ZÁVODNÍ VÍKEND; Druhý závodní víkend DTM se jede na trati v bývalém Východním Německu, kousek od Drážďan. Trať Lausitzring byla původně vybudována jako vysokorychlostní ovál, poté se zde začalo jezdit DTM.
1. závod:
Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu. Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky. Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první zatáčce ještě Mortara a Ekström. Audi i tak bere první čtyři místa. Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů Audi také Maxime Martin na BMW. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro Mercedes místa pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na Audi. Nejlepší desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod začal dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal polem, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22. Výsledky sobotního závodu: zde Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět. Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zdeMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.