ZÁVODNÍ VÍKEND; Druhý závodní víkend DTM se jede na trati v bývalém Východním Německu, kousek od Drážďan. Trať Lausitzring byla původně vybudována jako vysokorychlostní ovál, poté se zde začalo jezdit DTM.
1. závod:
Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu. Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky. Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první zatáčce ještě Mortara a Ekström. Audi i tak bere první čtyři místa. Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů Audi také Maxime Martin na BMW. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro Mercedes místa pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na Audi. Nejlepší desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod začal dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal polem, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22. Výsledky sobotního závodu: zde Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět. Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zdeKdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.