ZÁVODNÍ VÍKEND; Druhý závodní víkend DTM se jede na trati v bývalém Východním Německu, kousek od Drážďan. Trať Lausitzring byla původně vybudována jako vysokorychlostní ovál, poté se zde začalo jezdit DTM.
1. závod:
Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu. Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky. Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první zatáčce ještě Mortara a Ekström. Audi i tak bere první čtyři místa. Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů Audi také Maxime Martin na BMW. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro Mercedes místa pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na Audi. Nejlepší desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod začal dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal polem, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22. Výsledky sobotního závodu: zde Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět. Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zdeModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.