NORISRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; Podobnou funkci, jakou má v F1 závod v Monte Carlu, má v DTM závod na německém Norisringu, který leží na okraji Norimberku. Sledujte společně s námi průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:
Robert Wickens vyhrál na Norisringu letos znovu. Zopakoval tak svůj loňský zdejší triumf a navázal na včerejší úspěch Pascala Wehrleina. Mercedes tak (opět) odjíždí z Norisringu neporažen. Mercedes je na této trati neporažen od roku 2003 (2002 vyhrálo Audi).
Navíc hned sedm z osmi vozů, které Mercedes nasazuje, bylo klasifikováno v TOP9. Wickens do závodu vyrážel z druhé řady (třetí místo), ale hned na startu přespurtoval kolegu Vietorise a zavěsil se za Spenglera. Asi po 15 minutách převzal Mercedes (Wickens) vedení, které už nepustil.
K předjížděcímu manévru došlo v nájezdu do zatáčky číslo 1, když se Kanaďan s Mercedesem dostal na vnitřek. Kanaďan s BMW se snažil svoji pozici bránit, avšak to vyústilo ve ztrátu dalších pozic (v rámci jednoho kola se propadl na 5. místo). V šikaně jej totiž předjel Christian Vietoris, ve zbytku kola ještě Lucas Auer a Mattias Ekström.
Na čele poodskočila dvojice Wickens-Vietoris, Robert měl stabilní, avšak hubený, náskok 0,5s až do zastávek v boxech. Po nich svůj náskok navýšil (i díky rychlejší zastávce) - pohyboval se kolem 2 vteřin. Nakonec závod vyhrál o 7 vteřin před německým značkovým kolegou, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu (v předposledním kole).
"Je to skvělé," řekl Robert Wickens, který už v sobotu slavil 2. místo. "Miluji tento okruh, miluji Norimberk a z nějakého důvodu tu jsem rychlý. Je dobré být u Mercedesu, zcela jednoznačně tu máme nejrychlejší auto. To mi hodně pomohlo."
Druhý dojel Vietoris, třetí byl nakonec Spengler - jde o první (!) podium sezony pro BMW. Mistr DTM z roku 2012 strávil většinu závodu za zadním křídlem Mattiase Ekströma. Jejich souboj o poslední podiový stupínek v zatáčce číslo 1 byl ozdobou poslední minuty závodu - došlo sice k menšímu kontaktu, ale nic vážného.
Vítěz včerejšího závodu, Pascal Wehrlein, byl pátý před Paulem di Restou, Garym Paffettem, Danielem Juncadellou a Lucasem Auerem. Lucas Auer se navíc dočkal svých prvních bodů v DTM, přitom v posledním kole předjel Maxima Martina na BMW. Rakušan navíc v průběhu závodu dostal penalizaci za špatnou pozici na startu.
0 bodů si z nedělního závodu odváží Jamie Green. Brit se pohyboval na chvostu bodované destíky, ale po kontaktu s Maximem Martinem dostal defekt, který jej odsunul do pole poražených. Belgičan se po tomto poměrně tvrdém manévru probil před vedoucího jezdce tabulky.
Jeho náskok se ale výrazně snížil - Ekström již ztrácí pouze 11 bodů. Po startu jsme ještě byli svědky kolize mezi Maximilianem Götzem a Timem Glockem. Mladík Mercedesu nezvládl brždění do první zatáčky a ex-pilota F1 zezadu sestřelil (oba odstoupili). Na následky poškození z kolizí v prvním kole vypadli také Rockenfeller a Farfus.
Výsledky nedělního kvalifikace: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:
Záložní pilot Mercedesu v F1, Pascal Wehrlein, dovedl smečku čtyř Mercedesů do cíle prvního víkendového závodu na Norisringu. Závod byl zajímavý, protože 15 minut před startem se na okruh spustil silný déšť - 7 jezdců se rozhodlo odstartovat na mokrých pneumatikách.
Rozlet těchto sedmi jezdců v úvodních minutách závodu zbrzdil safety-car, který musel vyjet na trať po nehodě z první zatáčky závodu mezi Lucasem Auerem, který postrčil Miguela Molinu (oba následně mohli pokračovat). Po restartu závodu okamžitě začalo sedm jezdců (Christian Vietoris, Gary Paffett, Robert Wickens, Paul di Resta, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella a Mike Rockenfeller) ujíždět mílovými kroky před zbytkem pole.
Velký postup díky pneumatikám zaznamenali Juncadella (11. místo na startu) a Rockenfeller (22. místo na startu). Jejich náskok však přestal růst v době, kdy trať vyschla. Mercedes chytře rozdělil strategie - Pascal Wehrlein byl v těchto chvílích nejlepším jezdcem na suché sadě pneumatik (byl 8. se ztrátou 30 sekund na čelo).
Když zajeli vedoucí jezdci do boxů pro suchou sadu pneumatik, byl Pascal dostatečně blízko na to, aby převzal vedení. Následně využil zahřátých pneumatik a vybudoval si vedení 4 s. Pak skupina přezuvších začala jeho náskok umazávat (měli výhodu méně opotřebované směsi pneumatik). 8 minut před koncem Wehrleinovi zbylo už jen 0,4s. Jenže útok v závěru nepřišel.
Mercedes v cíli hodně slavil - druhý byl Wickens, třetí Paffett a čtvrtý Vietoris. Nejlepší ne-Mercedes byl pátý Bruno Spengler s BMW, za ním byl značkový kolega Martin Tomczyk. Nejlepší Audi bylo až na sedmém místě v rukou Jamieho Greena. Vedoucí muž průběžného pořadí startoval jako třetí, ale po startu (na suchých pneu) se propadl na 11. místo.
Následně se připletl do kolize s Paulem Di Restou (po Skotově zastávce). Bývalý pilot F1 musel po ní odstoupit se zlomeným zavěšením pravého zadního kola. Nehoda byla vyústěním trojboje mezi Spenglerem, Di Restou a Greenem. Odehrála se v šikaně. Komisaři se rozhodli netrestat nikoho, Paul Jamiemu Greenovi nenechal dostatečný prostor, proto došlo ke vzájemné kolizi.
Green byl ale jediným Audi, které se dostalo do TOP10. Značce, která vyhrála první čtyři závody roku, tedy opět nevyšel její 'domácí' závod - druhá šance příjde již zítra. Mortara (11.) ani Ekström (17.) nebodovali, a tak Jamie zvýšil svůj náskok na čele už na 23 bodů.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréniku: zde.
Výsledky prvního volného tréniku: zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?