Green vládne, Audi bez konkurence

DTM
DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. května 2015 18:12
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Druhý závodní víkend DTM se jede na trati v bývalém Východním Německu, kousek od Drážďan. Trať Lausitzring byla původně vybudována jako vysokorychlostní ovál, poté se zde začalo jezdit DTM.

2. závod: Jamie Green dnes zkompletoval double na Lausitzringu, když získal i druhé vítězství víkendu. Audi závod ovládlo, když obsadilo prvních pět míst v cíli. Britvyhrál kvalifikaci o půl vteřiny, na DTM nevídaný náskok. Mattias Ekström hned na startu přespurtoval kolegu v nájezdu do první zatáčky a ujal se vedení. Green si Švéda nenechal moc ujet a po zlikvidování jeho náskoku zaútočil. První pokus sice ještě nevyšel, když byl Jamie moc široký v zatáčce číslo 1, avšak o kolo později už byl úspěšný. Závod měl v tu dobu za sebou 10 minut.   Ihned v kole po předjetí Ekströma se mu navíc povedlo odskočit o 1,1s, takže se dostal mimo dosah DRS, což bylo důležité. Od té doby už si závod hlídal a 10 minut před koncem měl náskok 3 vteřin. V tu ránu si ale 'ustlal' v kačírku vedle zatáčky číslo 8 Lucas Auer a na trať vyjel nový safety car dodaný Mercedesem.   Závod byl restartován když do vypršení časového limitu zbývalo 5 minut, nicméně vítěz sobotního závodu si vedení s přehledem pohlídal. Díky tomuto výsledku navýšil svoje vedení v tabulce jezdců na 17 bodů a také se stal prvním jezdcem od Uwe Alzena (Nürburgring 2002), který vyhrál oba závody v rámci víkendu.   Druhý byl Ekström, třetí příčku uhájil Miguel Molina, který se prakticky celý závod bránil tlaku Tima Scheidera. Edoardo Mortara podtrhl dominanci Audi pátým místem, když se v posledním kole ubránil ataku Daniela Juncadelly. Jezdec Mercedesu zaútočil v nájezdu do první zatáčky, avšak manévr mu nevyšel.   Jen tak tak pak Španěl uhájil své místo před Christianem Vietorisem a Maximem Martinem na BMW. Nico Müller byl 9., na 10. místě cílem projel Bruno Spengler, jenže mistr DTM z roku 2012 se na něj dostal poté, co poslal mimo trať Adriena Tambaye. Za to byl penalizován penalizací průjezdu boxovou uličkou, kterou si už nestihl odpykat.     K jeho času tedy byla přičtena penalizace, což na 10. místo posunulo Mike Rockenfellera. Loňský vítěz z Lausitzringu, Pascal Wehrlein, dojel až 14. po nepovedeném startu a kolizi v průběhu závodu s Antonio Felixem da Costou. Úřadující mistr DTM, Wittmann, dopadl ještě hůř - hned v prvním kole byl mimo trať po kontaktu s Wickensem. Výsledky nedělního závodu: zde Výsledky nedělní kvalifikace: zde Výsledky warm-upu: zde

1. závod:

Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu. Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky.  Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první  zatáčce ještě Mortara a Ekström. Audi i tak bere první čtyři místa.    Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů Audi také Maxime Martin na BMW. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro Mercedes místa pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na Audi.    Nejlepší desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod začal dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal polem, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22. Výsledky sobotního závodu: zde Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět. Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde  
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.