NORISRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; Podobnou funkci, jakou má v F1 závod v Monte Carlu, má v DTM závod na německém Norisringu, který leží na okraji Norimberku. Sledujte společně s námi průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:
Robert Wickens vyhrál na Norisringu letos znovu. Zopakoval tak svůj loňský zdejší triumf a navázal na včerejší úspěch Pascala Wehrleina. Mercedes tak (opět) odjíždí z Norisringu neporažen. Mercedes je na této trati neporažen od roku 2003 (2002 vyhrálo Audi).
Navíc hned sedm z osmi vozů, které Mercedes nasazuje, bylo klasifikováno v TOP9. Wickens do závodu vyrážel z druhé řady (třetí místo), ale hned na startu přespurtoval kolegu Vietorise a zavěsil se za Spenglera. Asi po 15 minutách převzal Mercedes (Wickens) vedení, které už nepustil.
K předjížděcímu manévru došlo v nájezdu do zatáčky číslo 1, když se Kanaďan s Mercedesem dostal na vnitřek. Kanaďan s BMW se snažil svoji pozici bránit, avšak to vyústilo ve ztrátu dalších pozic (v rámci jednoho kola se propadl na 5. místo). V šikaně jej totiž předjel Christian Vietoris, ve zbytku kola ještě Lucas Auer a Mattias Ekström.
Na čele poodskočila dvojice Wickens-Vietoris, Robert měl stabilní, avšak hubený, náskok 0,5s až do zastávek v boxech. Po nich svůj náskok navýšil (i díky rychlejší zastávce) - pohyboval se kolem 2 vteřin. Nakonec závod vyhrál o 7 vteřin před německým značkovým kolegou, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu (v předposledním kole).
"Je to skvělé," řekl Robert Wickens, který už v sobotu slavil 2. místo. "Miluji tento okruh, miluji Norimberk a z nějakého důvodu tu jsem rychlý. Je dobré být u Mercedesu, zcela jednoznačně tu máme nejrychlejší auto. To mi hodně pomohlo."
Druhý dojel Vietoris, třetí byl nakonec Spengler - jde o první (!) podium sezony pro BMW. Mistr DTM z roku 2012 strávil většinu závodu za zadním křídlem Mattiase Ekströma. Jejich souboj o poslední podiový stupínek v zatáčce číslo 1 byl ozdobou poslední minuty závodu - došlo sice k menšímu kontaktu, ale nic vážného.
Vítěz včerejšího závodu, Pascal Wehrlein, byl pátý před Paulem di Restou, Garym Paffettem, Danielem Juncadellou a Lucasem Auerem. Lucas Auer se navíc dočkal svých prvních bodů v DTM, přitom v posledním kole předjel Maxima Martina na BMW. Rakušan navíc v průběhu závodu dostal penalizaci za špatnou pozici na startu.
0 bodů si z nedělního závodu odváží Jamie Green. Brit se pohyboval na chvostu bodované destíky, ale po kontaktu s Maximem Martinem dostal defekt, který jej odsunul do pole poražených. Belgičan se po tomto poměrně tvrdém manévru probil před vedoucího jezdce tabulky.
Jeho náskok se ale výrazně snížil - Ekström již ztrácí pouze 11 bodů. Po startu jsme ještě byli svědky kolize mezi Maximilianem Götzem a Timem Glockem. Mladík Mercedesu nezvládl brždění do první zatáčky a ex-pilota F1 zezadu sestřelil (oba odstoupili). Na následky poškození z kolizí v prvním kole vypadli také Rockenfeller a Farfus.
Výsledky nedělního kvalifikace: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:
Záložní pilot Mercedesu v F1, Pascal Wehrlein, dovedl smečku čtyř Mercedesů do cíle prvního víkendového závodu na Norisringu. Závod byl zajímavý, protože 15 minut před startem se na okruh spustil silný déšť - 7 jezdců se rozhodlo odstartovat na mokrých pneumatikách.
Rozlet těchto sedmi jezdců v úvodních minutách závodu zbrzdil safety-car, který musel vyjet na trať po nehodě z první zatáčky závodu mezi Lucasem Auerem, který postrčil Miguela Molinu (oba následně mohli pokračovat). Po restartu závodu okamžitě začalo sedm jezdců (Christian Vietoris, Gary Paffett, Robert Wickens, Paul di Resta, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella a Mike Rockenfeller) ujíždět mílovými kroky před zbytkem pole.
Velký postup díky pneumatikám zaznamenali Juncadella (11. místo na startu) a Rockenfeller (22. místo na startu). Jejich náskok však přestal růst v době, kdy trať vyschla. Mercedes chytře rozdělil strategie - Pascal Wehrlein byl v těchto chvílích nejlepším jezdcem na suché sadě pneumatik (byl 8. se ztrátou 30 sekund na čelo).
Když zajeli vedoucí jezdci do boxů pro suchou sadu pneumatik, byl Pascal dostatečně blízko na to, aby převzal vedení. Následně využil zahřátých pneumatik a vybudoval si vedení 4 s. Pak skupina přezuvších začala jeho náskok umazávat (měli výhodu méně opotřebované směsi pneumatik). 8 minut před koncem Wehrleinovi zbylo už jen 0,4s. Jenže útok v závěru nepřišel.
Mercedes v cíli hodně slavil - druhý byl Wickens, třetí Paffett a čtvrtý Vietoris. Nejlepší ne-Mercedes byl pátý Bruno Spengler s BMW, za ním byl značkový kolega Martin Tomczyk. Nejlepší Audi bylo až na sedmém místě v rukou Jamieho Greena. Vedoucí muž průběžného pořadí startoval jako třetí, ale po startu (na suchých pneu) se propadl na 11. místo.
Následně se připletl do kolize s Paulem Di Restou (po Skotově zastávce). Bývalý pilot F1 musel po ní odstoupit se zlomeným zavěšením pravého zadního kola. Nehoda byla vyústěním trojboje mezi Spenglerem, Di Restou a Greenem. Odehrála se v šikaně. Komisaři se rozhodli netrestat nikoho, Paul Jamiemu Greenovi nenechal dostatečný prostor, proto došlo ke vzájemné kolizi.
Green byl ale jediným Audi, které se dostalo do TOP10. Značce, která vyhrála první čtyři závody roku, tedy opět nevyšel její 'domácí' závod - druhá šance příjde již zítra. Mortara (11.) ani Ekström (17.) nebodovali, a tak Jamie zvýšil svůj náskok na čele už na 23 bodů.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréniku: zde.
Výsledky prvního volného tréniku: zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.