechat inženýrům více volnosti - zvláště pokud jde o zelenou technologii. Nejsme proti zeleným myšlenkám, ale když v motorsportu necháte dveře otevřené, tak náklady vzrostou."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.