NORISRING - ZÁVODNÍ VÍKEND; Podobnou funkci, jakou má v F1 závod v Monte Carlu, má v DTM závod na německém Norisringu, který leží na okraji Norimberku. Sledujte společně s námi průběh závodního víkendu.
Nedělní závod:
Robert Wickens vyhrál na Norisringu letos znovu. Zopakoval tak svůj loňský zdejší triumf a navázal na včerejší úspěch Pascala Wehrleina. Mercedes tak (opět) odjíždí z Norisringu neporažen. Mercedes je na této trati neporažen od roku 2003 (2002 vyhrálo Audi).
Navíc hned sedm z osmi vozů, které Mercedes nasazuje, bylo klasifikováno v TOP9. Wickens do závodu vyrážel z druhé řady (třetí místo), ale hned na startu přespurtoval kolegu Vietorise a zavěsil se za Spenglera. Asi po 15 minutách převzal Mercedes (Wickens) vedení, které už nepustil.
K předjížděcímu manévru došlo v nájezdu do zatáčky číslo 1, když se Kanaďan s Mercedesem dostal na vnitřek. Kanaďan s BMW se snažil svoji pozici bránit, avšak to vyústilo ve ztrátu dalších pozic (v rámci jednoho kola se propadl na 5. místo). V šikaně jej totiž předjel Christian Vietoris, ve zbytku kola ještě Lucas Auer a Mattias Ekström.
Na čele poodskočila dvojice Wickens-Vietoris, Robert měl stabilní, avšak hubený, náskok 0,5s až do zastávek v boxech. Po nich svůj náskok navýšil (i díky rychlejší zastávce) - pohyboval se kolem 2 vteřin. Nakonec závod vyhrál o 7 vteřin před německým značkovým kolegou, navíc zajel nejrychlejší kolo závodu (v předposledním kole).
"Je to skvělé," řekl Robert Wickens, který už v sobotu slavil 2. místo. "Miluji tento okruh, miluji Norimberk a z nějakého důvodu tu jsem rychlý. Je dobré být u Mercedesu, zcela jednoznačně tu máme nejrychlejší auto. To mi hodně pomohlo."
Druhý dojel Vietoris, třetí byl nakonec Spengler - jde o první (!) podium sezony pro BMW. Mistr DTM z roku 2012 strávil většinu závodu za zadním křídlem Mattiase Ekströma. Jejich souboj o poslední podiový stupínek v zatáčce číslo 1 byl ozdobou poslední minuty závodu - došlo sice k menšímu kontaktu, ale nic vážného.
Vítěz včerejšího závodu, Pascal Wehrlein, byl pátý před Paulem di Restou, Garym Paffettem, Danielem Juncadellou a Lucasem Auerem. Lucas Auer se navíc dočkal svých prvních bodů v DTM, přitom v posledním kole předjel Maxima Martina na BMW. Rakušan navíc v průběhu závodu dostal penalizaci za špatnou pozici na startu.
0 bodů si z nedělního závodu odváží Jamie Green. Brit se pohyboval na chvostu bodované destíky, ale po kontaktu s Maximem Martinem dostal defekt, který jej odsunul do pole poražených. Belgičan se po tomto poměrně tvrdém manévru probil před vedoucího jezdce tabulky.
Jeho náskok se ale výrazně snížil - Ekström již ztrácí pouze 11 bodů. Po startu jsme ještě byli svědky kolize mezi Maximilianem Götzem a Timem Glockem. Mladík Mercedesu nezvládl brždění do první zatáčky a ex-pilota F1 zezadu sestřelil (oba odstoupili). Na následky poškození z kolizí v prvním kole vypadli také Rockenfeller a Farfus.
Výsledky nedělního kvalifikace: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:
Záložní pilot Mercedesu v F1, Pascal Wehrlein, dovedl smečku čtyř Mercedesů do cíle prvního víkendového závodu na Norisringu. Závod byl zajímavý, protože 15 minut před startem se na okruh spustil silný déšť - 7 jezdců se rozhodlo odstartovat na mokrých pneumatikách.
Rozlet těchto sedmi jezdců v úvodních minutách závodu zbrzdil safety-car, který musel vyjet na trať po nehodě z první zatáčky závodu mezi Lucasem Auerem, který postrčil Miguela Molinu (oba následně mohli pokračovat). Po restartu závodu okamžitě začalo sedm jezdců (Christian Vietoris, Gary Paffett, Robert Wickens, Paul di Resta, Martin Tomczyk, Daniel Juncadella a Mike Rockenfeller) ujíždět mílovými kroky před zbytkem pole.
Velký postup díky pneumatikám zaznamenali Juncadella (11. místo na startu) a Rockenfeller (22. místo na startu). Jejich náskok však přestal růst v době, kdy trať vyschla. Mercedes chytře rozdělil strategie - Pascal Wehrlein byl v těchto chvílích nejlepším jezdcem na suché sadě pneumatik (byl 8. se ztrátou 30 sekund na čelo).
Když zajeli vedoucí jezdci do boxů pro suchou sadu pneumatik, byl Pascal dostatečně blízko na to, aby převzal vedení. Následně využil zahřátých pneumatik a vybudoval si vedení 4 s. Pak skupina přezuvších začala jeho náskok umazávat (měli výhodu méně opotřebované směsi pneumatik). 8 minut před koncem Wehrleinovi zbylo už jen 0,4s. Jenže útok v závěru nepřišel.
Mercedes v cíli hodně slavil - druhý byl Wickens, třetí Paffett a čtvrtý Vietoris. Nejlepší ne-Mercedes byl pátý Bruno Spengler s BMW, za ním byl značkový kolega Martin Tomczyk. Nejlepší Audi bylo až na sedmém místě v rukou Jamieho Greena. Vedoucí muž průběžného pořadí startoval jako třetí, ale po startu (na suchých pneu) se propadl na 11. místo.
Následně se připletl do kolize s Paulem Di Restou (po Skotově zastávce). Bývalý pilot F1 musel po ní odstoupit se zlomeným zavěšením pravého zadního kola. Nehoda byla vyústěním trojboje mezi Spenglerem, Di Restou a Greenem. Odehrála se v šikaně. Komisaři se rozhodli netrestat nikoho, Paul Jamiemu Greenovi nenechal dostatečný prostor, proto došlo ke vzájemné kolizi.
Green byl ale jediným Audi, které se dostalo do TOP10. Značce, která vyhrála první čtyři závody roku, tedy opět nevyšel její 'domácí' závod - druhá šance příjde již zítra. Mortara (11.) ani Ekström (17.) nebodovali, a tak Jamie zvýšil svůj náskok na čele už na 23 bodů.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréniku: zde.
Výsledky prvního volného tréniku: zde.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.