DTM plánuje snížit přítlak vozů

start
start, foto: www.dtm.de
iM2 3. července 2015 19:45
Sdílej:

Další generace vozů DTM bude vyvinuta podle nových pravidel - Class one framework. Ta mají zajistit sjednocení vozů DTM s japonskými Super GT. Jednání mezi zástupci značek BMW, Audi a Mercedes a vedením série DTM pokračuje, jedná se každý týden. Do toho je každý měsíc jednání mezi nimi a zástupci značek působících v Super GT (Nissan, Honda a Lexus).

Obě série již teď používají stejné podvozky a také aerodynamika vozů je dost podobná. Současně se ale pracuje na snížení přítlaku, rychlosti v zatáčkách a také nákladů. "Chceme trošku snížit přítlak, protože auta začínají být až moc rychlá," řekl technický ředitel DTM, Michael Bernard, pro 'Autosport'.

"Také chceme snížit provozní náklady. Pokud se podíváte na to, jak auta DTM zatáčejí, pak je to dost zvláštní. Přes obrubníky přejíždějí tak, jako by tam žádný nebyl. Auta jsou natolik odolná, aby to vydržela celých 100 kilometrů. 

Ale na konci závodu je spousta dílů zničených. Takže provozní náklady jsou v tuto chvíli hodně vysoké. Chceme zvýšit světlou výšku vozů a snížit provozní náklady." Cílem je mít první verzi technických předpisů hotovou na konci srpna. 

Práce na definování nových 2,0l čtyřválcových motorů jsou u konce, také monokok je z 90 % definován. "Hodně řešení jsme použili z Japonska. Oni už používají řadové čtyřválcové 2,0l. Německé předpisy jsou daleko přísnější než ty japonské. Podle inženýrů přes motory to ale není velká nevýhoda a my proto budeme sledovat přísnější, japonské regulace.

Filozofií Japonců je nechat inženýrům více volnosti - zvláště pokud jde o zelenou technologii. Nejsme proti zeleným myšlenkám, ale když v motorsportu necháte dveře otevřené, tak náklady vzrostou."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?