Green vládne, Audi bez konkurence

DTM
DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 29. května 2015 18:12
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Druhý závodní víkend DTM se jede na trati v bývalém Východním Německu, kousek od Drážďan. Trať Lausitzring byla původně vybudována jako vysokorychlostní ovál, poté se zde začalo jezdit DTM.

2. závod: Jamie Green dnes zkompletoval double na Lausitzringu, když získal i druhé vítězství víkendu. Audi závod ovládlo, když obsadilo prvních pět míst v cíli. Britvyhrál kvalifikaci o půl vteřiny, na DTM nevídaný náskok. Mattias Ekström hned na startu přespurtoval kolegu v nájezdu do první zatáčky a ujal se vedení. Green si Švéda nenechal moc ujet a po zlikvidování jeho náskoku zaútočil. První pokus sice ještě nevyšel, když byl Jamie moc široký v zatáčce číslo 1, avšak o kolo později už byl úspěšný. Závod měl v tu dobu za sebou 10 minut.   Ihned v kole po předjetí Ekströma se mu navíc povedlo odskočit o 1,1s, takže se dostal mimo dosah DRS, což bylo důležité. Od té doby už si závod hlídal a 10 minut před koncem měl náskok 3 vteřin. V tu ránu si ale 'ustlal' v kačírku vedle zatáčky číslo 8 Lucas Auer a na trať vyjel nový safety car dodaný Mercedesem.   Závod byl restartován když do vypršení časového limitu zbývalo 5 minut, nicméně vítěz sobotního závodu si vedení s přehledem pohlídal. Díky tomuto výsledku navýšil svoje vedení v tabulce jezdců na 17 bodů a také se stal prvním jezdcem od Uwe Alzena (Nürburgring 2002), který vyhrál oba závody v rámci víkendu.   Druhý byl Ekström, třetí příčku uhájil Miguel Molina, který se prakticky celý závod bránil tlaku Tima Scheidera. Edoardo Mortara podtrhl dominanci Audi pátým místem, když se v posledním kole ubránil ataku Daniela Juncadelly. Jezdec Mercedesu zaútočil v nájezdu do první zatáčky, avšak manévr mu nevyšel.   Jen tak tak pak Španěl uhájil své místo před Christianem Vietorisem a Maximem Martinem na BMW. Nico Müller byl 9., na 10. místě cílem projel Bruno Spengler, jenže mistr DTM z roku 2012 se na něj dostal poté, co poslal mimo trať Adriena Tambaye. Za to byl penalizován penalizací průjezdu boxovou uličkou, kterou si už nestihl odpykat.     K jeho času tedy byla přičtena penalizace, což na 10. místo posunulo Mike Rockenfellera. Loňský vítěz z Lausitzringu, Pascal Wehrlein, dojel až 14. po nepovedeném startu a kolizi v průběhu závodu s Antonio Felixem da Costou. Úřadující mistr DTM, Wittmann, dopadl ještě hůř - hned v prvním kole byl mimo trať po kontaktu s Wickensem. Výsledky nedělního závodu: zde Výsledky nedělní kvalifikace: zde Výsledky warm-upu: zde

1. závod:

Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu. Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky.  Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první  zatáčce ještě Mortara a Ekström. Audi i tak bere první čtyři místa.    Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů Audi také Maxime Martin na BMW. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro Mercedes místa pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na Audi.    Nejlepší desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod začal dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal polem, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22. Výsledky sobotního závodu: zde Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět. Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde  
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?